Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایرج عبدی، عضو سابق کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به سیاست ها و برنامه دولت در حل معضل بیکاری گفت: من اعتقاد دارم در کشور، دولت هایی بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بر روی کار آمده اند برنامه ای در خصوص حل پایدار معضل بیکاری و اشتغال زایی جوانان نداشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: چون بیکاری موضوعی است که هم بازار کارش باید مهیا شود و هم نیروی انسانی که در حال تربیت شدن است باید متناسب با آن بازار کار تحت آموزش های لازم قرار بگیرد.

عضو سابق کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به معضل بیکاران تحصلکرده تصریح کرد: بر همین اساس امروز جامعه ما تبدیل به تلی از جوانان تحصیل کرده دارای مدارک لیسانس و فوق لیسانس شده است که شغلی در انتظار آنها نیست.

وی افزود: قطعا تعداد فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار ما کم نیست جالب است بدانید که دولت از هزینه بیت المال خرج بسیاری از جوانان را می دهد تا به صورت رایگان در دانشگاه ها تحصیل کنند اما در آن رشته تحصیلی دانشجو کار و بازار شغلی در بیرون جامعه وجود ندارد. یعنی بدون مطالعه وجود بازار کار رشته ی تحصیلی در دانشگاه به دانشجو آموزش داده می شود که خود این موضوع معضل مهمی است.

عبدی با اشاره به مهم ترین چالش دولت در حل معضل بیکاری گفت: یکی از مهم ترین چالش های دولت ها در مواجهه با حل معضل بیکاری مطالعات دقیق بر روی بازار کار رشته های دانشگاهی است از طرف دیگر دولت برای گروه های سنی مختلف با مدارک تحصیلی بالا که بیکار هستند و حتی افرادی که دارای تحصیلات زیادی نیستند اما جویای کار اند تنوانست برنامه ریزی درست و دقیقی انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: گفتنی است امروز بازار کار تبدیل به بخش خصوصی شده است و بخش خصوصی نیز در حوزه های مختلف مانند تولید، صادرات تقریبا منفعل است و در خیلی از مواقع محصولی که بخش خصوصی با توجه به بهره های سنگین بانکی و مالیات و بیمه تولید می کند بسیار گران قیمت عرضه می شود. گرانی قیمت تمام شده محصولات بخش خصوصی موجب می شود تا امکان رقابت با کالاهای وادراتی ارزان قیمت را نداشته باشد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۰۴۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کم آبی و کاهش رشد جمعیت از چالش‌های اصلی استان سمنان هستند

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی غروب پنج شنبه در جلسه شورای اداری استان سمنان با حضور سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور به میزبانی سالن یادگار امام استانداری سمنان ضمن بیان اینکه کم‌آبی، کاهش نرخ رشد جمعیت و تصادف سه مشکل استان سمنان است، ابراز داشت: حل این چالش‌ها عنایت ویژه دولت سیزدهم را می‌طلبد که امیدوارم این سفر سر منشأ خیر و برکت برای استان سمنان باشد.

وی ضمن بیان اینکه مطالبات مردم استان رصد شدند و آنها چشم انتظار تحقق آن از طریق پیگیری‌های دولت هستند، افزود: برآورده شدن این مطالبات کام مردم را از این سفر شیرین خواهد کرد.

استاندار سمنان ضمن بیان اینکه از بیست و نهم لغایت سی و یکم فروردین ماه میز خدمت در راستای ارتباط مردمی با رئیس جمهور تشکیل شده است، ابراز داشت: ۴۰۰ نیروی انسانی کار پاسخگویی به درخواست‌های مردمی را عهده دار هستند.

هاشمی ضمن بیان اینکه اعتبارات لازم در دور اول سفر رئیس جمهور تخصیص یافت، تصریح کرد: ۲۱۱ پروژه از قبال آن به افتتاح و بهره برداری رسیدند که برخی از آنها در سفر سید محرومان به استان به چرخه تولید بازگشتند.

وی ضمن بیان اینکه توجه به تقویت زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی در استان سمنان برای پیشگیری از آسیب‌ها یکی از نیازهای استان است، افزود: امیدواریم در این سفر نیز شاهد تدبیر راهکار برای حل این موضوعات نیز باشیم.

کد خبر 6082101

دیگر خبرها

  • کم آبی و کاهش رشد جمعیت از چالش‌های اصلی استان سمنان هستند
  • چالش‌های پیش روی سوناک برای اجرای طرح ضد مهاجرتی رواندا
  • وضعیت بهتری در خصوص رشد اقتصادی و کاهش بیکاری نسبت به گذشته داریم
  • بیکاری فارغ التحصیلان مازندران بالاتر از میانگین کشور
  • مراکز دانشگاهی تجمیع می شوند/ ضعف نظام آموزشی
  • کاهش بیکاری در شهر‌ها بیش از روستا‌ها است
  • نگاه مثبت تشکلات کارگری و کارفرمایی به اقدامات دولت سیزدهم
  • توجه ویژه به اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در سال‌جاری
  • خدمات خوب دانشگاه آزاد اسلامی، سبب رفع انحصار در آموزش عالی شد
  • جزئیات تسهیلات ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی اشتغال در ۱۴۰۳