Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای صنفی دانشگاه نوشیرونی بابل بیان کرد: ۱۲ دانشجو در نیمه تابستان به دلیل پیگیری مشکلات صنفی دانشگاه به کمیته انضباطی معرفی شدند.

محمد امین حسینی، دبیر شورای صنفی دانشگاه صنعتی نوشیرونی بابل در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو گفت: 29 اردیبهشت امسال تجمع اعتراضی در دانشگاه شکل گرفت. در غذای دانشجویان کرم مشاهده شده بود اما مسئولین پاسخ قانع کننده‌ای به دانشجویان ندادند و این تجمع شکل گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حسینی ادامه داد: در این تجمع حدود 100 تا 150 دانشجوی دانشگاه شب را در محوطه خوابیدند. فردای آن روز یک توافق بین اعضای شورای صنفی و 4 نماینده رسمی رییس دانشگاه صورت گرفت. در این توافق 10 بند وجود داشت که دو بند آن شامل جلسات علنی با معاونت‌ها و هیئت رییسه دانشگاه بود.

دبیر شورای صنفی دانشگاه صنعتی نوشیرونی بابل بیان کرد: پس از توافق، ما درخواست جلسه علنی درا ارائه کردیم اما مسئولین اهمیتی به این موضوع ندادند سپس یک جلسه اضطراری برگزار کردیم و منتظر مسئولین ماندیم اما خبری از حضور مسئولین نشد. در نتیجه تجمعی در دانشگاه مجددا شکل گرفت. این تجمع بدون هیچ جنبه سیاسی و کاملا درسکوت و با هدف صنفی برگزار شد. تنها خواسته دانشجویان برگزاری جلسه با مسئولین بود. این ماجرا گذشت تا در اواسط تابستان کمیته انظباطی تشکیل شد و با 12 دانشجو تماس گرفتند.


وی افزود: کمیته انظباطی در حالی مرا در نیمه تابستان احظار کرد که من ترم تابستانی نداشتم و مجبور شدم مسافت زیادی را از شهر خودم تا دانشگاه صنعتی بابل طی کنم. یکی دیگر از دوستان را در مرداد ماه از ایلام احظار کردند و او به این جا آمد اما اطلاع دادن که کمیته تشکیل نمی‌شود به همین جهت این دانشجو مجبور به بازگشت به ایلام شد بدون رسیدن به هیچ نتیجه‌‎ای.
حسینی عنوان کرد: همچنین اصل برائت در این دانشگاه معنا ندارد. بلکه برخورد با فرد به صورت تفهیم اتهام است و هر شخص باید از خود در برابر اتهام بدون مدرک، دفاع کند. حتی یکی از دوستان به اتهام توهین فراخوانده شد اما مدرکی دال بر توهین او به شخص یا مسئولی وجود نداشت. دبیر شورای صنفی نوشیروانی بایل در رابطه با وضعیت صنفی این دانشگاه گفت: این دانشگاه در همه قسمت‌های خود دچار مشکلات صنفی است. به طور مثال خوابگاه‌های این دانشگاه در فصل تابستان و یا ایام امتحانات نیم سال دوم غیر قابل تحمل هستند. زیرا سیستم سرمایشی بجز پنکه وجود ندارد و حشرات موذی نیز دانشجویان را آزار می‌دهند. امروز نیز مجددا دانشجویان در خرمای صبحانه خود کرم پیدا کردند و همچنین هفته گذشته درون غذای دانشجویان خرده شیشه پیدا شد. کلاس ها و امکانات نیز افتضاح است به طوری که دانشجویان ارشد در اتاق‌های 6 یا 7 نفره ساکن هستند.

دانشجوی دانشگاه نوشیروانی بابل اعلام کرد: 7 نفر از 12 دانشجویی که به کمیته انظباطی معرفی شدند تاکنون به این کمیته احظار شده‌اند و برای سه نفر از آنها حکم صادر شده است. اتهامی که به ما زده شد عدم رعایت مقررات دانشگاه یا اخلال و ایجاد وقفه در برنامه ها یا نظم دانشگاه است. احکامی هم که صادر شده توبیخ کتبی بدون درج در پرونده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۹۸۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۱۳۷۰ نفر در بابل

رئیس کمیته امداد شهرستان بابل گفت: با اجرای سیاست توانمندسازی مددجویان در سال ۱۴۰۲ به ۱۳۷۰ نفر از مددجویان، تسهیلات کاریابی و اشتغالزایی پرداخت شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، احمد نیک پور با اشاره به اجرای طرح اشتغالزا در بابل گفت: برای اجرای طرح های اشتغال در سال گذشته با توجه به تفاهم‌نامه منعقد شده مرکز با بانک‌های عامل از محل تبصره 16 و 18  و منابع صندوق امداد ولایت، مبلغ 140 میلیارد و 803 میلیون تومان تسهیلات پرداخت شد.

وی افزود: این تسهیلات در زمینه کشاورزی، صنعتی، دامپروری، صنایع دستی و خدمات پرداخت شد.

رئیس کمیته امداد بابل تصریح کرد: در این فرصت‌ها 812 نفر از مددجویان و مجریان طرح های اشتغال با مهارت مختلف و پایدارسازی مشاغل آشنا شدند.

وی افزود: آشنایی با بازار کسب و کار و  اصول بازاریابی در کنار فروش محصولات با ورود اساتید دانشگاه، جهاد سازندگی و اداره دامپزشکی از خدمات ارائه شده در  آموزش کسب و کار است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لایحه قانونگذار آمریکایی برای اخراج دانشجویان معترض بین‌المللی
  • مقام بلندپایه ارتش: اینکه بگوییم مسئولین ما خلافکار و دزدند باعث می‌شود جوان ما در ایران نماند /استاد به دانشجوی نخبه می‌گوید تو بی عقلی که مانده‌ای
  • آیین نامه جدید شورای صنفی دانشجویان علوم پزشکی کشور رسما ابلاغ شد
  • مسائل صنفی دانشجوان دامغان و شاهرود مورد بررسی قرار گرفت
  • تحصیل ۲۵۰ دانشجوی استعداد درخشان در دانشگاه علامه‌طباطبائی
  • تحقیقات دانشگاه می‌سی‌سی‌پی در مورد رفتار‌های نژادپرستانه
  • دانشگاه لوزان به دنبال پایان دادن به اعتراضات ضد اسرائیلی
  • تحقیقات دانشگاه می‌سی‌سی‌پی در مورد رفتارهای نژادپرستانه
  • رفع مشکلات منطقه ۱۳ در دستور کار کمیته نظارتی شورای شهر اصفهان
  • پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۱۳۷۰ نفر در بابل