Web Analytics Made Easy - Statcounter

هیئت سیاسی اقتصادی ازبکستان در ادامه دیدارهایش با مقامات کشورمان تا دقایقی دیگر با وزیر و مسئولان وزارت صنعت معدن و تجارت دیدار و مذاکره می کنند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما هیئت ازبک به ریاست عبدالعزیز کامل اف وزیر امورخارجه و با همراهی الیار غنی اف وزیر توسعه و تجارت خارجی این کشور در این دیدار حاضر خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هیئت ازبکستانی برای پیگیری درخواست دو دولت برای توسعه مناسبات سیاسی و اقتصادی عصر دیروز وارد کشورمان شده است و به نظر میرسد مذاکره بر سر تعرفه ترجیحی و احتمالا امضا تفاهمنامه برای چگونگی پیگیری آن از محورهای گفتگوی آن با طرف ایرانی است.
ازبکها که برخی مواد اولیه صنایع ایران از جمله پنبه را تامین میکنند در پی تسهیل روابط در حوزه های تجارت، سرمایه گذاری و مهمتر از همه فعالتر کردن دو مسیر ترانزیت ازبکستان، ترکمنستان، ایران و عمان همینطور ازبکستان، افغانستان، ایران و عمان هستند.
حجم مبادلات تجاری دو کشور ۲۲۰ میلیون دلار است که سهم ایران حدود ۱۴۰ و سهم طرف ازبک حدود ۸۰ میلیون دلار است و با این حساب تراز تجاری ما با این سرزمین جدا شده از شوروی سابق مثبت است.
سلطان اف مدیرعامل شرکت نفت و گاز، موسایف قائم مقام سازمان صنایع خوردویی، عبدالله یف قائم مقام شرکت صادرات محصولات کشاورزی و واسیلف مدیربازاریابی و صادرات محصولات صنعتی از دیگر اعضا هیئت ازبکستانی در سفر به ایران هستند.
هیئت ازبکستانی پیش از ظهر امروز با وزیر امورخارجه و بعدازظهر با وزیر نفت کشورمان دیدار کردند.
این هیئت ظهر فردا و پس از حضور در همایش تجاری مدیران عامل شرکتهای ایرانی به دیدار رئیس جمهور خواهد رفت، ضمن آنکه دیدار و گفتگو با ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و نیز آخوندی وزیر راه و شهرسازی نیز در برنامه های هیئت ازبکستانی قرار دارد.
این جدی ترین حضور ازبکها در ایران پس از برگزاری کمیته مشترک اقتصادی دو کشور در سال ۹۴ محسوب میشود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۰۱۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور بیش از ۲ هزار شرکت تجاری در ششمین نمایشگاه اکسپوی ایران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه هم اندیشی وزارت صمت با نمایندگان منتخب دوازدهمین مجلس شورای اسلامی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار گروه تجارت خارجی گفت: بیش از دو هزار شرکت تجاری با معرفی بیش از هزاران کالای صادراتی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (ایران اکسپو) شرکت میکنند. این نمایشگاه فرصت مناسبی برای نمایش توانمندی کالا‌های تولیدی ایرانی است. در داخل کشور از همه ظرفیت‌ها برای تولید و جهش در آن استفاده میشود؛ باید تلاش کنیم از ظرفیت‌های خارجی نیز در این مسیر استفاده کنیم

علی آبادی  با اشاره به موانعی که در سال‌های اخیر از طرف دشمنان در مسیر تجارت کشور بوجود آمده، گفت: برنامه‌ها و الگو‌هایی برای رفع مشکلات صادراتی تهیه شده است. نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی یکی از این برنامه هاست که میتواند فرصت مناسبی برای نمایش ظرفیت‌ها و توانایی‌های ایران به مردم جهان باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: بیش از ۷۰ وزیر، نخست وزیر و رئیس جمهور برای حضور در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران دعوت شده اند. در کنار برگزاری این نمایشگاه، اجلاس آفریقا و شانگهای نیز برگزار خواهد شد. به کمک اتاق بازرگانی نشست‌های دو جانبه‌ای (B TO B) بین تجار داخلی و خارجی نیز برگزار می‌شود، که قطعا نتیجه این نشست‌ها منجر به عقد قرارداد‌های تجاری خواهد شد.

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران، ۸ تا ۱۲ اردیبهشت ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار خواهد شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • قول وزیر صنعت برای کمک به صنعتگران
  • بهره‌برداری از فاز توسعه شرکت کلران در سمنان
  • ۲ واحد صنفی در طبس پلمب شد
  • افتتاح یک واحد تولید باطری در گرمسار با حضور وزیر صمت
  • تأکید وزیر صمت بر حمایت از صادرکنندگان
  • همایش بزرگ سرمایه گذاران استان سمنان آغاز به‌کار کرد
  • نظارت بر بازار شرط تحقق شعار سال است
  • شرط تحقق شعار سال نظارت و بازرسی بر بازار است
  • وزیر صمت به سمنان سفر می‌کند/ افتتاح ۴ پروژه اقتصادی
  • حضور بیش از ۲ هزار شرکت تجاری در ششمین نمایشگاه اکسپوی ایران