Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار محمد عبدالله‌پور عصر سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گیلان در مسیر توسعه و پیشرفت نیازمند تغییر اساسی در حوزه کشاورزی و حرکت از سوی کشاورزی سنتی به کشاورزی مکانیزه است.
وی با بیان اینکه مهندسان کشاورزی بسیجی گیلان در قالب طرح‌های جهادی در مناطق روستایی حضوری فعال دارند، گفت: هدف از حضور این متخصصان در مزارع کشاورزی، علمی کردن کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به دو محصول مهم کشاورزی این استان خاطرنشان کرد: چای و برنج نیازمند حمایت جدی دولت بوده و باید برای مکانیزه شدن کشاورزی این دو محصول تلاش بیشتری صورت گیرد.
سردار عبدالله‌پور تصریح کرد: ضایعات برنج در مرحله تبدیل شلتوک به برنج سفید تا پنج درصد و حتی کمتر قابل کاهش است و این هدف محقق نمی شود مگر با استفاده از ابزارهای نوین در کارخانجات که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با تاکید بر آمادگی بسیج برای کمک به دستگاه های اجرایی استان با هدف ارتقاء سطح معیشت کشاورزان گفت: کشاورزی بیشترین آمار اشتغال گیلان را به خود اختصاص داده است.
فرمانده سپاه قدس استان گیلان جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی، احداث سدهای بالادستی، ایجاد صنایع بسته‌بندی کشاورزی، حضور فعال متخصصان کشاوری در مزارع استان و نوسازی و بهسازی صنایع تبدیلی را از مهمترین راهکارهای توسعه کشاورزی گیلان ذکر کرد.
گیلان 428 هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که از این میزان، 230 هزار هکتار به کشت برنج اختصاص دارد. افزون بر 25 هزار هکتار باغ چای نیز در این استان زیر کشت محصول است.
گیلان با حدود 0.9 درصد مساحت کل ایران، در زمینه کشاورزی 92.1 درصد چای، 37.6 درصد برنج، 76.2 درصد فندق، 85.1 درصد ابریشم، 60 درصد بادام زمینی، 21.4 درصد زیتون، 2.7درصد مرکبات، 13.4 درصد گوشت ماهی خاویاری، 4 درصد گوشت مرغ، 5.1 درصد گوشت قرمز، 22.4 درصد آبزیان پرورشی و 15 درصد خاویار کشور را تولید می کند.
2007

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۹۷۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت مکانیزه ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری شفت

مهدی نقدی، فرماندار شفت همزمان با آغاز کشت برنج در شالیزار‌های این شهرستان از ۲ مجموعه بانک نشاء گلخانه‌ای و سنتی در روستای لَختَکی بازدید کرد.

او با بیان اینکه شهرستان شفت دارای ۷ بانک نشاء برنج است، گفت: در نظر داریم در آینده نزدیک با حمایت آن را به سقف ۱۰ واحد برسانیم.

فرماندار شفت تصریح کرد: حدود ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری این شهرستان به صورت مکانیزه نشا می‌شوند و همچنین بیش از ۱۱۰ دستگاه نشاکار در فصل کشت برنج در این شهرستان مشغول به فعالیت هستند.

محمدرضا یوسف نژاد، مدیر جهاد کشاورزی شفت هم در این بازدید حمایت و ترغیب کشاورزان به ایجاد بانک نشاء برنج را از مهمترین برنامه‌های این اداره اعلام کرد.

به گفته او، کشت مکانیزه برنج ضمن اینکه از لحاظ هزینه‌ای مقرون به صرفه است باعث بالا رفتن میزان تولید نیز می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شفت افزود: کاهش سختی کار، صرفه جویی در وقت و انجام به موقع عملیات کشاورزی، افزایش محصول، افزایش بهره وری و کاهش هزینه‌های تولید و تهیه نشاء سالم و عاری از افت و بیماری از مهمترین مزایای کشت مکانیزه برنج است.

شهرستان شفت در ۱۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • پیش بینی مبارزه با ملخ در سطح ۵ هزار هکتار از مزارع کشاورزی قزوین
  • کشت مکانیزه ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری شفت
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم مازاد از مزارع آبدانان
  • رصد دقیق ۴۷۰۰۰۰ هکتار برنج شمال با داده‌های فضایی
  • برآورد سطح زیرکشت برنج با داده‌های فضایی برای نخستین بار
  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد
  • معرفی بیش از ۹۷۰۰ گیلانی برای دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی
  • برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان
  • ۸۵ گیلانی امروز به سرزمین وحی اعزام می شوند