Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد- ایرنا- رئیس کمیته حمل و نقل ستاد برنامه ریزی، مدیریت و ساماندهی زائران اربعین حسینی در خراسان رضوی گفت: نرخ بلیت اتوبوس از مشهد به مرز عراق تابع عرضه و تقاضا است و توسط اتحادیه شرکتهای تعاونی مسافربری تعیین می شود.

ابراهیم نصری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به پیش بینی افزایش متقاضیان سفر اربعین نسبت به پارسال، برآورد می شود از خراسان رضوی 200 هزار نفر در پیاده روی اربعین امسال شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: پیش بینی می شود 100 هزار نفر از این تعداد با ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای، 40 هزار نفر با ناوگان ریلی و هوایی و 60 هزار نفر با خودورهای شخصی به مرزهای غربی کشور سفر کنند.
او گفت: مرزهای شلمچه و چزابه برای خروج زائران زمینی خراسان رضوی تعیین شده اند و زائران حسینی برای ورود به عراق به این مرزها مراجعه کنند.
وی وظیفه کمیته حمل و نقل ستاد اربعین را تامین ناوگان حمل و نقل عمومی زائران در مسیر رفت و برگشت به مرزهای خروجی شلمچه و چزابه اعلام و بیان کرد: زائران تا حد ممکن از ناوگان ریلی برای تردد در این مسیر استفاده کنند.

* محدودیت ناوگان ریلی در مسیر اهواز
مدیرکل راه آهن خراسان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: در پی استقبال و حجم بالای سفرهای اربعین به مرزهای غربی کشور دیروز 24 مهر همه بلیتهای مسیر مشهد - اهواز خریداری شد.
محمدهادی ضیایی مهر ظرفیت خطوط راه آهن برای افزودن قطار جدید و تردد در این مسیر را محدود ذکر و بیان کرد: پیش فروش بلیت قطارهای روزانه و یک روز در میان در مسیر مشهد - اهواز مانند ایام پیک نوروز در همان ساعات نخست پایان یافت.
وی افزود: ناوگان ریلی کشور با توجه به محدودیتهای موجود از مبدا مشهد تا نقطه صفر مرزی در شلمچه آماده جا به جایی زائران حسینی است.
مدیرکل راه آهن خراسان ادامه داد: راه اندازی قطار مشهد - کربلا تابع عوامل مختلفی است و هم اکنون در حال بررسی این مسیر با دستگاههای مرتبط در ایران و عراق هستیم.
بر اساس اعلام حج و زیارت خراسان رضوی پارسال 115 هزار نفر برای حضور در راهپیمایی اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت نام و روادید دریافت کرده بودند. امسال تاکنون نیز 20 هزار نفر برای سفر اربعین در سامانه سماح ثبت نام کرده اند.
خبرنگار: ناصر اسزاده هروی **انتشار:
3221

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۹۵۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی خطوط اتوبوسرانی شمال به جنوب و شرق به غرب در کرمانشاه

رضا دوستی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در راستای رفاه حال شهروندان کرمانشاهی خطوط اتوبوسرانی کریدور شمال به جنوب (طاق‌بستان-فردوسی) و شرق به غرب (کیهانشهر-دولت آباد) راه‌اندازی شد.

وی افزود: اتوبوس‌ها در ۱۵ مسیر که بیش از ۳۰ شهرک است تقویت شده که می‌توان به شهرک‌های باغ ابریشم و مجتمع میلاد، تعاون، معلم، شهرک صادقیه، شهرک الهیه، سجادیه، قبرستان بریموند، نوکان، دولت‌آباد و مسیرهای مرکز شهر از جمله خیام، پردیس، بهار، بازار، کرناچی، ظفر، مسکن اشاره کرد.

رئیس سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: از شهروندان تقاضا داریم برای پارک خودروهای شخصی خود به جای اینکه به ترمینال مراجعه کنند به پارکینگ‌های سطح شهر مراجعه کنند.

وی ادامه داد: در گذشته در ترمینال فضای خالی بوده اما اکنون به دلیل ورود اتوبوس‌ها به ناوگان فضای کافی برای پارک اتوبوس‌ها نیست لذا تقاضا داریم شهروندان این موضوع را رعایت کنند.

کد خبر 6084965

دیگر خبرها

  • فروش بیش از ۱۱۷ هزار سکه در مرکز مبادله | ربع‌سکه در صدر تقاضا
  • راه اندازی خطوط اتوبوسرانی شمال به جنوب و شرق به غرب
  • نخستین پرواز زائران عمره از فرودگاه مشهد انجام شد
  • اختصاص ۵۹ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد
  • تزریق تدریجی ۵۹ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل مشهد
  • ورود ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد
  • تزریق اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد آغاز شد
  • تزریق اتوبوس به ناوگان حمل ونقل عمومی مشهد آغاز شد
  • جابجایی بیش از ۹۲۰ هزار مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی
  • راه اندازی خطوط اتوبوسرانی شمال به جنوب و شرق به غرب در کرمانشاه