Web Analytics Made Easy - Statcounter


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از بررسی میدانی پرونده‌ ثبت جهانی جنگل‌های ارسباران با حضور ارزیابان یونسکو خبر داد.
 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار در آغاز سومین روز سفر ارزیابان یونسکو به تشریح برنامه و اقدامات انجام گرفته در خصوص ثبت جهانی جنگلهای ارسباران گفت: دکتر استرهام لندن برگو، متخصص گیاه شناسی و دکتر فیصل ابو عزالدین، متخصص مناطق حفاظت شده در بدو ورود به کلیبر با استقبال رسمی مقامات محلی، مؤسسات گردشگری، سازمان‌های مردم نهاد و عموم مردم، کار خود را آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی تشریح کرد: ارزیابان سازمان یونسکو در نخستین روز از بازدید میدانی خود در منطقه، از پارک‌های ملی شاه حیدر و آنزا بازدید کردند و در جریان بازدیدهای روز اول در شهرستان کلیبر، طی گفت و گو با ساکنان روستاهای اطراف، به مواردی نظیر حفظ معماری، پارامترهای فرهنگ، زندگی اصیل روستایی و اهمیت آن در ثبت جهانی اشاره کردند.
 
آبدار بیان کرد: علاوه بر آن، ارزیابان یونسکو با حضور معاون میراث فرهنگی کشور و مشاوران طرح پرونده ثبت جهانی ارسباران به منظور بررسی ویژگی‌های منحصر به ‌فرد منطقه‌ حفاظت شده ارسباران، دلایل جمهوری اسلامی ایران برای ثبت جهانی این اثر و اقدامات انجام شده، نشستی تخصصی برگزار کردند.
 
همچنین ارزیابان سازمان یونسکو به همراه معاون میراث فرهنگی کشور در حاشیه این نشست از اداره‌ حفاظت محیط زیست شهرستان کلیبر بازدید کردند.
 
این گزارش اضافه می‌کند، دو متخصص سوئیسی و لبنانی از طرف یونسکو برای بررسی میدانی پرونده‌ی ثبت جهانی جنگل‌های ارسباران به شهرستان کلیبر سفر کرده‌اند تا از نزدیک با این منطقه آشنا شده و گزارش نهایی بازدید خود را برای طرح در کارگروه ثبت آثار فرهنگی و طبیعی یونسکو که در تیر ماه ۱۳۹۷ تشکیل خواهد شد، تدوین کنند.
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۹۶۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از ستاد خبری بیست و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع)، محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه نشست با مدیران و دبیران جشنواره بیست‌ویکم امام رضا(ع) در جمع خبرنگاران درباره روند برگزاری این آوردگاه فرهنگی اظهارکرد: جشنواره امام رضا(ع) بسیار مایه خوشبختی ماست. امسال دوستان، ابتکار چله رضوی را از اول ماه شوال تا ۱۱ ذی‌القعده گذاشتند که تولد امام رضا(ع) است.

اسماعیلی ادامه داد: به دوستان پیشنهاد دادم در سفر ترکمنستان از مرو هم حضور داشته باشند. در آنجا هم خیلی ابراز علاقه کردند که‌ در این بحث بین مشهد و مرو تعاملات بیشتری صورت گیرد.

وی گفت: جشنواره فیلم رضوان که اولین جشنواره فیلم‌های دینی است به برکت جشنواره امام رضا (ع) امسال برگزار می‌شود و اتفاق‌های بسیار خوب دیگر نیز می‌افتد.

وزیر فرهنگ ادامه داد: در گرگان یک اجتماع چند هزار نفری با هم سرود می‌خواندند.

وی افزود: جشنواره، به روستاها و عشایر رفته است. این اتفاق مبارک و مایه عزت و ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های فرهنگی هنری کشور به‌ویژه در حوزه فرهنگ و هنر دینی خواهد بود که خود بارگاه نورانی علی ابن موسی الرضا(ع) یکی از بی‌نظیرترین جلوه‌های هنری کشور است.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900341

دیگر خبرها

  • بازديدهای ميدانی و بررسی عملكرد شركت‌ها و دفاتر تاكسيرانی/ توجه ویژه به مشکلات و مسائل تاکسیرانان
  • طرح جنگل‌داری چندمنظوره با رویکرد حفاظتی و توسعه توریسم بررسی شد
  • نشست رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی
  • ترکیب تیم دو و میدانی جوانان ایران برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا
  • مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود | تا شایعات هست نباید اصرار بر حضور در نماز جمعه داشت
  • نشست مهم رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی برگزار شد
  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • نبود مسافر خانه در شهر زیبای اهر در استان آذربایجان شرقی