Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بولتن نیوز»
2024-04-29@11:22:14 GMT

لزوم توجه به موضوع خشم و علل اجتماعی بروز آن

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۰۲۸۰۹

لزوم توجه به موضوع خشم و علل اجتماعی بروز آن

به گزارش بولتن نیوز، مریم رسولیان در افتتاحیه سی و چهارمین همایش سالانه انجمن علمی روانپزشکان ایران اظهارداشت: میزان پرخاشگری در جامعه ما بالا است و در سطوح مختلف فردی، اجتماعی، سیاسی و حتی محافل علمی و هنری خشم و پرخاشگری وجود دارد. یکی از علل تجربه احساس خشم، به رسمیت شناخته نشدن و یا نادیده گرفتن احساسات و عواطف و خواسته‌های کودکان در درون خانواده و جامعه است، که منجر به احساس محرومیت و خشم می‌شود و این خشم در شرایط پر استرس منجر به بروز رفتار پرخاشگرانه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در چنین شرایطی قانون حاکم تحمیل اراده قدرت برتر بر دیگران است که به دنبال آن ارتباط همدلانه و درک متقابل در روابط بین فردی از بین می‌رود. تحمیل اراده و هویت در درون خانواده منجر به بروز رابطه متعارض با پدر خانواده خواهد شد. از آن‌جا که بسیاری از قوانین حاکم بر خانواده بر جامعه نیز حاکم است، در این خصوص همین وضعیت در جامعه هم منجر به رابطه متعارض با حاکمان شده، و حاصل این وضعیت نابسامانی و افزایش مشکلات اجتماعی است.

رسولیان اضافه کرد: جامعه هم‌چون خانواده است و اگر در آن به تفاوت‌های فردی توجه نشود و استقلال فردی به رسمیت شناخته نشود، این امر منشاء بروز خشم و ناسازگاری و تهدید سلامت روان جامعه خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که در سی و چهارمین همایش سالانه انجمن علمی روانپزشکان ایران پانلی با موضوع خشم و یک پانل هم با موضوع ریشه‌های اجتماعی و رواشناختی داعشیسم مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد، بیان داشت: پرداختن به موضوع خشم و علل اجتماعی بروز آن و راهکار‌های پیشگیری از آن، در فراهم کردن فضای مناسب برای رشد، توسعه، استفاده بهینه و مثبت نیرو‌های خلاق جامعه حائز اهمیت است.

رسولیان اضافه کرد: امیدوارم با حضور فعال علاقه‌مندان به این موضوعات در همایش امسال به راهکار‌ها و دستاورد‌هایی برای ارتقاء سلامت روان جامعه برسیم.

سی و چهارمین کنگره سالانه انجمن علمی روانپزشکان ایران تا ۲۸ مهر در سالن شهید غرضی بیمارستان میلاد برگزار می‌شود.

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۰۲۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالان حوزه خانواده در«جامعه پردازخانواده» به یکدیگرمعرفی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست هم اندیشی فعالان حوزه خانواده منطقه ١٠ با عنوان «جامعه پرداز خانواده» با هدف شناسایی، معارفه و هم افزایی فعالان مساله محور حوزه خانواده روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت در فرهنگسرای عطار نیشابوری برگزار می‌شود.

در ابتدای این نشست هم اندیشی خدیجه مهدی پور مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۰ و رییس فرهنگسرای عطار نیشابوری گفت: یک تیم ۱۵ نفره، متشکل از کارشناسان فرهنگی هنری ماه هاست در حال شناسایی، ارزیابی و ارتباط گیری با کنشگران فعال حوزه خانواده در منطقه ۱۰ می‌باشند تا بتوانند در رویدادی مساله محور بر اساس بوم این منطقه، فعالین و نوع فعالیتشان را با هم به اشتراک بگذارند. موضوع خانواده از جمله موضوعاتی است که در همه سازمان‌ها و نهادها به عنوان یک رویکرد و از دغدغه‌های اصلی دلسوزان و صاحب نظران فرهنگی و اجتماعی است و این مدیریت هم از این قاعده مستثنی نیست.

وی افزود: کنشگران و فعالان حوزه خانواده در این رویداد در محورهای ازدواج، هویت زن، جمعیت، فرزند پروری و طلاق، شناسایی و جهت هم افزایی و حیات مجموعه‌های خود به یکدیگر معرفی خواهند شد تا بتوانند عملیات‌های مشترک تعریف و به حل مسائل خانواده‌های محورهای یاد شده کمک کنند.

مهدی پور در ادامه این نشست گفت: مراکز فعال در حوزه سبک زندگی، مبلغین و گروه‌های تبلیغی، مجموعه‌های علمی و پژوهش محور، مؤسسات، مراکز مشاوره، مساجد و هیأت مذهبی فعال در حوزه‌های اجتماعی، خیریه‌ها، گروه‌های جهادی، گروه‌ها و کانال‌های مجازی، کنشگران و اساتید برجسته و به نام حوزه خانواده می‌توانند در این رویداد شرکت کنند و ان شاالله با هم افزایی بتوانیم اقدامات موثری در مقابله با آسیب‌های اجتماعی حوزه خانواده در منطقه ۱۰ و شهر تهران انجام دهیم.

نشست مذکور روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت از ساعت ۱۴:۳۰ در فرهنگسرای عطار نیشابوری واقع در میدان بریانک، خیابان شهید دعوتی، انتهای خیابان شهید امیر قلی برگزار می‌شود.

کد خبر 6091143 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • فعالان حوزه خانواده در«جامعه پردازخانواده» به یکدیگرمعرفی می‌شوند
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • نقش زنان در معنابخشی به زندگی خانوادگی و اجتماعی
  • حل مشکلات جامعه با نسخه دانشگاهیان ممکن است
  • ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
  • لزوم توجه جدی به بزرگسالان اتیسم / برگزاری سومین رویداد «هم‌مسیر اتیسم»
  • موج حمایتها از طرح نور | ۳۲ دستگاه متولی حجاب، از فراجا دفاع کنند
  • شناخت زودهنگام اختلالات رشد، موثر بر عملکرد فردی و اجتماعی کودک در آینده
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • لزوم توجه مسئولان به معیشت کارگران