Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - نماينده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبري گفت: هيئت‌ انديشه‌ورز طرح خيلي ارزنده‌اي بود تا مجلس خبرگان را فعال‌تر کند. آيت‌الله محمدعلي تسخيري نماينده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبري در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري تسنيم، درباره مطالبه اخير رهبر معظم انقلاب از مجلس خبرگان براي تشکيل هيئت‌ انديشه‌ورز، گفت: هيئت‌ انديشه‌ورز طرح خيلي ارزنده‌اي بود تا مجلس خبرگان را فعال‌تر کند و دخالت بيشتري در توجيه جامعه و مسئولان داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنين بخوانيد: کميته بررسي هيئت‌ انديشه‌ورز در مجلس خبرگان تشکيل شد
وي افزود: زمينه‌هاي زيادي در مجلس خبرگان وجود دارد تا فکر کنند، مشکلات را بررسي و راهکار ارائه کنند. اين فرمايش رهبر انقلاب در بين خبرگان اثر گذاشته و درصددند سريع‌تر اين هيئت‌ تشکيل شود تا بتواند خبرگان نقش فعال‌تري ايفا کند.
عضو مجلس خبرگان رهبري درباره کار ويژه هيئت‌ انديشه‌ورز، اظهار داشت: بايد مشکلات مسير انقلاب را ارزيابي کرد و بتوان براي آن راه‌حل ارائه کرد. اين مجلس براي اولين‌ بار است که از علماي مشهور به علم و فقه تشکيل شده و مي‌توانند بنشينند و براي آينده انقلاب تصميم بگيرند و جايگاهي بالاتر از اين مجلس براي اين کار وجود ندارد.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۰۴۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله حسینی همدانی: بلایی که ایران به‌زودی بر سر اسرائیل خواهد آورد، بازدارنده و سنگین خواهد بود؛ و اگر بخواهد احمقی خود را تکرار کنند، پاسخ ایران معنادار خواهد بود/ امروز زبان دنیا، زورگویى و ظلم است

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه بیست و چهارم فروردین‌ماه در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه کرج ضمن عرض تبریک به مناسبت حلول ماه شوال ‌المکرم، بیان داشت: رسول خدا فرمودند: «شوال را ازاین‌جهت شوال گفته‌اند که گناهان اهل ایمان در این ماه برداشته می‌شود»؛ یعنی باید مواظبت کرد طهارتی که در ماه رمضان به دست آمد در ماه شوال از بین نرود. شیطان بعد از یک‌ ماه اسارت آزاد می‌شود و قصد جبران گذشته را دارد باید خیلی مراقبه داشت.

کج‌فهمی و برداشتهای غلط و سلیقهای چه مصیبتی بر سر دین و اسلام میآورد

وی در ادامه بابیان اینکه یکی از اتفاقات سنگین در این ماه که آن روز به‌عنوان یوم ‌المصیبه ثبت شد، روز ۸ شوال است که قبور ائمه بقیع علیهم‌السلام به دست عمال پلید صهیونیسم بین‌الملل فرقه‌ای متعصب، خشک‌مغز و کج‌فهم در سال ۱۳۰۵ شمسی، تخریب و هتک حرمت شد؛ و دل مسلمین جهان و شیعیان را داغدار کرد و هنوز این داغ تازه است، اظهار داشت: جریان ابن تیمیه و وهابیت و بقیه فرقه‌ها، هشداری است که به ما بفهماند کج‌فهمی و برداشت‌های غلط و سلیقه‌ای چه مصیبتی بر سر دین و اسلام می‌آورد و چه اختلافاتی رقم می‌خورد و چه جان‌ها که تلف می‌شود. رسول خدا به امیرالمؤمنین فرمودند: «یا ابالحسن خداوند قبر تو و فرزندانت را قطعه‌ای از قطعه‌ها و عرصه‌های بهشت قرار داده است»؛ بعد این فرقه می‌گویند بنا و ساختمان بر قبر و حتی ترمیم و تجدید بنای قبور حرام است. بعد مکرراً مضجع شریف پیغمبر تعمیر و تجدید بنا شده، اولین بار خلیفه دوم اقدام به بازسازی کرد و بعد هم همسر پیامبر عایشه اطراف حرم ساخت‌وساز کرد و بعد هم دیگران تعمیر کردند.

امام‌جمعه کرج در ادامه بابیان اینکه همین دوره به‌عنوان پلورالیسم دینی و اسلام‌های التقاطی که مطرح می‌کنند چه خساراتی به اسلام ناب و توانمندی‌اش در اداره جامعه می‌زنند؛ و این خط تا زمان حضرت حجت هم ادامه دارد، گفت: امام صادق علیه‌السلام فرمودند: «وقتى حضرت ظهور مى‌کند با دشوارى‌هایى از جانب مردم مواجه مى‌شود که رسول خدا از مردم جاهلیت، این سختى‌ها را نکشیده است». بعد در ادامه فرمودند: «وقتى رسول خدا مبعوث شد، با مردمى مواجه شد که کارشان پرستش سنگ‌ها و چوب‌ها و… بود، پیغمبر اکرم براى آن‌که اثبات کند کار آن‌ها غلط است، در مقام بحث و استدلال، دشوارى نداشت. چون آن‌ها در مقابل حضرت دلیل و منطقى نداشتند که بیان کنند؛ اما وقتى امام دوازدهم ظهور فرمایند با مردمى مواجه مى‌شود که این‌ها خودشان را مفسر قرآن دانسته و هرکدام معنایى براى قرآن بیان ‌کنند و با آن معناى خودساخته‌شان علیه امام احتجاج مى‌کنند. مى‌گویند ما قرآن‌ را بهتر از تو مى‌فهمیم و قرائت ما از قرائت تو بهتر است».

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه وهابیون بعد از اشغال مکه، به مدینه منوره حمله کردند و جنگیدند بالاخره آنجا را اشغال کردند و سربازان عثمانی را بیرون کردند و قبور مطهر را ویران کردند، گفت: این واقعه وقتی رخ داد که شرایط داخل ایران بحرانی بود، انگلیس و عوامل داخلی‌اش، در حال پایان دادن به سلسله قاجاریه بودند. آبان ۱۳۰۴ شمسی، انقراض سلسله قاجار اعلام شد و آذرماه همان سال، رضاخان‌ قزاق بر‌ تخت‌ نـشست؛ و خود را رضاشاه پهلوی نامید. در‌ همین‌ سال هم عبدالعزیز سعودی، اولین پادشاه عربستان، سرزمین‌ حجاز را به‌طور کامل تصرف کرد و هتک حرمت بقیع هم صورت گرفت. عبدالعزیز بنیان‌گذار کشور عربستان کنونی با فرزندان بسیار تا امروز پادشاه هستند.

وی در ادامه بابیان اینکه در تاریخ سوم شهریور ۱۳۰۴ شمسی روزنامه ایران به نقل از بی‌سیم برلن خبر می‌دهد که وهابی‌ها شهر مدینه را گلوله‌باران کرده و به مسجدالنبی خسارات سنگین زده‌اند، گفت: خبر این فاجعه واکنش‌ مسلمانان و بالأخص شیعیان جهان را در پی داشت. تعدادی از کشورهای اسلامی‌ عزیمت‌ به‌ سفر‌ حج‌ را‌ ممنوع کردند. مفتی مصر فتوا به عدم جواز سفر حج داد. در ایران هم با پیگیری علما بخصوص آیت‌الله شهید مدرس، سفر حج ممنوع اعلام شد. حکام جدید عربستان، یکی از منابع اصلی درآمد خود را ازدست‌رفته و در ضمن مشروعیتشان در جهان اسلام زیر سؤال بود؛ لذا تلاش کردند با کشورهای اسلامی برای رفع‌ ممنوعیت از‌ سفر‌ حجاج مذاکراتی داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در ادامه بابیان اینکه در سمت ایران چون خبر داشتند که ژنرال کنسول ایران در سوریه و لبنان یعنی عین‌المُلک روابط خصوصی با رضاخان‌ دارد به عین‌الملک متوسل شدند، عنوان کرد: حبیب‌الله هویدا مشهور به عین‌المُلک پدر امیرعباس هویدا نخست‌وزیر دوران پهلوی است. فرزند میرزا رضا قنّاد از بهاییان متعصب و نزدیکان و خواص عبدالبهاء، عباس افندی رهبر فرقه ضاله بهائیت بود که بعد از او عهده‌دار حفظ اسرار بهائیت شد که خلاصه عبدالعزیز با تکذیب اخبار فاجعه تخریب، اعلام کرد گروه‌های تحقیق‌ و بررسی‌ از هـر کشور مسلمانی می‌تواند بیاید از ایران هم غفارخان جلال ‌السلطنه (وزیرمختار ایران در مصر) و حبیب‌الله عین‌المُلک به حجاز رفتند. گزارش عین‌الملک طوری تنظیم شده بود که وهابی‌ها را از ارتکاب این جنایت تبرئه می‌کرد. نوشته بود: «دو دفعه با‌ ابن السعود ملاقات شد. فوق‌العاده احترام و محبت نمود و هر دفعه خیلی اظهار‌ میل‌ به‌ تقرب به دولت عِلیّه می‌کرد»؛ و به نقل از ابن سعود می‌نویسد: «خیلی اسباب حیرت است که مسلمانان عالم فقط برای تخریب چند قبر که قبل از ورود من به دست این بَدَوی‌های جاهل مهدوم شده، این‌همه اظهار غیرت و حمیّت و دردمندی نمودند و در مجامع و منابر و روزنامه‌ها مرا لعن و تکفیر کردند و عالم را بر من شوراندند و بدنام خواستند».

جریان قوی بهایی و فراماسونری حاکم بر حکومت پهلوی موفق شد که موج اعتراضات علیه رژیم سعودی را کنترل کند

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه جریان قوی بهایی و فراماسونری حاکم بر حکومت پهلوی موفق شد که موج اعتراضات علیه رژیم سعودی را کنترل کند و درنهایت روابط ایران را با رژیم سعودی گسترش دهد، گفت: حتی طرحی که مرحوم شهید مدرس برای تشکیل کمیسیون دفاع از حرمین شریفین داده بود از دستور خارج کردند.

بعد از پیروزی انقلاب دشمن هم‌زمان جنگ روانى علیه ارتش در داخل و خارج کشور راه انداخته بود

وی در بخش دیگری با اشاره به ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی و روز نیروی زمینی، اذعان داشت: این روز را به دلاورمردان غیور ارتش تبریک عرض می‌کنیم. منافقین و کمونیست‌ها بعد از پیروزی انقلاب دائم از انحلال ارتش می‌گفتند. ریشه‌اش هم بعد از ۱۹ بهمن و حرکت بسیار مهم همافران نیروی هوائی ارتشیان که به مردم پیوستند بود. بعد از پیروزى انقلاب، درگیری و نا‌آرامی‌ها شروع شد. اولین درگیرى در منطقه‏ ترکمن‌صحرا، نزدیک مرز شوروى سابق توسط گروهک‌هاى چپ باهدف خودمختاری منطقه آغاز شد بعد کردستان و آذربایجان غربى و همه را ارتش کنترل کرد و درعین‌حال دشمن هم‌زمان جنگ روانى علیه ارتش در داخل و خارج کشور راه انداخته بود و می‌گفتند ارتش ضد مردمی و عامل امپریالیسم است و باید منحل بشود و جایش یک ارتش خلقى یا بی طبقه توحیدى بیاید.

امام به ارتش اعتماد کرد و ارتش هم پاسخ اعتماد را به‌خوبی داد

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در ادامه بابیان اینکه دوقطبی حامیان ارتش و ضد ارتش در حال شکل‌گیری بود که حضرت امام با آن بصیرت الهی دو ماه بعد از پیروزی انقلاب با نام‌گذاری ۲۹ فروردین به نام روز ارتش در پیامی از ارتش به‌عنوان ارتش اسلامی و ارتشیان را فرزندان انقلاب و مردم نام برد و توطئه را در نطفه خفه کرد، گفت: امام به ارتش اعتماد کرد و ارتش هم پاسخ اعتماد را به‌خوبی داد؛ و از ارتشی که امام حفظ کرد افسران مؤمن و متعهدی وظیفه بازسازی ارتش نوپای اسلامی را به عهده گرفتند؛ صیاد شیرازی که شهید چمران به اقتدای به او افتخار می‌کرد؛ شهید شیرودی که حضرت آقا سال ۵۹ او را مالک اشتر خواند. در هرجای ایران از همان روزهای اول انقلاب تحرکی پیدا می‌شد ارتش به همراه مردم از کیان اسلام و انقلاب دفاع کردند. اولین شهید هم سپهبد قرنی بود که دادند. امروز ارتش ایران بی‌نظیرترین ارتش دنیا از جهت تعهد، وظیفه‌شناسی، اعتقاد به ارزش‌ها و آرمان‌های الهی و انسانی، توانمندی و اقتدار و مردمی بودن می‌باشد.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه تصریح کرد: نیروی زمینی ارتش، مسئولیت سنگین دفاع از تمامیت ارضی کشور را بر عهده دارد و در تمام مأموریت‌های داخلی و برون‌مرزی درخشیده به‌خصوص هوانیروز که در بحث امداد و نجات در حوادث مختلف به‌صورت نیروی واکنش سریع جلودار بوده و به مردم آرامش داده است. مثلاً در جریان شیوع بیماری کرونا رکورد جهانی برای خود کسب کرد که نقاهتگاهی دو هزار تخته را ۴۸ ساعته برپا کرد.

متأسفانه شناخت از ارتش کم است

وی در ادامه بابیان اینکه متأسفانه شناخت از ارتش کم است؛ بخصوص شهدای شاخص و والامقامی که در راه اعتلای اسلام و انقلاب داده‌اند، گفت: مثلاً سرلشکر ایرج رستمی یار همراه شهید چمران که چمران برایش نوشت: «هر وقت به تو فکر می‌کنم از شدت شوق قلبم می‌لرزد و اشک به چشمانم حلقه می‌زند». اگر کسی ارزش شهید چمران را بداند این حرف‌ها برایش ارزش پیدا می‌کند. این را کسی دارد می‌گوید که در قله است.

خطیب نماز جمعه کرج افزود: یا راجع به بنیان‌گذار سپاه و جانشین سپاه، شهید کلاهدوز آشنایی شما چقدر است. شهید حسین لشکری را قبلاً هم عرض کردم ۱۸ سال اسیر بود که ۱۵ سال آن را انفرادی بود. روزی که به اسارت رفت دخترش چهارماهه بود و هنگامی‌که با جانبازی ۷۰ درصد به بالا برگشت دخترش سال اول دانشگاه بود. او آیت صبر و مقاومت بود و بدین‌جهت از سوی رهبر انقلاب اسلامی سید الاسرا نام گرفت. یا سرلشکر موسی نامجو، آن افسر مؤمن و انقلابی از دانشگاه افسری ارتش قرارگاهی برای تربیت نیروهای انقلابی ساخت؛ و ده‌ها و صدها افسر گمنام که نامشان بر تارک این نیرو می‌درخشد.

بلایی که ایران به‌زودی بر سر اسرائیل خواهد آورد، بازدارنده و سنگین خواهد بود

آیت‌الله حسینی همدانی تأکید کرد: امروز به فضل الهی اقتدار و توانمندی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی با چشم بینا و قدرت تمام از کیان نظام اسلام در مرزها و جلوتر از مرزها دفاع می‌کنند و بر حفظ سانتی‌متری از ایران باکسی تعارف ندارند؛ و این را دشمنان زبون ما به‌خصوص رژیم جعلی و در حال اضمحلال صهیونیستی خوب فهمیده‌اند و این را هم می‌دانند بلایی که ایران به‌زودی بر سر اسرائیل خواهد آورد، بازدارنده و سنگین خواهد بود؛ و اگر بخواهد احمقی خود را تکرار کنند، پاسخ ایران معنادار خواهد بود.

امروز زبان دنیا، زورگویى و ظلم است

وی در ادامه بابیان اینکه امروز زبان دنیا، زورگویى و ظلم است و برای سود بیشتر چه جنایاتی که مرتکب نمی‌شوند، گفت: همه ستم‌هایشان را با اسم‌های قشنگ انجام می‌دهند. به اسم صلح‌طلبی جنگ‌افروزی می‌کنند. همه حقوق انسان‌ها را بانام حقوق بشر از بین می‌برند. سازمان‌های تروریستی درست می‌کنند و مهم‌ترین و بزرگ‌ترین ترورها را در جهان انجام می‌دهند. در تعامل با این دنیا باید به دستور قرآن عمل کرد که فرمود: «واعدوا لهم مستطعتم بالقوه ترهبون به عدو الله». باید جوری قوی شد که بترسند فکر کنند حتی که اقدامی داشته باشند.

امروز جهاد بانوان عفیفه استان در حفظ و ارزش‌گذاری به حجاب، حضور در باغ لالههاست

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز در بخش دیگری از بیانات خود با تأکید بر اینکه مسئله عفاف و حجاب جدی است و باید بیشتر به آن توجه کرد، گفت: باغی را که ممکن است عده‌ای جولانگاه دهن‌کجی به قانون بکنند، ضمن این‌که دستگاه‌های مربوطه حفظ و صیانت می‌کنند، خودتان پرکنید. به خاطر خدا بروید حتی اگر سختتان است. امروز جهاد بانوان عفیفه استان در حفظ و ارزش‌گذاری به حجاب، حضور در باغ لاله‌هاست. صرف بودن و حضور شما نهی‌ازمنکر است. احتیاج به کار دیگری نیست. تذکر لسانی هم لازم نیست.

مسئولین برگزارکننده اجازه تخطی از اصول و مبانی شرعی و قانونی را ندارند / اگر برگزارکنندگان توان اداره شرعی و رعایت مسائل قانونی را ندارند تعطیلش کنند

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه با تأکید بر اینکه برگزارکنندگان هم پیوست فرهنگی داشته باشند، گفت: مسئولین برگزارکننده اجازه تخطی از اصول و مبانی شرعی و قانونی را ندارند. بعضی‌ها آنجا بی‌تفاوت‌اند؛ هم شرع است هم قانون. حضرت آقا هم که اخیراً کامل بیان فرمودند. اگر برگزارکنندگان توان اداره شرعی و رعایت مسائل قانونی را ندارند تعطیلش کنند؛ هیچ تعارف ندارد. مگر اینکه تمام موازین شرعی و قانونی در آن رعایت شود. دوستان متصدی، محیط را باید طوری فراهم کنند که همه اقشار با انواع آرامش، آرامش صوتی، آرامش تصویری، آرامش اخلاقی بتوانند از آن فضا بهره ببرند.

وی در خاتمه تصریح کرد: سال گذشته طرحی را دادیم الحمدلله برگزار شد؛ خوب هم برگزار شد همه هم فی‌الجمله راضی بودند؛ همین را ادامه دهند. ولی بزنگاه کار حضور خود مردم است. خواهران به خصوصه با بچه‌هایشان با حجابشان خانوادگی کلاً بروید در آنجا حاضر باشید.

دیگر خبرها

  • پیام نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری در پی عملیات غرورآفرین و مهم «وعده صادق»
  • عملیات سپاه پاسداران روح تازه‌ای در کالبد جبهه مقاومت دمید
  • مجلس خبرگان رهبری بیانیه صادر کرد
  • عملیات سپاه، روح تازه‌ای در کالبد جبهه مقاومت دمید
  • مجلس خبرگان رهبری: وعده صادق روح تازه‌ای در جبهه مقاومت دمید
  • حمایت مجلس خبرگان از تنبیه اسرائیل توسط سپاه پاسداران
  • مجلس خبرگان: عملیات «وعده صادق» روح تازه‌ای در جبهه مقاومت دمید
  • وضعیت آبرسانی و جمع آوری فاضلاب در جزیره خارگ به سرانجام برسد
  • آیت‌الله حسینی همدانی: بلایی که ایران به‌زودی بر سر اسرائیل خواهد آورد، بازدارنده و سنگین خواهد بود؛ و اگر بخواهد احمقی خود را تکرار کنند، پاسخ ایران معنادار خواهد بود/ امروز زبان دنیا، زورگویى و ظلم است
  • باهنر: مجلس یازدهم از رهبر انقلاب پنج اخطار علنی گرفت؛ نباید به اندازه تورم، حقوق‌ها را افزایش داد