Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز |

معاون فنی عمرانی شهرداری اهواز از تکمیل و بهره برداری پل اصلی پروژه شهید بندر تا پایان سال خبر داد و گفت: عملیات ساخت پل اصلی با پیشرفت 70درصدی درحال انجام است.

به گزارش ایرنا، محمدصفری سه شنبه در جمع خبرنگاران درخصوص آخرین وضعیت پروژه تقاطع غیر همسطح شهید بندر اظهار کرد: تقاطع غیر همسطح شهید بندر بزرگترین پروژه عمرانی پس از مترو در شهر اهواز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میدان شهید بندر محل اصلی تقسیم ترافیک در شهر اهواز و حتی به نوعی استان خوزستان است چراکه تمام شریان های ورودی و خروجی از این میدان عبور می کند.

وی با اشاره به اینکه با ساخت این تقاطع غیر همسطح ترافیک روان و تمام چراغ های راهنمایی برچیده می شود، افزود:درحال تمرکز کامل ما بر روی ساخت پل اصلی است که شامل محور رفت و برگشت غرب به شرق است.

معاون فنی عمرانی شهرداری اهواز پیشرفت 70درصدی ساخت پل اصلی خبر داد و یادآور شد : 80درصد از قطعات عرشه پل تولید شده و 70درصد آنها نصب شده است.

وی پروژه ساخت تقاطع غیرهمسطح شهید بندر را به دلیل عبور تعداد زیادی تأسیسات زیرزمینی شامل لوله های نفت، گاز، مازوت، بنزین، فیبر نوری دستگاه های مختلف، لوله های آب و فاضلاب،حوضچه اصلی تقسیم کابل های مخابراتی استان و نماد چهارشیر، عبور شبکه برق فشار قوی از بالا و دو تونل مترو در زیرمیدان بسیار استراتژیک دانست.

صفری با اشاره به اینکه این میدان گالریی از تمام تأسیسات است، افزود: درحال حاضر 90درصد مشکلات این پروژه با کمک استانداری و همکاری دستگاه های مربوطه برطرف شده و برای تکمیل پل اصلی شامل دو دهنه باقی مانده پایه پنج تا هفت نیاز به افزایش ارتقاء برق فشار قوی داریم.

وی با اشاره به اینکه سه دکل فشار قوی برق در وسط و اطراف میدان قرار دارد، خاطرنشان کرد: این سه دکل برق برداشته و سه دکل تلسکوپی جایگزین آنها خواهد شد. این دکل ها خریداری شده و تا ماه آینده عملیات نصب دکل های تلسکوپی صورت خواهد گرفت.

معاون فنی عمرانی شهرداری اهواز اخبار منتشر شده در برخی رسانه ها و شبکه های خبری مبنی بر اختلال در پروژه به علت وجود دکل فشار قوی برق را غیر واقع اعلام کرد و یادآور شد: از ابتدای ساخت پروژه ارتقاء دکل های فشار قوی در دستور کار قرار داشت.

وی دلیل عدم جابجایی دکل فشار قوی برق و پیشرفت پروژه را مشکلات قطعی برق در بهمن ماه و سپس گرمای تابستان دانست و اظهار کرد: باتوجه به احتمال قطعی برق بر اثر این جابجایی قرار شد در فصل پاییز این امر صورت گیرد.

صفری درخصوص زمان تکمیل و بهره برداری پل اصلی این پروژه تصریح کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته پل اصلی در دهه فجر و یا تا پایان سال به بهره برداری می رسد. ضمن آنکه پل دوم نیز باید به پیشرفت 50 درصدی برسد.

این پروژه شامل پنج پل اصلی است که احداث تمام آنها تقاطع غیر همسطح شهید بندر را ایجاد می کند.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۹۸۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۱۰ طرح راهسازی با ۹۵۰ میلیارد تومان اعتبار در استان همدان

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان همدان افزود: برای این ۱۰ طرح قراردادی به ارزش ۹۵۰ میلیارد تومان منعقد شده است.

حبیب نادیان رفیع با اشاره به اینکه همدان به لحاظ موقعیت راهبردی و شریانی، پل ارتباطی استان‌های غربی و جنوبی به مرکز و استان‌های شمالی به جنوبی و برعکس محسوب می‌شود، افزود: استان همدان با یک و ۲ دهم مساحت کشور، ۲ و یک دهم طول راه‌های ارتباطی کشور را دارد و تراکم راه‌های آن ۲ برابر تراکم مساحت است.

او همچنین با اشاره به اینکه در هر شهرستان استان دست‌کم یک طرح راهسازی فعال وجود دارد، گفت: در ۱۰ سال گذشته فقط جاده‌های (نهاوند-آورزمان- ملایر) و (همدان-گل‌تپه-علیصدر) موفق به گرفتن ردیف اعتبارات ملی شده اند.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان همدان با بیان اینکه جاده نهاوند-آورزمان- ملایر یکی از حادثه‌خیزترین راه‌های استان، است، افزود: این جاده ۴۲ کیلومتر طول دارد که هشت کیلومتر آن بهره‌برداری شده و ۲۰ کیلومتر دیگر آن با پیشرفت ۳۵ درصدی در حال ساخت است.

حبیب نادیان رفیع افزود: با تامین اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومانی از محل سفر رییس جمهور، قسمت خطرناک و حادثه آفرین این طرح تا ۲ سال آینده، چهار خطه و بهره برداری می‌شود.

او همچنین با اشاره به اینکه ساخت هر یک کیلومتر راه نزدیک به ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، گفت: در سفر سال ۱۴۰۱ هیئت دولت به استان همدان، ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل طرح‌های راهسازی استان اختصاص یافت که در طول سه سال تخصیص می‌یابد.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان همدان گفت: مرحله نخست چهارخطه کردن جاده همدان-گل‌تپه-علیصدر به طول ۶۸ کیلومتر، از مصوبات سفر رییس جمهور، به طول ۳۳ کیلومتر و با اعتبار یک هزار میلیارد تومان در حال اجرا است.

حبیب نادیان رفیع، چهار خطه کردن مسیر ارتباطی نهاوند-کنگاور را یکی دیگر از طرح‌های مهم راهسازی استان دانست که سه کیلومتر آن پیش از نوروز ۱۴۰۳ بهره برداری شد.

او همچنین گفت: جاده خلعت‌آباد-کبوداهنگ-قیدار که به نوعی استان همدان را به زنجان متصل می‌کند، ۱۶۰ کیلومتر طول دارد که ۵۷ کیلومتر از آن در محدوده استان همدان است و ۳۲ کیلومتر آن در دست بهره برداری و ۱۲ کیلومتر دیگر هم در حال ساخت است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان همدان جاده رزن-تاکستان را هم پل ارتباطی استان‌های همدان و قزوین برشمرد که ۲۲ کیلومتر از این جاده ۳۱ کیلومتری در مرحله بهره برداری قرار دارد و ۹ کیلومتر دیگر در دست ساخت است.

حبیب نادیان رفیع با اشاره به اینکه کمربند ۸۲ کیلومتری شمالی استان همدان از سه راه اصله فامنین آغاز و پس از گذر از قروه درگزین و رزن به شهر قیدار متصل می‌شود، گفت: هم اکنون ۲۵ کیلومتر این طرح زیر بار ترافیک رفته و ۳۵ کیلومتر دیگر آن در دست ساخت است که برای تکمیل به ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

او همچنین کنارگذر غربی همدان نیز به طول ۳۰ کیلومتر، جاده کنارگذر رزن به طول ۹ کیلومتر، چهار خطه تویسرکان - کنگاور به طول ۴۰ کیلومتر، راه اسدآباد-قروه به طول ۲۷ کیلومتر، راه همدان-قهاوند به طول ۲۲ کیلومتر، مسیر گردشگری همدان-گنجنامه، جاده سیاه‌کمر- عبدالکریم- میلاجرد به سمت اراک از دیگر طرح‌های راهسازی استان است که در حال ساخت و یا پیگیری هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • اجرای ۱۰ طرح راهسازی با ۹۵۰ میلیارد تومان اعتبار در استان همدان
  • بهره برداری از فاز اول پایانه شرق تا پایان خرداد ۱۴۰۳
  • بهره‌برداری از المان شهید گمنام علوم پزشکی مشهد؛ بزودی
  • انتقاداز تکمیل نشدن ساخت تقاطع غیر همسطح سه راه هفشجان
  • اجرای ۵ آیتم عمرانی برای تکمیل پروژه تقاطع غیر همسطح آذربایجان
  • ۱۰ تقاطع همسطح در قم هوشمندسازی شد
  • ۴.۲ کیلومتر از جاده دسترسی به بندر نگین بوشهر آماده بهره برداری است
  • احداث تقاطع غیرهمسطح مشهد-شاندیز-طرقبه در سال ۱۴۰۳
  • بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی محله خلجان تا پایان نیمه نخست ۱۴۰۳
  • در تابستان امسال تنش آبی جوان‌رود حل می‌شود