Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@20:37:59 GMT

درمان نقرس با طب سنتي

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۰۴۵۲۹

درمان نقرس با طب سنتي

خبرگزاري آريا -

يکي از عوامل بروز نقرس، مصرف کم مايعات در طول روز است
اين بيماري با درد و تورم ناگهاني مفاصل خود را نشان مي‌دهد و اگرچه درمان‌هاي دارويي مي‌تواند آن را درمان کند اما از قديم روش‌هاي سنتي هم براي بهبود و درمان به طريق خانگي رايج بوده است.متخصصان طب سنتي راهکارها و پيشنهادهايي براي بهبود اين بيماري دارند که در ادامه به آنها اشاره مي‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


برحسب تحقيقات مشخص شده يکي از عوامل بروز نقرس در افراد مبتلا به اين بيماري، عدم عادت به نوشيدن آب يا به بيان بهتر، مصرف کم مايعات در طول روز است.به کليه براي کارکرد بهتر بايد آب به مقدار کافي برسد و وقتي که اين ميزان کم باشد علاوه بر بروز اختلالات متعدد کليوي، زمينه ابتلا به نقرس هم تشديد مي‌شود.
استفاده از گيلاس به دليل خواص و اثراتي که در کاهش ميزان اسيد اوريک دارد يکي از توصيه‌هاي پرکاربرد به منظور پيشگيري و همچنين بهبود نقرس است.قهوه نيز از جمله مواد غذايي داراي خاصيت کاهنده اسيد اوريک به شمار مي‌رود که مي‌تواند در درمان و به‌ويژه پيشگيري از ابتلا به نقرس سودمند باشد.

گيلاس به دليل اثراتي که در کاهش ميزان اسيد اوريک دارد براي پيشگيري و بهبود نقرس مفيد است
مصرف منظم روزانه (به مقدار کم) آب سبزيجات و صيفي‌هايي همچون چغندر، هويج و خيار هم تا حدي براي افراد مبتلا به نقرس مفيد است و به پيشگيري از ورود آن به فاز حاد کمک مي‌کند اما حتما بايد توجه داشت تمام آن مواد غذايي که گفته مي‌شود براي بيماران دچار نقرس مفيد محسوب مي‌شود در واقع وقتي مفيد است که در حد بسيار کم و متعادل استفاده شود.
بيماران مبتلا به نقرس علاوه بر اينها بايد از خوردن برخي مواد غذايي که در آنها پورين وجود دارد، بپرهيزند. به عنوان مثال، انواع ماهي (بويژه شاه‌ماهي، ساردين، سالمون و قزل‌آلا)، نان‌هاي شيرين، قند و آبنبات، دل و جگر، نخود، لوبيا، انواع گوشت، گل‌کلم، اسفناج و قارچ‌هاي خوراکي از جمله اين مواد به شمار مي‌رود.
منبع:jamejamonline.ir


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۰۴۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نابودی یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر شبکه بهداشت و درمان چناران گفت:هزار و ۱۶۷ کیلوگرم موادغذایی غیر قابل مصرف و غیربهداشتی در این شهرستان کشف، جمع‌آوری و نابود شد. یعقوب مظفری گلوگاهی گفت: از ابتدای فروردین ماه تا کنون بیش از هزار و ۳۴۸ مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و ۷۰۱ مورد سنجش مواد غذایی انجام شده است.   وی افزود: در این بازدیدها، ۱۴۵ اخطار صادر شده و سه مورد متخلف به مراجع قضایی معرفی شده است.   مدیر شبکه بهداشت و درمان چناران با تاکید بر رعایت نکات بهداشتی در روند تهیه، توزیع و نگهدای فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی گفت: شهروندان در هنگام خرید، نکات لازم همچون شرایط نگهداری، تاریخ انقضا و برچسب اصالت کالا را مورد توجه قرار دهند.

دیگر خبرها

  • پیشگیری از ابتلا به زوال عقل با خوردن این میوه خوشمزه
  • علت اصلی سیاه شدن لثه و درمان فوری تیرگی لثه با طب سنتی
  • درمان بیش از ۵ هزار معتاد متجاهر در کمپ‌های ماده ۱۶ کرمان
  • برخورد قاطع با مداخله‌گر طب سنتی در نیشابور
  • فواید و خواص آب سیب‌زمینی
  • مواد غذایی که آلرژی بهاری را کاهش می‌دهند
  • رویداد ملی نوآوری اجتماعی در پیشگیری از اعتیاد برگزار می‌شود
  • کشف و ضبط ۱ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی و سنتی در خرم‌آباد/ ۴ نفر دستگیر شدند
  • نابودی یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران
  • وقتی که قولنج خبر از ابتلا به سرطان می‌دهد