Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@00:23:51 GMT

باهـوش مصنوعـي + عکس

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۰۳۶۹۲

باهـوش مصنوعـي + عکس

خبرگزاري آريا - گوگل تا چند سال پيش تنها کنفرانس مشهور I/O را در طول سال برگزار مي‌کرد و معرفي محصولات و سرويس‌هاي جديدش همگي در همين کنفرانس خلاصه مي‌شد، اما با ورود سخت‌افزار گوگل و دستگاه‌هاي ساخت مستقيم اين شرکت، گوگل مانند اپل تصميم به تقسيم اين دو حوزه‌ به دو کنفرانس جداگانه گرفت.
سرويس‌ها و پيشرفت‌هايش کماکان در کنفرانس I/O‌ ارائه‌ مي‌شود و سخت‌افزار و دستگاه‌هاي جانبي در کنفرانس سخت‌افزار.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امسال نيز در دومين سال توليد سخت‌افزار، اين شرکت مجموعه‌ دستگاه‌هاي جديدش را در کنفرانس پاييزي‌اش معرفي کرد. مجموعه‌اي که شايد در نگاه نخست تنها يک به‌روزرساني‌ سري پيشين قلمداد شود، اما با نگاهي عميق‌تر مي‌توان رد پاي شعار «دنياي بر پايه‌ هوش‌ مصنوعي» و آينده‌ ترسيم‌شده بر مبناي آن را در تمام اين دستگاه‌ها مشاهده کرد.
پيکسل دوم

مهم‌ترين و پرسروصدا‌ترين محصولي که در کنفرانس سخت‌افزار گوگل معرفي شد، نسخه‌ دوم گوشي پيکسل يعني پيکسل 2 و پيکسل2 XL بود. گوگل در اين نسخه، ريسک زيادي نکرده و همان پيکسل سال پيش را بهبود و پيشرفت داده است. سخت‌افزار کمي قوي‌تر شده، هر دو مدل ضدآب هستند و صفحه در مدل XL لبه‌ کمي دارد و داراي انحنا در گوشه‌هاست. اينها را فراموش کنيد، ستاره‌ اين نمايش، دوربين است. دوربين پيکسل عالي بود و دوربين پيکسل 2 با امتياز 98 در سايت معتبر DXO (بالاترين امتياز در تاريخ دوربين‌هاي گوشي) تجربه عکاسي را به فوق‌العاده رسانده است! امکان فشار دادن کناره‌هاي گوشي براي فعال کردن دستيار ديجيتالي هوشمند هم کلک جالبي است.
اما متأسفانه موارد خوب همين‌جا تمام و نااميدي‌ها آغاز مي‌شود! حذف ورودي فيش هدفون توسط اپل چندان دور از انتظار نبود، اما واقعا گوگل چه توجيهي براي اين کار دارد؟ شايد اگر پيکسل 2 قبل از آيفون X، سامسونگ S8 و حتي گوشي Essential معرفي شده بود، صفحه‌ آن جذاب جلوه مي‌کرد، اما الان دور، دور صفحات لبه‌به‌لبه است و گوشي پيکسل2 XL (که ساخت ال‌جي است) هنوز نتوانسته لبه‌ها را به طور کامل حذف کند. از همه‌ اينها مهم‌تر‌ بحث قيمت و بازاريابي است: وجود سخت‌افزار مشابه و دوربين يکسان در هر دو مدل، هضم اختلاف قيمت 200 دلاري آنها را سخت مي‌کند! از سوي ديگر، گوگل از پيکسل اصلي که يکي از بهترين گوشي‌هاي 2016 به حساب مي‌آمد، تا امروز تنها 3 ميليون نسخه فروخته است، معادل تعداد آيفوني که اپل در يک هفته مي‌فروشد! حال آيا با رقابت وحشتناکي که در بازار گوشي‌هاي رده‌بالا و با قيمت بيشتر از 800 دلار وجود دارد، کسي سراغ پيکسل 2 خواهد رفت؟
ميني و مکس!

گوگل براي آنهايي که حس مي‌کردند بلندگوي هوشمند گوگل هوم (Google Home) کمي گران و بدريخت است، گوگل هوم ميني (Mini) را معرفي کرده است. بلندگوي کوچک دونات‌ شکلي که به لطف دستيار ديجيتال گوگل همه‌ کارهايي را که گوگل هوم انجام مي‌داد انجام مي‌دهد، اما با 100 دلار ارزان‌تر! بايد اعتراف کرد گوگل هوم ميني موجود جالبي است که با قيمت مناسب 50 دلاري‌ مي‌تواند در رقابت با آمازونِ پيشرو، سهم بازار خوبي را براي گوگل به ارمغان بياورد.
در آن سوي طيف هم گوگل محصولي را عرضه کرده است: گوگل هوم مکس (Max). غول بلندگوهاي هوشمندي که مي‌تواند صدا را تا 20 برابر قوي‌تر از گوگل هوم پخش کند! ويژگي منحصر به فرد هوم مکس، سيستم صداي هوشمند (Smart Sound) آن است که با استفاده از الگوريتم‌هاي هوش مصنوعي، اندازه و جهت صدا را با در نظر گرفتن محيط اطرف بلندگو تنظيم مي‌کند. در محيط شلوغ، صدا بلندتر پخش مي‌شود و اگر هوم مکس را کنار يک قفسه بگذاريد، بلندي صدا را در سمت آزاد آن افزايش مي‌دهد. هوم مکس گوگل با برچسب قيمت 400 دلاري‌ به ميزان هوم ميني مشتري نخواهد داشت، ولي اين به آن معنا نيست که طرفداران يک سيستم صوتي قوي و در عين حال هوشمند از اين گزينه‌ جذاب به راحتي بگذرند.
ترجمه‌هاي درِ گوشي
اگر اپل هدفون‌هاي بي‌سيم دارد، چرا گوگل نداشته باشد؟ اگر اپل به کمک AirPod کارکردهاي Siri را فراتر برده، چرا گوگل دقيقا همين مسير را نرود؟ ايده‌ هدفون‌هاي بي‌سيم گوگل به نام پيکسل بادز(Pixel Buds) است. هدفون 160 دلاري گوگل که با اتصال آن به تلفن همراهتان از طريق بلوتوث، مي‌توانيد موسيقي را پخش و کنترل کنيد و از همه مهم‌تر با نگه‌داشتن دکمه‌ روي آن، با دستيار ديجيتالي گوگل صحبت کنيد. تا اينجاي قضيه گوگل کار جديدي انجام نداده و انواع و اقسام هدفون‌هاي بي‌سيم ديگري هم در بازار هستند که همين امکانات را داشته باشند. ولي چيزي که پيکسل بادز را از موارد ديگر متمايز مي‌کند، قابليت ترجمه‌ درجا براي بيش از 40 زبان است. اين هدفون‌ها قابليت آن را دارند که هنگام شنيدن جملاتي به زبان ديگر، آنها را همزمان براي شما ترجمه کنند. البته اگر بخواهيم کمي عملي‌تر به مساله نگاه کنيم، تا زماني که هر دو طرف مکالمه اين هدفون‌ها را در گوش نداشته باشند، ترجمه‌ جملات براي يک نفر که نمي‌تواند پاسخ آن جملات را در همان زبان بدهد فايده چنداني نخواهد داشت!
پيکسل هيبريدي
گوگل، بزرگ سري پيکسل يعني لپ‌تاپ پيکسل را فراموش نکرده بود و در مراسمش از پيکسل‌بوک (Pixelbook) رونمايي کرد. پيکسل‌بوک يک لپ‌تاپ-تبلت بسيار باريک با قطر يک سانتي‌متري و فوق‌سبک با وزن يک کيلوگرم است. امکانات سخت‌افزاري پيکسل‌بوک عالي است: 16 گيگابايت رم، 512 گيگابايت SSD و شارژ سريع که با تنها 15 دقيقه شارژ، به شما دو ساعت باتري مي‌دهد. پيکسل‌بوک کروم‌بوک‌ها را يک مرحله جلوتر مي‌برد: اکنون امکان اجراي تمام برنامه‌هاي اندرويدي روي آن وجود دارد و همچنين دستيار ديجيتالي گوگل نصب‌شده روي آن، قابليت‌هاي مفيدي را به پيکسل‌بوک اضافه مي‌کند. يکي از امکانات جالب‌توجه اين لپ‌تاپ، Instant Tethering است که اگر در جايي باشيد که سيگنال واي‌فاي وجود ندارد، پيکسل‌بوک به‌طور خودکار از اينترنت همراه‌ گوشي پيکسل براي اتصال به اينترنت استفاده مي‌کند! البته مشخص نيست که اين قابليت مختص گوشي پيکسل است يا با هر تلفن همراه اندرويدي کار خواهد کرد.
گوگل امسال يک دستگاه همراه هم براي پيکسل‌بوک خود معرفي کرد: قلم! بله، پيکسل‌بوک عملا يک کروم‌بوک هيبريدي است که به کمک قلم مي‌توانيد با دقت بالا روي آن طراحي کنيد و بنويسيد. به نظر مي‌آيد گوگل بايد اين واقعيت تلخ را بپذيرد که پيکسل‌بوک با وجود اين امکانات سخت‌افزاري و قلم، کماکان نوعي اسراف منابع به حساب مي‌آيد؛ آن هم با قيمت 1000 دلاري‌اش (بدون قلم 100 دلاري)! سوال بنيادين اينجاست که چرا مشتري در مقابل دستگاهي مثل مايکروسافت سرفس که همين امکانات را با همين قيمت، اما همراه با ويندوز و نرم‌افزارهاي فراوانش عرضه مي‌کند، بايد پيکسل‌بوک را انتخاب کند؟
کليپي براي تصاوير

آخرين و عجيب‌ترين محصولي که گوگل در کنفرانسش معرفي کرد، گوگل کليپس (Google Clips) بود. گوگل کليپس دوربين کوچکي شبيه به دروبين‌هاي GoPro يا پولارويد‌هاي مکعبي است که مي‌توان آن را به هر چيزي متصل کرد تا به ‌طور مستقل تصويربرداري کند.
ويژگي شاخص کليپس هم مانند ديگر محصولات گوگل، هوش مصنوعي تعبيه‌شده در آن است. کليپس به‌ طور خودکار و مداوم، صحنه‌هاي جالب و خاص را که در آن افراد يا حيوانات خانگي هستند، شناسايي کرده و به صورت پشت سر هم از آنها تصويربرداري مي‌کند. پس از آن، کاربر مي‌تواند به کمک نرم‌افزار همراه اين دوربين (به نام کليپس!) از ميان اين «کليپ‌»‌هاي گرفته ‌شده، آنهايي را که به نظرش بهتر مي‌آيند انتخاب و در گوشي يا گوگل فوتوز ذخيره کند.
محمود صادقي
ضميمه کليک جام‌جم

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۰۳۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوگل ۲۰ کارمند دیگر را به علت حمایت از مظلومان غزه اخراج کرد

گروهی که اخیراً تظاهراتی را در اعتراض به قرارداد شرکت آمریکایی گوگل با رژیم صهیونیستی سازمان داده است، اعلام کرد که این شرکت ۲۰ کارمند دیگر را به علت حضور در این اعتراضات اخراج کرده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه خبری سی‌اِن‌اِن، گروهی که اخیراً تظاهراتی را در اعتراض به قرارداد شرکت آمریکایی گوگل با رژیم صهیونیستی سازمان داده است، اعلام کرد که این شرکت 20 کارمند دیگر را به علت حضور در این اعتراضات اخراج کرده است.

گروه "فناوری برای آپارتاید ممنوع" No Tech for Apartheid که اخیراً تظاهراتی را در دفاتر گوگل سازمان داده بود، در بیانیه‌ای اعلام کرد که این شرکت آمریکایی علاوه بر 30 کارمندی که هفته گذشته اخراج شدند، 20 نفر دیگر نیز از کار خود برکنار شده‌اند.

 این گروه ادعا می‌کند که برخی از کارمندان اخراج شده در اعتراضات و تحصن سه شنبه دو هفته گذشته در دفاتر گوگل در نیویورک و سانی ویل، کالیفرنیا، "نظاره گر غیرشرکت کننده" بودند و فعالانه شرکت نداشتند.

این بیانیه اخراج‌های دسته جمعی را در گوگل محکوم کرد و آن را "اقدام تهاجمی و انتقام جویی از روی استیصال" خواند.

سخنگوی گوگل از بیان دقیق تعداد کارگرانی که به دلیل اعتراضات اخراج شده‌اند خودداری کرد، اما در بیانیه‌ای که سه‌شنبه برای شبکهCNN  ارسال شد، تأیید کرد که اخراج‌های بیشتری رخ داده است.

سازمان دهندگان این اعتراض در عین حال می‌گویند که برخی از کارگران اخراج شده هیچ اختلالی در داخل دفاتر گوگل ایجاد نکرده‌اند.

"گروه فناوری برای آپارتاید ممنوع" در این بیانیه اعلام کرد که گوگل عصبانی شده است چرا که مدیران این شرکت از قدرتی که کارکنان در تحصن‌های تاریخی سه‌شنبه گذشته نشان دادند و همچنین از واکنش نادرست خود خجالت می‌کشند.

این بیانیه افزود: اکنون، این شرکت به هر کارمندی که از نظر فیزیکی در مجاورت تظاهرات بوده از جمله کسانی که اصلاً در این کمپین شرکت نداشته‌اند، ضربه می‌زند.

در گزارش سی‌ان‌ان آمده است: قتل عام غیرنظامیان در غزه شکاف عمیقی در افکار عمومی آمریکا ایجاد کرده است و اعتراضات گسترده علیه حمایت دولت ایالات متحده... از اسرائیل در سراسر دانشگاه‌ها و شرکت‌های این کشور در هفته‌های اخیر افزایش یافته است.

اعتراض کارکنان گوگل به قرارداد رایانش ابری این شرکت با دولت اسرائیل بیش از شش ماه پس از حمله 7 اکتبر حماس شکل گرفت و این در حالی است که حملات اسرائیل به غزه اکنون بیش از 34 هزار کشته برجای گذاشته است که بیش از 70 درصد از کشته شدگان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امکان نصب همزمان دو اپلیکیشن در اندروید فعال شد
  • گوگل پلی قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن را فراهم کرد
  • کپی گوگل از روی اپل: قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن در گوگل‌پلی
  • نصب همزمان ۲ اپ در موبایل اندروید ممکن شد
  • یکپارچه سازی هوش مصنوعی اوپن ای آی و گوگل در آیفون‌های جدید
  • ارزش گوگل اوج گرفت؛ غول تکنولوژی از ۲ تریلیون دلار گذر کرد
  • انتشار جزئیاتی بیشتر از هوش‌مصنوعی آیفون/ پای غول‌های فناوری در میان می‌آید!
  • هوش مصنوعی گوگل معلم زبان انگلیسی می‌شود
  • گوگل ۲۰ کارمند دیگر را هم اخراج کرد!
  • گوگل ۲۰ کارمند دیگر را به علت حمایت از مظلومان غزه اخراج کرد