Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد دست نیان با بیان اینکه طی چهارسال اخیر بیش از چهارهزار کلاس درس به سیستم استاندارد مجهز شده است، افزود: در این مدت بیش از 50 میلیارد تومان اعتبار در زمینه تامین و ساماندهی سیستمهای گرمایش و سرمایش در مدارس استان تخصیص داده شده که از این محل بیش از چهارهزار کلاس درس به سیستمهای سرمایشی و گرمایشی استاندارد مجهز شده است اما اجرای سیستم استاندارد در تمامی کلاسهای درس به اعتبارات بیشتری نیاز دارد که با تامین آن، اداره کل نوسازی مدارس آماده است کلاسهای باقی مانده را نیز به سیستم سرمایشی و گرمایشی استاندارد مجهز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار ما که برای استانداردسازی سیستم گرمایشی و سرمایشی باقی مانده مدارس به چه میزان اعتباری نیازمند هستیم، گفت: هم اکنون حدود هفت هزار کلاس درس در استان با بخاریهای گازی گرم میشود که تجهیز آنها به سیستم های گرمایشی و سرمایشی «اسپیلت» نیازمند 80 میلیارد تومان
اعتبار است.
دست نیان با اشاره به فرارسیدن فصل سرما و سردشدن زودرس برخی از مناطق شمالی فارس خاطرنشان کرد: تمامی بخاری های نفتی غیراستاندارد سالهاست که از کلاسهای درس برچیده شده و در حال حاضر در مناطقی که فاقد گاز شهری است، مدارس با بخاریهای نفتی استاندارد و با حرارت مرکزی «شوفاژ» با سوخت گازوئیل گرم میشود.
وی اضافه کرد: با سوخت گاز شهری، فضاهای آموزشی با حرارت مرکزی استاندارد گرم می شود که ضمن بیخطر بودن برای دانش آموزان، باعث تامین گرمای مطبوع در مدارس می شود.مدیرکل نوسازی مدارس فارس با اشاره به اینکه ایجاد گرمای مطبوع در مناطق سردسیری در روند بهتر آموزش موثر است، ایجاد سرمای مطبوع را نیز در مناطق گرمسیری در بهبود روند آموزشی تاثیرگذار دانست و ابراز امیدواری کرد با تامین اعتبار مربوط به اجرای سیستم سرمایشی و گرمایشی استاندارد در یک برهه سه ساله، مابقی کلاس ها که عمدتا با بخاری گازی گرم می شود به سیستمهای استاندارد گرمایشی نیز مجهز گردد.دست نیان با بیان اینکه به تناسب سردسیر و گرمسیر بودن نقاط استان، مدارس این مناطق در اولویت تجهیز به سیستم های گرمایشی و سرمایشی هستند، بیان داشت: اولویتهای ما برای تجهیز مدارس به سیستم های گرمایشی به ترتیب مدارس ابتدایی، مدارس دخترانه، نسبت جمعیتی کلاسها، دانش آموزان استثنایی و شبانه روزیهاست.این مسئول همچنین در پاسخ به این پرسش که با این حساب در مورد تامین سیستم سرمایشی، دیگر با حادثه دردناکی نظیر آتشسوزی درودزن روبهرو نخواهیم بود، گفت: هم اکنون تمامی بخاریهای نفتی غیراستاندارد در مناطق از جمله درودزن جمع آوری شده و تمام بخاری ها گازی است.

46

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۰۵۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند

حسین اسداللهی، دبیر كمیته ملی شیر وزارت آموزش و پرورش در ارتباط تلفنی با برنامه صبح و گفتگو رادیو گفت و گو در مورد توزیع شیر مدارس در ۱۴۰۳ ضمن تبریک سال نو گفت:  طرح توزیع شیر در مدارس پس از توقف ده ساله از سال گذشته مجددا احیا شد.در این طرح بیش از ۸ میلیون دانش‌‌آموز دوره ابتدایی تحت پوشش شیر رایگان قرار گرفتند. امسال نیز این طرح با برنامه منسجم تری پیگیری می‌شود.

وی یادآور شد: در سال ۱۴۰۲ میانگین توزیع ۲۸ نوبت وعده شیر رایگان در اختیار دانش آموزان ابتدایی مدارس قرار گرفت و در نیمه پایانی سال تحصیلی از پس از تعطیلات عید نوروز، توزیع شیر در مدارس آغاز شده و تا پایان امتحانات نیز شاهد توزیع میانگین ۱۵ نوبت شیر در مدارس خواهیم بود.

دبیر كمیته ملی شیر وزارت آموزش و پرورش اظهار كرد: این برنامه در سال تحصیلی جدید منسجم تر و قوی تر از گذشته برگزار می‌شود و امیدواریم زنگ مهر و مدرسه با زنگ شیر آغاز شود.

وی افزود: از ۲۳ مهر سال گذشته وزارت آموزش و پرورش تمام زیرساخت‌های خود را برای اجرای این طرح فراهم كرد و شركت‌های لبنی در استان‌های مختلف برای كسب آمادگی فرصت خواستند. در برخی از استان‌ها شاهد توزیع شیر از دی آغاز شده اما ۷۰ درصد كشور از آذر تحت پوشش قرار گرفت.

وی با بیان این كه بیش از ۵۰ تا ۶۰ درصد دانش آموز ابتدایی مدارس دولتی كشور شیر دریافت می‌كنند، گفت: در كشور ۵۰۰ واحد تولید لبنی وجود دارد و استانداردهای شیر مدارس بسیار سختگیرانه از شیر بازار است. از بین ۵۰۰ شركت ۸۴ شركت واجد شرایط شدند كه براساس رتبه بندی و تمایل آن‌ها ۲۰ تای آن‌ها وارد طرح شده‌اند. برخی از شركت‌های لبنی نیز در صف انتظار قرار دارند تا در صورت عدم توانایی شركتی در تامین شیر، این مسئولیت بر عهده شركت دیگری نهاده شود.

دبیر كمیته ملی شیر وزارت آموزش و پرورش بابیان این که عمده چالش در تامین شیر مدارس، تامین پاكت استریل است؛ تصریح کرد:  سهم تولید شیر مدارس در كشور تنها ۲۰۰ میلیون پاكت استریل است.  در حالی  كه برای تامین شیر مدارس به ۴۰۰ میلیون پاكت استریل نیاز داریم.

وی افزود: به واسطه تامین شیر مدارس، چند واحد لبنی كه با ظرفیت كمتری كار می‌كردند به ظرفیت آن‌ها اضافه شده و تولید پاكت نیز افزایش یافته است. به دلیل كمبود این پاكت‌ها در هفته‌های منتهی به سال ۱۴۰۳ در شهر تهران به جای توزیع شیر در پاكت ۲۰۰ سی‌سی از پاكت یك لیتری استفاده شد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • جای خالی شیر مدارس در بودجه ۱۴۰۳ !
  • جای خالی شیر مدارس در بودجه ۱۴۰۳!
  • اهمیت «پروفیلاکسی» و تامین مستمر دارو برای بیماران هموفیلی
  • تامین شیر مدارس به ۴۰۰ میلیون پاکت نیاز دارد
  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • توزیع شیر رایگان در مدارس تا چه وقت ادامه دارد؟
  • فجر انرژی خلیج‌فارس، ضامن تولید پایدار شرکت‌های پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی
  • تجهیز ۳۰ مدرسه در کهگیلویه و بویراحمد به سیستم گرمایشی و سرمایشی
  • برخی مدارس فارس، فردا غیر حضوری شدند
  • برخی از مدارس فارس غیر حضوری شدند