Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجلس ایالت بلوچستان پاکستان بر گسترش فعالیت‌های اقتصادی میان مشهد و پاکستان تاکید کرد و گفت: مشهد با توجه به فرهنگ غنی و شرایط خاص می‌تواند کانونی برای رایزنی پیرامون مسائل مورد اختلاف جهان اسلام باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ محمدرضا حیدری امروز در نشست اعضای شورای شهر مشهد با رئیس مجلس ایالت بلوچستان پاکستان و هیات همراه بر وجود مشترکات فراوان میان دو کشور تاکید کرد و گفت: دین، قرآن و رسول وحدت بخش از مشترکات و حلقه اتصال این دو ملت بویژه ایالت بلوچستان و خطه خراسان است و با توجه به این اشتراکات می‌توان در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و فنی مهندسی همکاری‌های مشترک زیادی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: شهر مشهد و خراسان بزرگ به دلیل برخورداری از زمینه‌های فرهنگ و ادب کهن، زیرساخت‌های حمل و نقل شهری، گردشگری، ظرفیت‌های شهری و فضای سبز می‌تواند مرجع و کانونی برای حضور زائران و گردشگران پاکستانی باشد.

ویرویداد فرهنگی 2017 را زمینه ساز انجام فعالیت‌های مشترک فرهنگی میان مشهد و پاکستان دانست و ادامه داد: همچنین شهرداری مشهد ریاست شبکه آسیایی جامعه ایمن را تا سال 2020 عهده دار است، بنابراین در حوزه دانش فنی و زیرساخت‌های مدیریت بحران نیز آمادگی تبادل تجربیات را داریم.

ارتباط مشهد و پاکستان می‌تواند زمینه ساز حل مسائل جهان اسلام باشد

در ادامه این دیدار رحیله حمیدخان درانی ، رئیس مجلس ایالت بلوچستان پاکستان نیز در این نشست بر گسترش فعالیت‌های اقتصادی و روابط تجاری میان دو کشور تاکید و تصریح کرد: مشهد با توجه به فرهنگ غنی و شرایط خاص می‌تواند کانونی برای رایزنی پیرامون مسائل مورد اختلاف جهان اسلام باشد.

وی به پیشرفت های شهر مشهد نسبت به سال‌های گذشته اشاره و بیان کرد: در این شهر آرامش و معنویتخاصی وجود دارد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۹۶۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی زمینه‌های پژوهشی حوزه بازی میان ایران و دانشگاه سینرجی

به گزارش خبرگزاری مهر، سجاد میرزاخانی مسؤول امور بین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به‌عنوان مهمان ویژه در کنفرانس علمی «توسعه ورزش‌های الکترونیک دانشگاه سینرجی روسیه»، به معرفی ظرفیت‌های صنعت بازی ایران پرداخت.

میرزاخانی مقدم که به‌صورت آنلاین در این کنفرانس شرکت می‌کرد در سخنانی به معرفی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به‌عنوان تنها متولی صنعت بازی در ایران پرداخت و برگزاری دوره‌های بازی‌سازی و برگزاری جشنواره بازی‌های جدی را از زمینه‌های شکل‌گیری همکاری‌های مشترک میان بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و دانشگاه سینرجی روسیه دانست.

وی نظام رده‌بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای ایران (اسرا) را یکی از ۷ نظام رده‌بندی سنی دنیا و تنهاترین آنها در میان کشورهای اسلامی دانست و در ادامه گزارشی از روند شکل‌گیری و توسعه همکاری میان بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و سازمان توسعه بازی‌های رایانه‌ای روسیه در حوزه‌های پژوهشی، آموزشی، سرمایه‌گذاری، نشر بازی‌های ایرانی در روسیه و نشر بازی‌های روسی در ایران ارائه داد.

نماینده بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با اشاره به برگزار شدن جلسات حضوری و وبیناری میان دو مجموعه در سال گذشته و شکل‌گیری روابط علمی، پژوهشی و تجاری بین شرکت‌های ایرانی و روسی، از طراحی پروژه‌ها و رویدادهای علمی و تجاری مشترک در سال جاری خبر داد.

وی با اشاره به لزوم حمایت دستگاه‌های حاکمیتی مختلف از بازی سازان و ناشران گفت: ایران با وجود ۳۴ میلیون بازیکن، جمعیت جوان و میزان بسیار بالای کاربران اینترنت کشوری دارای ویژگی‌های جذاب برای سرمایه‌گذاران بین‌المللی حوزه بازی‌های رایانه‌ای است.

مقدم، در جریان برگزاری این کنفرانس نیز به پرسش‌های مطرح شده در خصوص آمارهای مربوط به بازار بازی‌های رایانه‌ای ایران و فعالیت‌های بین‌المللی شرکت‌های ایرانی و حمایت حاکمیت از آنها پاسخ دادند.

در پایان مقدم با قدردانی از میخائیل پیمنوف مدیر بین‌الملل دانشگاه سینرجی روسیه، نسبت به تحکیم روابط علمی و پژوهشی میان اساتید و دانشجویان این صنعت در دو کشور ابراز امیدواری کرد.

کد خبر 6092094 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • سید محمد خاتمی: تورم به سطح نگران کننده‌ای رسیده است
  • کتاب «تعالیم اسلام» به قلم علامه طباطبایی به چاپ یازدهم رسید
  • مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه بررسی شد
  • تلاش کارگران زمینه ساز امنیت کشور است
  • وزیر کار: تلاش کارگران زمینه ساز امنیت کشور است
  • بررسی مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه در مرز‌های شمال استان آذربایجان غربی 
  • پاکستان بر عزم خود برای اجرای پروژه خط لوله گاز صادراتی ایران تأکید دارد
  • بررسی زمینه‌های پژوهشی حوزه بازی میان ایران و دانشگاه سینرجی
  • پارسانیا: باید ارتباط میان بنیادهای معرفتی و محیط‌های علمی را مشخص کنیم
  • باید ارتباط میان بنیادهای معرفتی و محیط‌های علمی را مشخص کنیم