Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌ سازمان ملی بهره‌وری گفت: یکی از معضلات رایج در دستگاه‌ها و ادارات استفاده از موبایل و شبکه‌های اجتماعی است و حتی مدیران به طور دائم در جلسات سرشان در گوشی است.

به گزارش خبرگزاری فارس، رویا طباطبایی یزدی رئیس ‌سازمان ملی بهره‌وری دیروز در دومین کنفرانس مدیریت منابع انسانی در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، با بیان اینکه نیروی کار برای خلاق بودن تربیت نمی‌شود و این موضوع از دبستان تا دانشگاه جایی ندارد یادآور شد: مسئولیت‌پذیری و پاسخگو بودن مدیر و کارمند ضروری است و همچنین باید برای انجام کارها زمان‌بندی لحاظ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته رئیس‌سازمان ملی بهره‌وری، مشکلات روحی و روانی نیروی کار در محیط مؤثر است و اگر 20 درصد نیروی کار در یک دستگاه سلامت نداشته باشند، روی عملکرد کل سازمان تأثیر می‌گذارد.
طباطبایی یکی از مشکلات موجود را استفاده کارمندان و مدیران از موبایل و شبکه‌های اجتماعی حتی در جلسات دانست و یادآور شد: مدیران در جلسات دائم سرشان در گوشی است و این موضوع انرژی زیادی از آنها می‌برد که در نهایت منجر به کاهش بهره‌وری و تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری مناسب و درست خواهد شد.وی خاطرنشان کرد: مسائل فرهنگی آنقدر در ایران مهم است که با اصول و مبانی تئوری‌های کشورهای خارجی متفاوت است قطعاً در ایران سهم حقوق اهمیت بسیار بالایی دارد، در حالی که در مدل گفته شده تنها 6 درصد سهم داشت. بنابراین وضعیت اقتصادی کشور مهم است.این مقام مسئول خاطرنشان کرد: بهره‌وری نیروی کار در کل اقتصاد در دوران تحریم از 100 به 92 کاهش یافت. همچنین بهره‌وری در یک دوره بلندمدت 10 تا 15 سال باید بررسی شود و پس از رفع تحریم‌ها بخش نفت و گاز بیشترین روند افزایشی بهره‌وری نیروی کار را داشته و پس از آن با شیب ملایمی بخش کشاورزی است.
در ادامه این همایش، آرین قلی‌پور دبیر علمی کنفرانس مدیریت منابع انسانی با‌ اشاره به پارامترها و سرفصل‌های منابع انسانی به موضوع تیم‌سازی و توانمندسازی ‌اشاره کرد و گفت: از دیگر مباحث با اهمیت مدیریت استعدادها و جانشین‌پروری است که زمان استخدام آنها مهم است. چابکی در جذب نیرو اهمیت بالایی دارد و کیفیت استخدام مهمتر از کمیت است.
این استاد دانشگاه ادامه داد: پیشنهادات و نوآوری مستمر از دیگر مواردی است که باید در جلسات به چه نکاتی توجه شود که تیم‌ها خلاق باشند که این موارد نیاز است در فرهنگ اداری کشور به‌کار گرفته شود. همچنین حسابرسی و ریسک منابع انسانی بسیار با اهمیت تلقی می‌شود. قلی‌پور تأکید کرد: در بین مدیرانی که اعتماد ایجاد می‌کنند استرس کمتری میان کارمندان مشاهده می‌شود و بهره‌وری 50 درصد افزایش می‌یابد از این جهت نیازمند تغییر مدیریت و اعتمادسازی برای افزایش بهره‌وری است.

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۰۵۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز خرید حضوری با موبایل و بدون کارت بانکی | جزئیات نحوه استفاده از کهربا | ببینید

دریافت 1 MB

به گزارش همشهری آنلاین، بانک مرکزی در راستای تنوع بخشی به ابزارهای پرداخت و به روزرسانی ظرفیت‌های شبکه پرداخت کشور، طرح کهربا را در دستور کار دارد. بر این اساس، مشتریان شبکه بانکی امکان تعریف کارت بانکی فیزیکی خود در برنامک‌های هوشمند مبتنی بر تلفن همراه را دارند.

با طرح کهربای بانک مرکزی، امکان انجام تراکنش‌های خرید با استفاده از نسخه الکترونیکی ایمن کارت‌های بانکی و استفاده از آن‌ها به جای کارت‌های فیزیکی بانکی روی دستگاه‌های پایانه فروشگاهی مجهز شده، مطابق با آخرین فناوری و استانداردهای روز میسر شده است.

هم‌اکنون ۶ بانک کشاورزی، تجارت، ملت، ملی، آینده و صادرات تحت پوشش بوده و تعداد بانک‌های این طرح در حال افزایش است.

کد خبر 845099 منبع: فارس برچسب‌ها خبر مهم بانک مرکزی موبایل

دیگر خبرها

  • شرکت ۳۵۰۰ داوطلب در آزمون تامین نیروی انسانی مدیریت تامین اجتماعی فارس
  • اجرای شبکه آبیاری تا پایان سال در۶۰ هزارهکتار اراضی کشاورزی آذربایجان‌غربی
  • آموزش مدیریت چرای دام در خاتم
  • ۶۰ هزار هکتار زمین‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی زیرپوشش شبکه آبیاری است
  • آغاز خرید حضوری با موبایل و بدون کارت بانکی | جزئیات نحوه استفاده از کهربا | ببینید
  • (ویدئو) چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟
  • ممنوعیت ارائه خدمات به افراد بی حجاب در ادارات
  • چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟
  • اجرای فرایند مدیریت سبز در ادارات اصفهان توسط سازمان پسماند شهرداری
  • ١٠ هزار مگاوات از بار شبکه برق در تابستان ١٤٠٢ با کنتور‌های هوشمند مدیریت شد