Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بولتن نیوز»
2024-04-20@04:16:59 GMT

من ستایش دانشجوی پزشکی 16 سال دارم!

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۰۲۹۷۲

من ستایش دانشجوی پزشکی 16 سال دارم!

به گزارش بولتن نیوز، پدرها و مادرها میلیون‌ها تومان خرج مدارس مختلف و کلاس‌های گوناگون می‌کنند تا سال‌ها بعد هرکجا نشستند، بگویند آقای دکتر یا خانم دکتر فلانی فرزند من است.

شوخی‌ای که جدی شد

چند روز پیش بود که در فضای مجازی خبری دست‌به‌دست چرخید مبنی بر این که یک دختر 16 ساله در رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اراک پذیرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خیلی‌ها فکر کردند مثل دیگر خبرهای بی‌اساس تلگرامی، این هم یک شوخی و شایعه است.

هفدهم مهر پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی عکسی از ستایش حسینی منتشر کرد و نوشت: دانش‌آموز 16 ساله اراکی با قبولی در رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اراک عنوان جوان‌ترین دانشجوی رشته پزشکی را کسب کرد.

حالا دیگر خبر از حالت شایعه به واقعیت تبدیل شد، واقعیتی که کنجکاوی ما را برانگیخت تا از زبان ستایش بخوانیم چگونه توانسته با این سن و سال کم هم غول کنکور را ضربه کند و هم اگر این‌گونه پیش برود باید چند سال دیگر لقب جوان‌ترین پزشک ایرانی را هم به او بدهیم.

جهشی خواندن با معدل 20

نخستین نکته‌ای که ستایش توضیح می‌دهد این است که چگونه با سن کم توانسته دیپلم بگیرد و کنکور دهد. او می‌گوید: من دو سال را به قول معروف جهشی خواندم، یکی سال سوم ابتدایی بود و دیگری دوم دبیرستان که باعث شد بتوانم زودتر از همکلاسی‌هایم کنکور بدهم.

فکر می‌کنید معدل ستایش در این سال‌ها چند بوده است. پاسخ را احتمالا باید حدس زده باشید، کل دوران تحصیلی او با یک نمره همراه بوده است: 20

سوال بعدی رتبه کنکورش است که با عدد 760 آن را پاسخ می‌دهد. ستایش که متولد بهمن 1379 است، یک دهه هفتادی به تمام معناست، مدرسه غیرانتفاعی و تیزهوشان نرفته و تمام دوران تحصیلش مدارس دولتی بوده است. البته در دوره پیش‌دانشگاهی چند درس را که ضریب بالایی داشتند کلاس تقویتی رفته است.

می‌خواهم متخصص قلب شوم

ستایش از علاقه‌اش به پزشکی هم می‌گوید و این‌که از کودکی دوست داشته دکتر شود، اما رویای پزشکی خواندن از چهار سال پیش هر روز و شب با او همراه می‌شود و آن‌قدر برای رسیدن به این رویا تلاش می‌کند که حالا لقب جوان‌ترین دانشجوی پزشکی ایران را به خود اختصاص داده است.

رویاهای ستایش حالا فراتر رفته و از اکنون به فکر رزیدنتی است. او می‌گوید می‌خواهم متخصص قلب شوم، قلب مهم‌ترین است.

آخرین حرف‌های ستایش درباره خانواده است که می‌گوید: پدر و مادرم فرهنگی هستند، پدرم مهربان است و مادرم عاشق و صبور، خانواده‌ام مهم‌ترین نقش را در موفقیت من ایفا کرده‌اند و بعد هم معلمانم که برای من خیلی زحمت کشیدند و از آنها بسیار آموختم.

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۰۲۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۰ دانشجوی دانشگاه آزاد یزد بورسیه صنعت کاشی شدند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدرضا دهقانی اشکذری،‌ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در دیدار نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد، رسالت دانشکده تعلیم و تربیت را مشابه دانشگاه تربیت‌معلم دانست و اظهار کرد: میدان در تعلیم و تربیت مدارس است. با ارتباط ایجادشده بین دانشکده؛ عرصه و مدارس؛ میدان و استفاده از استادان با تجربه و مطلع در نظر داریم معلمانی کار بلد تربیت کنیم.

وی ادامه داد: در حوزه تربیت نیروی ماهر توانستیم با ۳۰۰ دانشجوی بورسیه صنعت کاشی در کنار یادگیری دروس تئوری، انتقال مهارت را داشته باشیم. امسال جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویانی که ۷۰ درصد واحد خود را در صنعت گذرانده‌اند، خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد دانشگاه آزاد را مؤسسه غیردولتی و غیرخصوصی دانست که اموال آن برای مردم است و بیان کرد: در چند سال اخیر شاهد رشد دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد بودیم و در دو سال گذشته ۱۰هزار دانشجو در این واحد دانشگاهی ثبت‌نام کردند.

دهقانی‌اشکذری، دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد را خانواده ۲۲ هزار نفری با بیش از ۱۷ هزار و ۵۰۰ دانشجو، چهار هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز، نزدیک هزار استاد و معلم و ۸۰۰ کارمند برشمرد و عنوان کرد: مقام معظم رهبری امسال را جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گذاری کردند، سال گذشته در واحد‌های استان، استخر پرورش ماهی، پرورش قارچ و نیروگاه خورشیدی، مجتمع گردشگری علمی و تولید لباس را دایر کردیم و در نظر داریم، امسال آنها را گسترش دهیم.

توحید و تعلم دو بال برای رسیدن به مقامات عالی است

نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد نیز توحید و تعلم را دو بال برای رسیدن به مقامات عالی دانست و گفت: بیگانگان تلاش خود را به کار بستند تا خدا را از جوانان بگیرند و در عوض اهداف مادی و غیرتوحیدی را در فکر و اندیشه آنها جای دهند.

آیت‌الله محمدرضا ناصری اضافه کرد: در سفر دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به استان یزد به وی یادآوری کردیم که تعلیم و تربیت را از دبستان و از مجموعه مدارس دانشگاه آزاد اسلامی آغاز کنید. کار فرهنگی در دانشگاه و برای دانشجویان خوب است؛‌ اما برای دانش‌آموزان و مقاطع دبستان تأثیرگذاری بیشتری دارد.

وی کتاب‌های معارف دانشگاه را فاقد جذابیت خواند و بیان کرد: جزوه‌ای از مباحث توحید تا معاد برگرفته از کتاب‌های شهید مطهری تهیه شده و در دانشگاه یزد مشغول به تدریس شدم. به مرور زمان، تعداد دانشجویان برای یاد گرفتن دروس معارف زیاد شد و استقبال بالا گرفت. این ریشه در بی‌روح بودن کتاب‌های معارف آن زمان دانشگاه داشت. اکنون جزوه‌ای برگرفته از ۱۰۰ مقاله تهیه شده که برای تدریس در دانشکده‌ها جالب و در جوانان تأثیرگذار است.

به گزارش آنا، در ادامه رؤسای واحد‌ها و معاونان اقدامات و دستاورد‌های خود را در شهرستان‌ها بیان کردند و حمایت نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد را سبب دلگرمی و انگیزه برای تلاش بیشتر دانستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دو مدال طلای جهانی بر گردن دانشجوی مخترع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند
  • دو مدال طلا جهانی، دستاورد دانشجوی مخترع علوم پزشکی بیرجند
  • در ستایش سیتی: تیم هندبالی که با پا بازی می‌کند
  • در ستایش سیتی: تیم فوتبالی که هندبال بازی می‌کند
  • نیاز به ۵۷ هزار تخت خوابگاهی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • ثبت نام بیش از ۵۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه زنجان
  • پذیرش دانشجوی دکتری در دانشگاه صنعتی دزفول برای نخستین بار
  • ۳۰۰ دانشجوی دانشگاه آزاد یزد بورسیه صنعت کاشی شدند
  • ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان ثبت نام کردند
  • ثبت نام ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان