Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@10:11:46 GMT

بادامچیان: نظر آیت الله مهدوی کنی حجت شرعی بود

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۹۷۱۷۲

بادامچیان: نظر آیت الله مهدوی کنی حجت شرعی بود

تهزان - ایرنا - عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: نظر مرحوم آیت الله مهدوی کنی برای ما حجت شرعی بود و او یک شخصیت آینده ساز و آینده نگر بود.

خبرنگار معارف ایرنا گزارش می‌دهد که اسدالله بادامچیان روز سه شنبه در مراسم نکوداشت آیت الله محمدرضا مهدوی کنی در دانشگاه امام صادق علیه السلام با بیان این مطلب گفت: در دور دوم ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد بسیاری از افراد موافق نبودند تا برای احمدی‌نژاد کار کنند و آیت الله مهدوی کنی نیز او را تایید نکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال اینگونه اظهارنظر کرد که اگر نفر بعدی بیاید، مشکلات زیادی را ایجاد می کند و لذا از او حمایت کرد و همه ما نیز از این نظر مرحوم مهدوی کنی حمایت کردیم.
وی از آیت الله مهدوی کنی به عنوان شخصیتی تیزبین، آگاه و در خط دقیق امام یاد کرد و گفت: زمانی که قرار بود به عنوان عضو شورای نگهبان معرفی شود، مرحوم حاج احمد آقای خمینی گفت که امام(ره) فرمود به سراغ آیت الله مهدوی بروید و ببینید آیا عضویت شورای نگهبان را می پذیرد یا نه و آن مرحوم گفت «اگر رفتن به شورای نگهبان نظر امام باشد، تابع هستم ولی اگر نظر خودم را بخواهید، باید بگویم نمی توانم کارهایم را رها کنم.» و امام (ره) فرمود او از کسانی نیست که ما برای او نظر دهیم، چون خود صاحب نظر است.
وی افزود: آن مرحوم نسبت به آموزش به ویژه برای نسل جوان اهمیت ویژه ای قائل بود و از نظر تفکر و عمیق نگری فقهی یک شخصیت ممتاز بود و بنده معتقدم مهدوی کنی یک سیاست‌مدار جامع و آینده نگر بود و من به این سخنان ایمان داشته و دلایل کافی برای آن دارم.
وی افزود: مرحوم مهدوی کنی در برنامه ریزی خود قبل از انقلاب در مجتمع فرهنگی صادقیه تلاش های بسیاری در تربیت نسل جوان کرد تا از نظر عقاید آنان را استوار و محکم کند و باعث حضور جوانان در مسائل گوناگون شد.
این کارشناس سیاسی افزود: در سال 41 که با راهنمایی شهید آیت الله بهشتی برای اولین بار به اجرای نمایش پرداختیم، برخی افراد این کار را غربی دانستند اما این نمایش را زیر نظر آیات مهدوی کنی و امامی کاشانی و مرحوم گلزاده غفوری اجرا کردیم و مرحوم مهدوی کنی چند بار این نمایش را دید تا همه ابعاد آن حتی حرکت های بازیگران را کنترل کند و زمانی که بهشتی از آلمان آمد و نمایش را دید، به ما گفت شما طوری عمل کردید که جامعه دینی از آن استفاده کرد.
بادامچیان همچنین گفت: مرحوم مهدوی کنی با ساده‌سازی آموزش‌های دینی در درس هایی همچون منطق، فلسفه، زبان عربی و به ویژه اصول عقائد کارهای بسیاری انجام داد که شهید بهشتی و شهید باهنر نیز در این زمینه همراهی می کردند و مهدوی جزو شورای اصلی این فعالیت‌ها بود.
وی افزود: هنوز از آن آموزش ها استفاده می شود و کتاب شناخت اسلام از شهید بهشتی نیز از همین آموزش ها بیرون آمد و در زمان شاه این آموزش ها در قالب کتاب به عنوان تعلیمات اسلامی برای آموزش و پرورش و تدریس برای دانش‌آموزان منتشر شد و ساواک بعدا فهمید که این متون از کجا آمده است.
بادامچیان مهدوی کنی را مجتهد جامع الشرایطی دانست که در ابعاد مختلف در حوزه و دانشگاه فعالیت می‌کرد.
وی افزود: مهدوی کنی در زندگی خود به مسائل فرعی نمی پرداخت و تمام تلاش خود را صرف مسائل اصلی می کرد و در مسئله تشکل و تشکیلات نیز بسیار دقیق عمل می‌کرد و لذا رابطه حزب موتلفه با امام(ره) بر مبنای ولایت و فقاهت و به صورت یک مجموعه توأم با حفظ مقام شخصیت روحانیت بود و در تاریخ پنجاه سال گذشته مسائل بسیاری در این زمینه داشتیم.
مراسم نکوداشت آیت الله مهدوی کنی با حضور آیت الله محمدعلی تسخیری رئیس شورای عالی مجمع تقریب مذاهب اسلامی، حجت الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران و آیت الله سیدجعفر شبیزی زنجانی استاد حوزه و از همدرسان رهبر انقلاب برگزار شد.
در این مراسم همچنین حجت الاسلام سید مصطفی میرلوحی عضو هیات امنای دانشگاه امام صادق (ع)، موسی حقانی رئیس موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران، محمدمهدی عبدخدایی دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام، اسدالله بادامچیان عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، سیدمهدی طالقانی فرزند آیت الله سیدمحمود طالقانی و آیت گودرزی اولین فرمانده نیروی انتظامی تهران حضور داشتند.
آیت الله محمدرضا مهدوی کنی در سال ۱۳۱۰ در کن، حومه تهران به دنیا آمد. دبیرکلی جامعه روحانیت مبارز، ریاست مجلس خبرگان رهبری و ریاست حوزه علمیه مروی و دانشگاه امام صادق(ع) از جمله مسئولیت های آیت الله مهدوی کنی بود.
وی از پیش از انقلاب استاد درس اخلاق اسلامی و از روحانیون برجسته مخالف حکومت پهلوی بود و پس از انقلاب نیز یکی از پنج روحانی بود که هستهٔ اصلی شورای انقلاب را تشکیل می‌دادند.
آیت الله مهدوی کنی بعد از انقلاب به عنوان وزیر کشور و کفیل نخست ‌وزیری پس از ترور شهیدان رجایی و باهنر به انجام خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی پرداخت.
این استاد اخلاق و مبارز انقلابی پس از سال ها مجاهدت و تلاش در 29 مهرماه 93 در سن 83 سالگی بر اثر عارضه قلبی دارفانی را وداع گفت.



** کتاب صوتی خاطرات مهدوی کنی رونمایی شد

کتاب صوتی برگی از خاطرات مرد دین و سیاست مربوط به مرحوم آیت الله مهدوی کنی رونمایی شد.
خبرنگار معارف ایرنا گزارش می دهد: مراسم رونمایی از کتاب صوتی آیت الله محمدرضا مهدوی کنی به همت موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی در همایش نکوداشت آیت الله مهدوی کنی در دانشگاه امام صادق برگزار شد.
در این مراسم، آیت الله سید جعفر شبیری زنجانی، حجت الاسلام سعید مهدوی کنی، حجت الاسلام روح الله حسینیان، قدسیه سرخه ای و صدیقه مهدوی کنی همسر و دختر آیت الله مهدوی کنی حضور داشتند.
این کتاب صوتی با صدای آیت الله مهدوی کنی توسط موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی تدوین شده است که او به روایت خاطرات خود تا دوران ریاست جمهوری چهارم می پردازند.

فراهنگ**1003**1823 خبرنگار: محمدرضا جعفرملک ** انتشار: طاهره نبی اللهی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۹۷۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هر مدرسه علمیه، اردوگاه امام زمان(عج) است/ جامعة المصطفی، مولود مبارک انقلاب اسلامی

به گزارش قدس خراسان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله علم الهدی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با هیأت علما و رؤسای مدارس علمیه هندوستان که با حضور جمعی از طلاب غیرایرانی جامعة المصطفی العالمیه برگزار شد، اظهار کرد: همه این تلاش‌هایی که شما در عرصه تبلیغ دین در سرزمین هندوستان دارید، باید در استخدام پیروی از خط ولایتمداری حضرت بقیة الله الاعظم (ارواحنا فداه) باشد زیرا امام زمان (عج) نوکری می‌پسندند که نوکر به‌روز حضرت باشد و به درد شرایط حال امت اسلام بخورد. از این حیث، شاید بتوان گفت که از نظر وجود اقدس امام عصر (عج)، یک طلبه سطح یک از یک عالم برجسته شأنیت بیشتری داشته باشد زیرا او متناسب با زمانه حال و شرایط موجود، خدمتی را به دین عرضه می‌کند که سایرین از آن غافل هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: اقتضای نوکری کردن در این آستان نیز به میدان‌داری در عرصه‌ای است که پرچم ولایت اهل‌بیت (ع) و معارف دینی را در عصر حاضر بلند کرده و اینجاست که اهمیت صیانت از انقلاب اسلامی موضوعیت پیدا می‌کند؛ تا جایی که امروزه نه‌فقط دوستان و دلسوزان بلکه حتی دشمنان اسلام نیز از مسائل سیاسی عبور کرده و چشم به ولایت معصوم دارند. این منطقی است که به برکت انقلاب اسلامی جهانی شد تا هرکس در هر گوشه از این عالم، چشم به ظهور داشته باشد و مهدی صاحب الزمان (عج) را در کانون توجه و تحلیل خود قرار دهد.

هر مدرسه علمیه، اردوگاه امام زمان (عج) است

وی تصریح کرد: این تحلیل اساتید برجسته سیاست در نظام سلطه است که شیعه را همچون پرنده‌ای با دو بال نهضت حسینی و قیام مهدوی توصیف کرده و این دو مبنا را هدف قرار داده اند. بر همین اساس، هرکس در جهت ترویج ارزش‌هایی مبتنی بر این دو اصل بکوشد، بیش از سایرین سربازی کرده و مورد عنایت وجود اقدس امام زمان (عج) خواهد بود.

علم الهدی تأکید کرد: برادران عزیز، فرصت مدیریت مدارس و حوزه‌های علمیه در خطه‌ای همچون سرزمین هندوستان با گستره جمعیتی و فرصت‌های تبلیغی را غنیمت بدانید. در موقعیتی که شما قرار دارید، هر مدرسه علمیه به مثابه اردوگاه بقیة الله (عج) است بنابراین طوری عمل کنید که گویا از طرف امام زمان (عج) به این مسئولیت منصوب شده‌اید و باید به هر ابزار ممکن در این دستگاه نوکری مؤثر داشته باشید.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: این همان عرصه‌ای است که سربازی شما در دستگاه امام زمان (عج) با آن سنجیده خواهد شد؛ به طوری که اگر امروز طلبه از فقه و اصول و کلام بهره‌مند باشد و سطوح عالی حوزه را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارد اما از بینش سیاسی و تقید به انقلاب اسلامی بی‌بهره باشد، تلاش و مجاهدت او برای کسب علوم حوزوی ابتر است و راه به جایی نخواهد برد.

وی بیان کرد: جامعة المصطفی العالمیه نیز یکی از شجره‌های طیبه‌ای است که به برکت انقلاب اسلامی شکل گرفت تا همراه با مبانی دین و ارزش‌های تشیع، گفتمان انقلاب اسلامی نیز به کشورهای عالم تسری پیدا کند بنابراین نباید این مولود مبارک را صرفاً یک نمایندگی آموزشی و یک جریان تعلیمی دانست. جامعة المصطفی همان بازوی صادرکننده گفتمان انقلاب است و از این جهت، تلاش شما در تقابل مستقیم با اراده شیطانی استکبار قرار دارد و موردعنایت خاص امام زمان (عج) خواهد بود.

گفتنی است که بیش از ۵۰ میلیون شیعه اثنی عشری و ۲۰۰ میلیون مسلمان اهل سنت علاقمند به اهل بیت (ع) در هندوستان زندگی می‌کنند و در ۱۰۰ مدرسه و حوزه علمیه هندوستان، سه هزار طلبه مشغول تحصیل علوم حوزوی هستند.

دیگر خبرها

  • اقامه نماز جمعه به امامت آیت الله مهدوی
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت آیت الله مهدوی
  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود
  • جامعه المصطفی، بازوی صادرکننده گفتمان انقلاب است
  • سرفصل خدمات انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد
  • جامعة المصطفی، مولود مبارک انقلاب اسلامی است
  • هر مدرسه علمیه، اردوگاه امام زمان(عج) است/ جامعة المصطفی، مولود مبارک انقلاب اسلامی
  • جایگاه ویژه‌ مردم ایران در بسط تفکر مهدوی در جهان امروز
  • عکسی درگوشی حرف زدن میرسلیم و بادامچیان در یک مراسم سیاسی
  • «تبادل ظرفیت‌های متقابل» قدرت تهران و اسلام‌آباد را افزایش می‌دهد