Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ‌سازمان اداری و استخدامی اعلام کرد اگر روند رشد هزینه‌های جاری متوقف نشود، ممکن است در چند سال آینده هیچ منابعی برای عمرانی‌ها وجود نداشته باشد.

به گزارش فارس، جمشید انصاری معاون رئیس‌جمهور و رئیس‌سازمان اداری و استخدامی در دومین کنفرانس مدیریت منابع انسانی اظهار داشت: حدود 26 میلیون و 500 هزار نفر که متقاضی کار هستند و همچنین 12/4 درصد نزدیک به 3 میلیون و 200 هزار نفر بیکار وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: حدود 23 میلیون و 300 هزار شاغل داریم که اعم از بخش عمومی و خصوصی که مشغول به کار هستند. از این تعداد 3/5 میلیون نفر در بخش عمومی اعم از دولتی، نیروهای مسلح و نهادهای عمومی غیردولتی بوده که 15 درصد شاغلین می‌شود.
رئیس‌ سازمان اداری و استخدامی با بیان اینکه از 3/5 میلیون نفر شاغل در بخش عمومی دو میلیون و 400 هزار کارمند مستقیم دولتی داریم، گفت: یک میلیون و صد هزار نفر در دیگر دستگاه‌ها هستند، بنابراین کارمندان دولت 10 درصد نیروی کار کشور را تشکیل می‌دهند که تأثیر به سزا و بیشتری در تصمیمات نسبت به سهم خود در اداره کشور دارند.
انصاری با ‌اشاره به اینکه با ابرچالش و بحران صندوق‌های بازنشستگی روبه‌رو هستیم که بسیار نگران‌کننده است، بیان کرد: توجیه اقتصادی ندارد که یک کارمند 30 سال  25 درصد حقوق پرداخت کند و هنگام بازنشستگی بیش از 100 درصد دریافت کند.
به گفته وی، تعداد مجوزهای شرکت‌های مشاوره‌ای مدیریت آنقدر کم است که نمی‌شود اصلاح نظام اداری کشور را معطل آن کرد، در حوزه اصلاح ساختار و تغییرات فقیر هستیم.
معاون رئیس‌جمهور در بخش دیگری از اظهارات خود به موضوع هزینه‌های جاری دولت‌اشاره و تصریح کرد: هر گونه اصلاح در نظام اداری باید منجر به کاهش هزینه شود و اگر این اتفاق رخ ندهد، اساساً اصلاحی صورت نگرفته است. سال 95 بالغ بر 238 هزار میلیارد تومان عملکرد بودجه بوده است که 208 هزار میلیارد تومان صرف هزینه جاری و 32 هزار میلیارد تومان به عمرانی‌ها اختصاص یافت.
انصاری ادامه داد: به لحاظ منابع 30 هزار میلیارد تومان عمرانی‌ها اوراق و در واقع قرض بوده است و از درآمدهای مالیاتی، گمرکی که رقم 210 هزار میلیارد تومان بوده 208 هزار میلیارد تومان صرف هزینه جاری شد.
وی افزود: این چیزی شبیه جهنم است و هزینه‌ها دائم در حال رشد است اگر روند هزینه‌های جاری طی دو، سه سال آینده متوقف نشود هیچ منابعی برای عمرانی‌ها نخواهیم داشت، در حالی که اساساً دولت‌ها وظیفه ایجاد زیرساخت‌ها را دارند.
گفتنی است، همانطور که در کیهان نیز چندی پیش به بررسی وضعیت بودجه در پنج ماه نخست امسال پرداختیم، طبق آخرین آمارهای رسمی بانک مرکزی، پرداخت‌های عمرانی به قدری کم بوده که انگار این پرداخت‌ها با تنفس مصنوعی به حیات خود ادامه می‌دهد. آنچه که در قانون بودجه امسال برای پرداخت‌های عمرانی در نظر گرفته شده، رقمی در حدود 30 هزار و 310 میلیارد تومان است اما؛ از این رقمی که باید در این مدت برای بخش عمرانی کشور هزینه می‌شد، فقط و فقط چهار هزار و 760 میلیارد تومان اختصاص داده شده است!
این رقم به خوبی نشان دهنده کم توجهی دولت روحانی به بخش عمرانی است، و تحقق حدود 15 درصد از بودجه عمرانی کشور به روشنی مظلومیت این بخش را در تخصیص بودجه نمایان می‌کند.
لازم به ذکر در این بازه زمانی، درآمدهای نفتی دولت 97 درصد رشد داشته است که در جای خود رقم قابل توجهی به نظر می‌رسد اما در عین حال پرداخت‌های عمرانی با 8/2 درصد کاهش مواجه شده است!
به عبارت دیگر درآمدهای نفتی، بیشتر صرف هزینه‌های جاری شده و در آن قسمت هزینه شده تا اینکه به بخش عمرانی تعلق پیدا کند.

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۰۴۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تورم آلمان دوباره افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری مهر، حذف کمک‌هزینه انرژی یک محرک کلیدی برای صعود دوباره قیمت‌ها و تورم در آلمان در ماه جاری بوده است. روند مشابهی در اوایل روز دوشنبه در اسپانیا هم به نمایش گذاشته شد؛ پس‌ازآنکه دولت حمایتی که به جلوگیری از افزایش هزینه‌های انرژی کمک می‌کرد را حذف کرد، نرخ تورم به ۳٫۴ درصد رسید. در همین حال، رشد قیمت‌ها در ایرلند از ۱٫۷ درصد به ۱٫۶ درصد کاهش یافت.

انتظار می‌رود که داده‌های منطقه ۲۰ کشوری یورو که روز سه‌شنبه منتشر می‌شود، برای اولین بار رقم اصلی تورم را بدون تغییر روی ۲٫۴ درصد نشان دهد.

مقامات بانک مرکزی اروپا با اتکا به عقب‌نشینی نرخ تورم از اوج دورقمی خود در سال ۲۰۲۲، در حال آماده شدن برای اولین کاهش هزینه‌های استقراض در ماه ژوئن هستند. اینکه حجم کاهش نرخ بهره در سال جاری چه اندازه خواهد بود، موضوع بحث پرجنب‌وجوشی است که تعداد کمی جرأت ارائه پیش‌بینی‌های ملموس را دارند زیرا چشم‌انداز کاملاً نامشخص است.

به گفته اقتصاددانان، تورم سرفصل آلمان که بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا به شمار می‌روند و نوسان قیمت‌ها در آن تأثیری مستقیم بر اقتصاد کل اروپا دارد، در ماه آوریل به دلیل افزایش هزینه‌های انرژی اندکی افزایش یافت و احتمالاً در ماه آینده به دلیل تأثیرات پایه بر قیمت حمل‌ونقل، جهش صعودی دیگری خواهد داشت. بااین‌حال، روند کلی تورم در حال کاهش است.

سیاست‌گذاران به‌ویژه بر قیمت خدمات داخلی متمرکز هستند، جایی که رشد در ماه‌های اخیر سرسخت باقی‌مانده است. این روند به‌شدت تحت تأثیر روند افزایش دستمزدها است که برای جبران افزایش هزینه‌های زندگی با سرعت بالایی در حال افزایش است. به گفته اقتصاددانان، خطرات برای رسیدن به‌موقع به هدف تورمی همچنان وجود دارد و یک عامل تعیین‌کننده در اینجا آن است که چگونه رشد ضعیف بهره‌وری همراه با افزایش شدید دستمزدها فشار کلی قیمت اقتصادی را به همراه خواهد داشت.

درعین‌حال، درآمدهای بالاتر پیش‌شرطی برای احیای اقتصادی نوپا است. در آلمان، استثنائات تجاری بهبودیافته و فعالیت‌ها، به‌ویژه در بخش خدمات، با نشانه‌هایی مبنی بر جلوگیری از رکود زمستانی در حال افزایش است.

لغو تدابیر کمک‌هزینه‌ای در سرتاسر اروپا دلیلی کلیدی است که تورم ممکن است در بقیه سال به‌طور گسترده تغییر کند و در آستانه هدف تورمی نوساناتی داشته باشد. در آلمان، پایان کاهش موقت مالیات گاز طبیعی اصلی‌ترین عامل افزایش قیمت‌ها بوده است.

افزایش قیمت‌ها در آلمان در ماه مه بیشتر خواهد شد که عمدتاً به دلیل تأثیرات پایه مربوط به قیمت حمل‌ونقل است. بااین‌حال، روند نزولی گسترده‌تری باید پس از پایان شوک قیمت انرژی و بهبود مشکلات زنجیره تأمین ادامه یابد.

کد خبر 6095483 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • هوشمندسازی ساختمان: خانه‌ای که فراتر از تصورات شماست
  • با سامانه خودنویس امکان کنترل قیمت اجاره و حذف واسطه بین مالک و مستاجر فراهم خواهد شد
  • ‌۱۷۰ میلیارد ریال، هزینه کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد بر دوش شهرداری گرگان
  • سهم ۱۷.۸ درصدی هزینه‌های جاری در بودجه شهرداری قم
  • تورم آلمان دوباره افزایش یافت
  • اجرای طرح‌های عمرانی بیمارستان شهید گنجی برازجان
  • رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در شروع۱۴۰۳/ تراز تجاری با و بدون نفت مثبت شد
  • اختصاص 800 میلیارد تومان به پروژه های محلات کم برخوردار در بودجه سال جاری
  • ۱۷۶ طرح عمرانی شهری زنجان در دولت سیزدهم اجرا شد
  • اجرای ۱۷۶ طرح عمرانی شهری زنجان در دولت سیزدهم