Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - عضو هيئت‌ تحقيق و تفحص از شرکت ملي مس ايران از نامه به هيئت‌رئيسه مجلس براي تمديد تفحص از شرکت ملي مس خبر داد. رضا عليزاده عضو هيئت‌رئيسه هيئت تحقيق و تفحص از شرکت ملي مس ايران در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري تسنيم، در تشريح آخرين اقدامات اين هيئت، اظهار داشت: تاکنون اعضاي هيئت تفحص از شرکت ملي مس چند جلسه به منظور بررسي شيوه اجرايي و محورهاي اين تحقيق و تفحص برگزار کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه حجم تفحص از اين شرکت زياد است و هنوز روند تفحص ادامه دارد، افزود: نامه‌اي از سوي هيئت‌رئيسه مبني بر تمديد 3 ماهه زمان تفحص به هيئت‌رئيسه مجلس واصل شده است.
عضو هيئت‌رئيسه تفحص از شرکت مس درباره احتمال موافقت هيئت‌رئيسه پارلمان با تمديد زمان تفحص از اين شرکت، گفت: معمولاً هيئت‌رئيسه مجلس تا زماني که روند تفحص ادامه دارد با تمديد زمان تفحص‌ها موافقت مي‌کند.
عليزاده با بيان اينکه تفحص از شرکت مذکور در 2 حوزه آذربايجان و کرمان ادامه دارد، تصريح کرد: بنده مسئول بررسي حوزه آذربايجان(مس سونگون ورزقان) هستم که بررسي و بازديد‌هاي لازم را از معدن و شرکت‌هاي اين حوزه انجام داده‌ام.
نماينده مردم ورزقان در مجلس با اعلام اينکه علي اسدي‌کرم نيز مسئول بررسي حوزه کرمان است، گفت: قرار است بنده و آقاي اسدي پس از بررسي لازم گزارشي را در اين زمينه به اعضاي هيئت تفحص ارائه دهيم.
عليزاده با اشاره به محور‌هاي تحقيق و تفحص، گفت: وضعيت نيرو‌هاي انساني، سرمايه‌گذاري‌ها، خريدهاي داخلي، خريدهاي خارجي، بازرگاني داخلي و خارجي، تکنولوژي و قراردادها از جمله محور‌هاي تحقيق و تفحص از شرکت ملي مس ايران است.
به گزارش تسنيم، نمايندگان در جلسه علني (يکشنبه 24 بهمن) پارلمان در جريان بررسي تقاضاي تحقيق و تفحص از عملکرد شرکت ملي صنايع مس ايران با اين طرح موافقت کردند.
اعضاي هيئت تحقيق و تفحص از شرکت ملي صنايع مس ايران، اسماعيلي، عليزاده، اسدي‌کرم، قاضي‌پور، پورابراهيمي، باستاني، رضيان، انصاري، کيخا و فولادگر هستند.
انتهاي‌ پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۰۴۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش تحقیق و تفحص درباره عملکرد سازمان حفظ نباتات به قوه قضائیه ارسال شد

به گزارش جام جم آنلاین البرز، عباسی گفت: در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه) گزارش کمیسیون کشاورزی درباره تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی در خصوص عملکرد سازمان حفظ نباتات در ممانعت از تولید سموم کشاورزی داخلی و واردات نمونه خارجی آن در اجرای ماده ۲۱۴ آئین نامه داخلی مجلس در دستورکار قرار گرفت که با موافقت ۱۶۷ نفر از وکلای ملت، این گزارش به قوه قضائیه ارجاع شد.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: از آنجا که سازمان حفظ نباتات با ایمنی غذایی و سلامت مردم و ایجاد بیماری‌هایی مثل سرطان، ناباروری، جهش‌های ژنتیکی، نقص جنین، مشکلات تنفسی به صورت مستقیم و غیرمستقیم ارتباط دارد این تحقیق تفحص در دستور کار قرار گرفت.

رئیس هیأت تحقیق و تفحص از سازمان حفظ نباتات ادامه داد: تخلفات متعددی از جمله در تخصیص و تأمین ارز ترجیحی، واردات سموم ممنوعه و تقلبی، صدور مجوز‌ها و تایید سموم زیستی و قرنطینه‌های گیاهی احصا گردید که جهت برطرف نمودن و جلوگیری از تکرار آن‌ها اصلاح قانون حفظ نباتات کشور مصوب سال ۱۳۴۶ ضروری می‌باشد.

استاد تمام دانشگاه تهران افزود: قطعاً بدون این تغییرات و تحولات اساسی، استمرار وضعیت گذشته و فعلی، بر وخامت بیشتر به ویژه در افزایش امراض انسانی و به تبع آن افزایش هزینه‌های درمانی جامعه خواهد افزود.

شایان ذکر است این گزارش با ۱۶۷ رأی موافق، ۱۹ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۳ رأی مأخوذه، به قوه قضاییه ارجاع گردید.

دیگر خبرها

  • قانون مهریه 2 الی 3 سال است که معطل مانده/ نماینده مجلس: منتظر هستیم؛ فعلا دست هیئت رئیسه است
  • افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود
  • تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن
  • ارسال گزارش تحقیق و تفحص سازمان حفظ نباتات به قوه قضائیه
  • گزارش تحقیق و تفحص درباره عملکرد سازمان حفظ نباتات به قوه قضائیه ارسال شد
  • متن کامل گزارش نهایی تحقیق و تفحص درباره عملکرد سازمان حفظ نباتات
  • مجلس با تحقیق و تفحص از سازمان حفظ نباتات موافقت کرد
  • ارجاع گزارش تحقیق و تفحص از سازمان حفظ نباتات به قوه قضاییه
  • گزارش تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی به قوه قضاییه ارجاع شد
  • تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی در دستورکار امروز مجلس