Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ سعید رفیع‌فر عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی در نشست خبری با تاکید بر اهمیت ایجاد نهاد رگولاتوری برای این اتحادیه گفت: ایجاد نهاد رگولاتوری به ایجاد اشتغال کمک زیادی می‌کند، زیرا در صورتی که نهاد رگولاتوری ایجاد شود، یک واحد تولیدی می‌داند که در آینده می‌خواهد چه حجمی از محصولات را تولید کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایجاد نهاد رگولاتوری بحث جدیدی در کشور نیست و پیش از این نیز در کشور اجرا شده است.

او با تاکید بر اینکه اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی با تک‌نرخی شدن ارز موافق است، افزود: در صورتی که نرخ ارز تک‌نرخی شود، رقابت‌های ناسالم و رانت از بین خواهد رفت. اتحادیه با هر عددی که بازار را به تعادل برساند، موافق است.

عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی با بیان اینکه نرخ خوراک برای واحدهای مختلف متفاوت است، افزود: پالایشگاه‌ها، پالایشگاه‌های پایین دست قیر و پتروشیمی‌ها با نرخ ارز مبادله‌ای خوراک دریافت می‌کنند اما این موضوع در مورد برخی واحدهای کوچک پارافینی صدق نمی‌کند.

رفیع‌فر در ادامه با اشاره به برگزاری جلساتی بین اتحادیه و شرکت بورس کالا گفت: در این جلسات اتحادیه پیشنهاداتی برای اصلاح آیین نامه اجرایی در بورس ارائه کرده است که در این پیشنهاد منافع خریداران حفظ خواهد شد. در حال حاضر آیین‌نامه‌ها یکطرفه و به نفع عرضه‌کنندگان است. امیدواریم سازمان بورس برای شفافیت بیشتر این پیشنهادات را در آیین‌نامه‌های اجرایی ترتیب اثر دهد.

همچنین وحید شیخی رئیس کمیسیون قیر اتحادیه صادرکنندگان نفت و گاز و پتروشیمی، با بیان اینکه ۷۵ شرکت بزرگ قیر عضو این اتحادیه هستند، در مورد مشکلات این کمیسیون توضیح داد: یکی از مشکلات کمیسیون قیر اتحادیه صادرکنندگان، قیر تهاتری و ترانزیت قیر از کشور عراق به اسم قیر ایران است.

رییس کمیسیون قیر اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی تاکید کرد:‌ قیر تهاتری و ترانزیت قیر از کشور عراق به اسم قیر ایران صورت می‌گیرد که با توجه به پایین بودن کیفیت قیر عراق از ایران، این موضوع به نام قیر ایران آسیب وارد می‌کند.

او افزود: این موضوع به نام قیر ایران آسیب وارد می‌کند زیرا کیفیت قیر عراق بسیار پایین‌تر از قیر ایران است.

رئیس کمیسیون قیر اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی با بیان اینکه در سال گذشته سه میلیون تن قیر به ارزش ۸۰۰ میلیون دلار صادر شد، افزود: برای رعایت استاندارد قیر کارگروه فنی تشکیل شده و پایش انجام می‌شود. با این حال به دلیل عرضه قیر تقلبی به نام ایران و عدم تعادل نرخ فروش قیر داخلی و صادراتی مشکلاتی پیش آمده است.

شیخی ادامه داد: قیر داخلی ۸۰ تا ۱۵۰ هزار تومان بالاتر از قیر صادراتی است، چرا بورس کالا نباید به عنوان محلی برای فروش بر این موضوع نظارت داشته باشد.

402

صادرات نفت گاز پتروشیمی قیر تک نرخی ارز اتحادیه رانت بازار رگولاتوری نرخ خوراک

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۹۶۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنجان پیشتاز نرخ مشارکت اقتصادی در کشور

ایسنا/زنجان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: سال گذشته بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران، استان زنجان در شاخص‌های بازار کار از جمله پایین بودن نرخ بیکاری، نرخ مشارکت اقتصادی و نسبت اشتغال رتبه برتر کشور را به دست آورد.

به گزارش ایسنا و به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری زنجان، طیب جعفری با تشریح فعالیت‌های شاخص این اداره‌کل در سال گذشته، افزود: سال گذشته ایجاد ۱۶ هزار فرصت شغلی جدید در این استان هدف‌گذاری و در نیمه بهمن ۱۴۰۲ محقق شد و تا پایان سال گذشته میزان تحقق این هدف‌گذاری به بیش از ۱۲۰ درصد رسید.

وی با بیان اینکه اطلاعات ثبت شده در سامانه رصد در خصوص اشتغال‌های ایجاد شده با کد ملی افراد قابل راستی آزمایی است، افزود: با توجه به ورودی‌های جدید به بازار کار باید از همه ظرفیت‌ها برای ایجاد اشتغال در استان بهره بگیریم.

این مسئول ادامه داد: تحقق این هدف‌گذاری از راه‌های مختلفی مثل پرداخت تسهیلات اشتغال تبصره ۱۸ و تسهیلات مشاغل خانگی، بهبود محیط کسب و کار و تسهیل صدور مجوزها محقق شد.

وی یادآور شد: سهم زنجان از هدف‌گذاری ایجاد اشتغال در سال ۱۴۰۱ نیز ۱۴ هزار و ۱۷۰ شغل تعیین شده بود که بر پایه آمارهای ثبتی دستگاه‌های اجرایی در سامانه رصد این هدف‌گذاری به میزان ۱۱۶ درصد یعنی حتی بیش از هدف تعریف شده تحقق یافته است.

وی با بیان اینکه زنجان جزو سه استان برتر در کاهش بیکاری است، تصریح کرد: استان در این بخش وضعیت خوبی را دارد به طوری که نرخ مشارکت اقتصادی در زمستان سال گذشته ۵۰.۵ درصد بوده است.

این مسئول همچنین با بیان اینکه این اداره‌کل هر چند کوچک بوده اما با عناوین مختلفی کار می‌کند، ادامه داد: در این میان طرح کالا برگ از جمله اقدامات مهم محسوب می‌شود.

به گفته جعفری در زمان حاضر بالای ۲۰ تعاونی مشکل دار با قدمت ۲۰ تا ۳۰ ساله در این استان وجود دارد و در این زمنیه اقدامات اساسی انجام گرفته است.

وی یادآور شد: به عنوان مثال تعاونی مسکن علوم پزشکی برطرف شده به طوری که آپارتمان‌ها در سه فاز در حال ساخت است که فاز نخست تکمیل و تحویل داده شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان ادامه داد: فاز دوم نیز بالای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و فاز سوم نیز به تعداد ۶۷۰ واحد به صورت رقابتی در حال تکمیل است.

وی در خصوص تعاونی‌های دارای زمین‌های خارج از محدوده نیز خاطرنشان کرد: طبق هماهنگی انجام گرفته به ویژه در سفر اخیر رییس جمهوری به استان در سطح عالی اقداماتی از قبیل توافقات در حال انجام است که امیدواریم مشکلات این حوزه نیز به زودی مرتفع شود تا دیگر سوداگری های از قبیل فروش فیش را شاهد نباشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جزئیات مذاکرات محرمانه میان ایران و امریکا برای ایجاد آتش بس در منطقه
  • ضرورت یکپارچگی پتروشیمی‌ها دراجرای راهبرد جهش تولید بامشارکت مردم
  • ضرورت همکاری و یکپارچگی پتروشیمی‌ها در اجرای راهبرد «جهش تولید با مشارکت مردم»
  • زنجان پیشتاز نرخ مشارکت اقتصادی در کشور
  • ضرورت ساخت همراه‌سرا در نزدیکی بیمارستان‌های پایتخت
  • ضرورت ایجاد بانک اطلاعات کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد
  • ایجاد اشتغال برای ۱۳۰۰ نفر در کارگاه‌های سنگ‌شکن مجتمع سنگ آهن سنگان
  • توسعه مشاغل خانگی راهی برای ایجاد اشتغال و رونق تولید
  • فعالیت ۱۱۴ آشپزخانه مهدوی در خراسان شمالی
  • ایجاد ۷۰ هزار ظرفیت اشتغال در دانشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای