Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-در چهاردهمین جلسه شورای شهر تهران، شهرداری تهران ملزم شد، لایحه برنامه عملیاتی ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن را تا شش ماه دیگر آماده کند.کلیات طرح برنامه الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه برنامه عملیاتی ایمن‌سازی ساختما‌ن‌های ناایمن‌ بلندمرتبه شهر تهران اعم از مسکونی و غیرمسکونی و رفع خطر احتمالی در چهاردهمین جلسه شورای شهر تهران به اتفاق آرا تصویب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی اعطا عضو کمیسیون معماری و شهرسازی به عنوان پیشنهاددهنده در تشریح این طرح گفت: علی‌رغم الزاماتی که در بند 55 قانون شهرداری تهران وجود دارد و تکلیف می‌کند شهرداری نسبت به ایمنی ساختما‌ن‌ها رأسا اقدام کند اما تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

شهرداری در این زمینه وظایفی از جمله مستندسازی، تهیه بانک اطلاعاتی و شناسنامه‌دارکردن به تفکیک هر ساختمان با همکاری سازمان نظام مهندسی دارد و موظف است اقدامات و گزارشات را به شورای شهر ارائه دهد.

او ادامه داد: تعداد قابل توجهی از ساختمان‌های بلندمرتبه در معابر زیر 12متر واقع شده اند و هیچ گونه اطلاعات فنی‌ای از آنها در دسترس نیست.

اعطا با تاکید بر اینکه در این طرح برای شهرداری بازه زمانی مشخص شده است، افزود: در این طرح هیچ حرف جدیدی وجود ندارد و هر آنچه آمده کارهایی است که باید پیش از این صورت بگیرد اما تاکنون برای آن زمان‌بندی نشده است. براساس این طرح شهرداری باید در یک بازه زمانی چهارماهه برنامه عملیاتی خود را ارائه دهد.

با این حال حسن رسولی عضو کمیسیون برنامه و بودجه در اعتراض به متن این طرح گفت: این طرح شهرداری را ملزم می‌کند که تک تک ساختمان‌ها را بررسی کند اما در برخی موارد نه تنها ماموران شهرداری بلکه خود شهردار را هم به داخل ساختمان راه نمی‌دهند. بهتر است دیگر روی دیوار کوتاه شهرداری یادگاری ننویسیم.

این عضو شورای شهر در ادامه و در انتقاد به متن این لایحه گفت: در شأن شورای شهر نیست که مجری طرح‌ها و بندهای مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری ایران باشد.

در ادامه مرتضی کلایی قائم مقام معاون برنامه‌ریزی شهرداری تهران از شورا خواست مدت زمان تهیه برنامه عملیاتی را به شش ماه افزایش دهند. با این حال معاون اجرایی شورای شهر پیشنهاد داد این بازه زمانی کوتاه‌تر شده و به دو ماه تغییر یابد. پس از رایزنی میان اعضای شورای شهر بازه زمانی این طرح به شش ماه افزایش یافت و متن آن نیز مطابق با نظر رسولی تغییر کرد.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۹۷۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور

بنابر اعلام وزارت بهداشت واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کودکان کشور وارد شد.

به گزارش ایسنا، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه در پیچ و خم شورای شهر
  • الزام شورای عالی معماری جهت تعیین حدود مرزی شهر پردیس
  • تصویب پاداش برای کارگران شهرداری تبریز
  • ایمن‌سازی بزرگراه‌ های پایتخت برای کاهش تصادفات؛ آغازطرح با بزرگراه آزادگان
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ایمن‌سازی بزرگراه‌های پایتخت برای کاهش تصادفات/ آغازطرح با بزرگراه آزادگان
  • ایمن سازی سازه‌های آبی و خاکی و ساختمان‌های غیرایمن با سرعت پیگیری شود
  • برگزاری آیین بهره‌برداری از پروژه تعریض و ایمن‌سازی بزرگراه آزادگان
  • ایمن سازی فروچاله‌های ناشی از ریزش چاه‌های جذبی در منطقه چهار
  • ایمن سازی فروچاله‌های ناشی از ریزش چاه‌های جذبی بر اثر باران در منطقه چهار