Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایلام - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: عملیات بهسازی مسیر ارتباطی ایلام - مهران برای دسترسی راحت و ایمن زائران به مرز بین المللی مهران تا پیش از آغاز آیین اربعین حسینی با جدیت تمام در بخش های مختلف در دست اجرا است.

سیدکمال الدین میرجعفریان روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با تشریح وضعیت جاده ارتباطی ایلام - مهران اظهار کرد: در حال حاضر تمام محور ارتباطی ایلام - مهران با همکاری دستگاه های اجرایی استان و با تلاش شبانه روزی پیمانکاران با پیشرفت فیزیکی مختلف در حال چهارخطه شدن و تبدیل به بزرگراه است، مقرر شده تا چند روز قبل از اربعین کار انجام شود و در جاهایی که تقاطع دارد پروژه جدید انجام نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از ادامه تلاش های شبانه روزی برای تکمیل زیرساخت های این مسیر خبر داد و یادآور شد: با توجه به نزدیک تر شدن اربعین، اولویت با نقاط پر حادثه و گره های ترافیکی محور در این مسیر است و تا اربعین سال جاری این نقاط حذف شده و نقاط ذکر شده محور برای تردد زائرین آماده می شود.
وی تاکید کرد: از تونل آزادی تا پایانه مرزی مهران 105 کیلومتر است که 30 کیلومتر از این مسیر در سال‌های گذشته به بهره‌ برداری رسیده و 75 کیلومتر از آن باقی مانده که حدود 35 کیلومتر از آن برای اربعین امسال آماده ‌سازی و تحویل خواهد شد.
میرجعفریان از تکمیل مسیر ارتباطی صالح آباد تا ورودی کنجانچم به طول 20 کیلومتر خبر داد و افزود: این مسیر هم اکنون بیش از 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تلاش می شود تا ظرف چند روز آینده تقاطع های جدا در این مسیر تکمیل و به یکدیگر وصل شود.
وی از نصب پل فلزی در مسیر جاده جایگزین ایلام - مهران در محور ترشابه شهرستان ملکشاهی خبر داد و اضافه کرد: آسفالت تقاطع بان رحمان نیز آغاز شده و به زودی با تامین روشنایی در این مسیر این محور نیز تکمیل می شود.
مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: عملیات خاکی پل روگذر در ورودی شهر ایلام نیز در مراحل پایانی بوده و هم اکنون کار نصب نرده ها در این مسیر در حال انجام است.
وی از تکمیل و تجهیز پارکینگ های ورودی شهر مهران خبر داد و گفت: آسفالت پایانه برکت و پایانه بزرگ اربعین در ورودی شهر مهران در حال انجام است و ظرف چند هفته آینده سیستم روشنایی آن ها نیز تامین خواهد شد.
میرجعفریان با اشاره به اهمیت تونل قلاجه در سهولت در تردد زائران در ایام اربعین حسینی نیز گفت: افتتاح این تونل ضمن ایجاد کریدور جدیدی برای حمل ‌و نقل جاده‌ای در استان، مسیری مطمئن و ایمن برای مسافران به ویژه زائران عتبات عالیات فراهم می کند.
میرجعفریان با اشاره به اینکه در ایام اربعین سال جاری استفاده از این تونل ضروری است، افزود: کار روشنایی اضطراری تونل انجام شده است و در ایام اربعین زیربار ترافیک خواهد رفت.
به گزارش ایرنا، مرز رسمی مهران در جنوب باختری و فاصله 95 کیلومتری شهر ایلام کانون اصلی سفر گردشگران مذهبی در مناسبت های گوناگون دینی به مکان های مقدس کشورهای عراق و ایران است.
روزانه به طور میانگین و در شرایط عادی نزدیک به 6 هزار زائر ایرانی و عراق از این گذرگاه مرزی به دو کشور سفر می کنند.
امنیت بالا و نزدیکی به شهرها و مکان های مقدس و بغداد پایتخت عراق از مهم ترین عوامل استقبال زوار ایرانی عتبات عالیات عراق است.
هر سال در اربعین حسینی نزدیک به 2 میلیون زائر سوگوار ایرانی و شیعه خارجی برای شرکت در راهپیمایی اربعین از مرز رسمی و بین المللی مهران راهی عراق می شوند.
انتظار می رود در اربعین امسال شمار ورودی و خروجی زوار سوگوار ایرانی و غیر ایرانی برای شرکت در آیین راهپیمایی اربعین از راه مرز مهران به حدود 2.5 میلیون نفر برسد.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی ** انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
3032/6034

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۰۲۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محور یاسوج به سی‌سخت مسدود می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، علی محمد روستا روز سه شنبه در بازدید از محور یاسوج به سی‌سخت بر رفع نقاط حادثه خیز دو مسیر جایگزین محور یاسوج به سی سخت توسط دستگاه‌های مربوطه تاکید کرد و افزود: این پروژه از مصوبات دور اول سفر دولت به استان است که ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار دارد و با موافقت‌نامه‌ای که با سازمان مدیریت و برنامه ریزی انجام گرفته هر ساله نیز به این پروژه اعتبار اختصاص داده می شود.

وی با بیان اینکه دو تونل رفت و برگشت در این محور در حال احداث است، اظهارکرد: با همکاری راه و شهرسازی این پروژه فعال بوده و تعطیلی در کار نیست تا در وقت مقرر به اتمام رسیده و مورد استفاده مردم قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پیشرفت خوب این تونل ها خاطرنشان کرد: عملیات ساخت یکی از تونل‌ها به پایان رسیده و تونل دوم پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی دارد.

روستا به احداث پل قوسی سردار شهید عبدالله نجفی اشاره و تصریح کرد: قرار است عملیات اجرای فونداسیون این پل انجام شود که با آغاز عملیات احداث این پروژه مسیر یاسوج به سی سخت در محدوه «ده برآفتاب» مسدود و مسیر جایگزین در نظر گرفته می شود.

وی ادامه داد: دو مسیر روستاهای «بیاره» و «توت نده» به عنوان مسیر جایگزین جاده یاسوج به سی سخت در نظر گرفته شده است که باید ساماندهی و نقاط حادثه خیز آنها رفع شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: مسیر «توت نده» دارای چند پیچ با شیب زیاد است که قرار شد این موارد توسط راهداری و حمل و نقل جاده ای رفع و علائم رانندگی نصب شود همچنین ارتفاع خاکریز اطراف جاده افزایش یابد تا جلوی تصادفات رانندگی گرفته شود.

روستا تاکید کرد: در مسیر روستای «بیاره» مشکل اصلی تقاطعی است که به محور یاسوج به اصفهان ختم می شود که دارای معارض است که از فرماندار دنا خواستیم جلسه ای با مالک برگزار و رفع معارض صورت گیرد که با رفع نقاط حادثه خیز و بهسازی و نصب علائم راهنمایی و رانندگی به زودی محور یاسوج به سی سخت در محدوده ده برآفتاب مسدود می شود.

وی با اشاره به اینکه بنا داریم هر دو مسیر زیر بار ترافیک برده شود، اظهارکرد: به دلیل گردشگر پذیر بودن شهر  سی سخت نیاز است که مشکلات مربوط به مسیرهای جایگزین رفع و هر دو مسیر زیر بار ترافیک برده شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تاکنون افزون بر ۱۲۸ میلیارد تومان اعتبار به پل و تونل های در حال احداث مسیر یاسوج به سی سخت تخصیص داده شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تخصیص بیش از هزار میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت‌های اربعین شهرستان مهران
  • ۱۳۵۰ میلیارد تومان برای زیرساخت‌های اربعین در مهران اختصاص یافت
  • احداث پارکینگ با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو در پایانه مرزی مهران
  • احداث پارکینگ با ظرفیت پذیرش ۱۰ هزار خودور زائران اربعین در پایانه مرزی مهران
  • پیگیری اعتبارات لازم برای طرح ۶ خطه شهر مهران
  • ایجاد پارکینگ با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو در مرز مهران
  • پل کیلومتر ۵۶ مسیر ایلام - مهران تا خرداد ماه تکمیل می شود
  • تکمیل طرح رانش محور ماربره به صالح آباد در گرو تخصیص اعتبار
  • محور یاسوج به سی‌سخت مسدود می‌شود
  • مرز مهران پر تردد‌ترین پایانه مرزی به کشور عراق