Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تصميم رئيس‌جمهوري آمريکا در خصوص اعلام عدم پايبندي ايران به توافق هسته‌اي با وجود اصرار مشاوران ارشد وي، نشان دهنده وجود اختلاف و شکاف عميق در کابينه دولت آمريکاست.
به گزارش گروه بين‌الملل خبرگزاري فارس، تصميم «دونالد ترامپ» رئيس‌جمهوري آمريکا براي عدم تأييد پايبندي ايران به توافق هسته‌اي و البته لغو نکردن آن، از يک سو نشان‌دهنده اختلافي است که ميان وي و مشاوران ارشد او وجود دارد و از سوي ديگر نشان مي‌دهد که نفوذ و اثرگذاري اطرافيان ترامپ بر وي تا چه اندازه محدود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بنا بر گزارش روزنامه «کريستين ساينس مانيتور»، رياست‌جمهوري ترامپ معناي جديدي به عبارت «تيم رقبا» در حلقه سياسي واشنگتن بخشيده است.
بر اساس اين گزارش، «اين عبارت در دوره لينکولن به معناي آوردن دشمنان سياسي سابق از حزب موافق به داخل کابينه بود. در دوره روزولت به معناي تشکيل يک کابينه دو حزبي متنوع بود که ديدگاه‌هاي مخالف ارائه داده و به رئيس‌جمهور اجازه دهند تا نتيجه گيري خود را در خصوص سياست داشته باشد. اما در دوره رياست‌جمهوري ترامپ، اين عبارت، دست‌کم در روابط بين‌الملل، به معناي نگه داشتن کابينه و ديگر مشاوران ارشد در تضاد کامل با رئيس‌جمهور است.»
اين گزارش مي‌افزايد: «تصميم روز جمعه رئيس‌جمهور آمريکا نمونه بارز اين اختلاف و شکاف عميق است. مشاوران ترامپ از وي مي‌خواستند تا اعلام کند که ايران هنوز به توافق پايبند است و توافق را نيز در راستاي تأمين منافع ملي آمريکا مي‌دانستند اما ترامپ اين توصيه‌ها را رد کرد و مشاورانش را وادار به سازش کرد».
«اليزابت ساندرز» استاد علوم سياسي و امور بين‌الملل در دانشگاه جرج واشنگتن تأکيد کرد:‌«برخي مسائل وجود دارد که اين مشاوران را متحد نگه مي‌دارد که يکي از آنها لغو نکردن توافق هسته‌اي ايران است. و اين تقابل ترامپ با ديگران در تيم مشاورانش است».
انتهاي پيام/.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۰۶۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم نتانیاهو علیه الجزیره انتقام جویانه است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از الجزیره، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس نسبت به تصمیم کابینه رژیم صهیونیستی در بستن دفتر الجزیره در سرزمین‌های اشغالی واکنش نشان داد.

جنبش حماس تاکید کرد: تصمیم نتانیاهوی جنایتکار و کابینه‌اش در بستن دفتر شبکه الجزیره و ممانعت از فعالیت و پوشش خبری این شبکه، نقض آشکار آزادی مطبوعات و خبرنگاری است.

در ادامه این بیانیه آمده است: تصمیم نتانیاهو در بستن دفتر شبکه الجزیره اقدامی سرکوبگرانه و انتقامی نسبت به نقش حرفه‌ای الجزیره در رسوایی جنایت‌های اشغالگران و نقض قوانینِ صورت‌گرفته از سوی آن‌ها است.

جنبش حماس بیان کرد: این تصمیم در راستای به کرسی‌نشاندن جنگ اعلامی علیه خبرنگارانی است که در معرض تروریسم برنامه‌ریزی‌شده صهیونیستی با هدف پنهان‌نمودن حقیقت قرار دارند.

در ادامه این بیانیه آمده است: هجمه رژیم اشغالگر علیه شبکه الجزیره و کشتار نزدیک به ۱۴۱ خبرنگار در نوار غزه از ۷ ماه پیش تاکنون، دروغ‌بودن ادعاهای رژیم اشغالگر در خصوص آزادی مطبوعات را روشن می‌کند.

جنبش حماس اعلام کرد: ما به شدت بستن دفاتر شبکه الجزیره از سوی رژیم اشغالگر را محکوم می‌کنیم و از موسسات حقوقی و مطبوعاتی بین‌المللی می‌خواهیم که ضمن محکوم‌نمودن این اقدام، مجازات‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کنند.

گفتنی است کمی پیش‌تر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که کابینه وی به لایحه تعطیلی شبکه تلویزیونی «الجزیره» قطر در تل‌آویو رای داده است.

تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم اعلام کرد: تصمیم به بستن شبکه الجزیره در اسرائیل با اجماع آرا در کابینه به تصویب رسید.

نتانیاهو مدعی شد: کابینه به ریاست من و با اتفاق نظر تصمیم گرفت شبکه فتنه‌گر الجزیره را در اسرائیل ببندد.

دیگر خبرها

  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • درگیری لفظی در جلسه کابینه رژیم صهیونیستی
  • شروطی را که به معنای تسلیم‌شدن ما باشد، نمی‌پذیریم | تسلیم شدن در برابر حماس شکست فاجعه بار برای اسرائیل است
  • اختلاف نرخ ارز، زخمی کهنه بر پیکر اقتصاد ایران؛ ضرورت تصمیم قاطع دولت برای تک نرخی کردن دلار
  • بیانیه الجزیره پس از بستن دفاتر این شبکه در اراضی اشغالی
  • تصمیم نتانیاهو علیه الجزیره انتقام جویانه است
  • ممنوعیت فعالیت الجزیره در فلسطین اشغالی/ گانتز: شانس توافق کاهش یافت
  • اختلاف در ارکان رژیم صهیونیستی بالا گرفت
  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق
  • نتانیاهو نمی‌تواند برای دستیابی به توافق تصمیم بگیرد