Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@16:12:00 GMT

دکوراسيون آشپزخانه با رنگ‌هاي درخشان

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۰۶۴۰۷

دکوراسيون آشپزخانه با رنگ‌هاي درخشان

خبرگزاري آريا - برترين ها - ترجمه از پلاد ناصري: وقتي به نوسازي آشپزخانه فکر مي کنيم، اغلب مدل هايي کليشه اي و تکراري در ذهنمان نقش مي بندد که شامل کابينت هاي چوبي، سنگ کانتر از جنس کوارتز و گرانيت، و وسايل استيل آشپزخانه است. اما اگر کمي بيشتر به جستجو بپردازيد، متوجه خواهيد شد که داشتن يک آشپزخانه شيک و مدرن که با رنگ هاي مختلف دکور شده است، دور از انتظار نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرقي نمي کند که طراحي کلي آشپزخانه شما به شکل سنتي باشد يا مدل هاي مينيماليستي و مدرن داشته باشد، به هرحال تغيير رنگ آشپزخانه از طيف هاي رنگي متداول به ترکيب هاي رنگي درخشان از طيف هاي مختلف، مي تواند به کلي ظاهر آشپزخانه را متحول کند.
زرد همچون آفتاب

رنگ زرد، درست مانند پرتوهاي آفتاب، سرشار از انرژي مثبت و احساس شور و اشتياق است و در ضمن رنگي است که به افزايش اشتها نيز کمک مي کند و به همين جهت براي دکوراسيون آشپزخانه بسيار مناسب است. طيف زرد بهترين انواع رنگ را براي روشن تر کردن آشپزخانه در بر دارد و به ويژه براي آشپزخانه هاي با فضاي کوچک و محدود بسيار ايده آل است. هنگامي که رنگ زرد را برمي گزينيد، محدوده انتخاب گسترده اي پيش رو خواهيد داشت. زيرا زرد تيره مي تواند با دکورها و تزئينات قديمي و چوبي بسيار سازگار باشد و از طرف ديگر زرد روشن با کابينت هاي سفيد و سطوح کم رنگ و روشن همخواني خوبي دارد. صرف نظر از اينکه چه نوع رنگي از طيف زرد را براي آشپزخانه خود ترجيح مي دهيد، مي توانيد از تزئينات و دسته گل هايي به رنگ هاي ليمويي يا طلايي نيز استفاده نماييد و انرژي مثبت بيشتري را به فضاي آشپزخانه خود اضافه کنيد.
آبي همچون دريا

استفاده از رنگ هاي ملايم و آرامش بخش آبي هميشه نتايج بسيار خوبي در دکوراسيون آشپزخانه به همراه دارند. کابينت هاي آبي رنگ با حاشيه هاي سفيد بسيار زيبا هستند و در کنار دستگيره هايي که به رنگ هاي خاکستري يا طلايي انتخاب مي شوند، جلوه بيشتري خواهند داشت. همچنين تغيير رنگ ديوار و کاشي هاي به کار رفته در آشپزخانه هم مي تواند در نوسازي محيط آن تاثيرگذار باشد. در ضمن وسايل آشپزخانه را هم فراموش نکنيد. صندلي هاي آبي رنگ و همچنين ميز آشپزخانه که به رنگ آبي انتخاب مي شود جلوه دريايي دلنوازي به فضاي آشپزخانه مي بخشد.
رنگ هاي متاليک

اضافه کردن کمي تجمل و درخشش به فضاي آشپزخانه کار ساده اي است. کافي است رنگ هاي متاليک برنزي، نقره اي و مسي را به محيط آشپزخانه اضافه کنيد و با کم هزينه ترين روش ها دکوراسيوني منحصر به فرد و حيرت آور را براي آشپزخانه خود پديد آوريد. استفاده از رنگ برنزي در دکوراسيون منزل مي تواند حال و هواي خانه را قديمي و کهنه جلوه دهد، اما به کارگيري اين رنگ براي کابينت هاي آشپزخانه در کنار رنگ کروم ظاهر آشپزخانه را بسيار متحول خواهد کرد و چهره آن را شيک و مدرن مي سازد.
به ويژه اگر برخي وسايل آشپزخانه مانند ظروف و کتري چاي را هم از جنس برنج تهيه کنيد و به عنوان تزئينات آشپزخانه در نظر بگيريد، جلوه بسيار چشم نوازي پيدا خواهد کرد. همچنين استفاده از رنگ هاي مسي هم نقطه کانوني بسيار خوبي در دکوراسيون آشپزخانه ايجاد مي نمايد. اما اگر مي خواهيد ظاهر آشپزخانه کمي تجملاتي تر به نظر برسد، از رنگ هاي طلايي و نقره اي هم غافل نشويد.
رنگ هاي روشن و شفاف

ترکيب دو يا چند نوع رنگ روشن و مهيج مي تواند به شکل هنرمندانه اي، ظاهر آشپزخانه شما را متحول کند. رنگ هاي روشن، شفاف و حتي کمي جيغ، مثل نارنجي يا زرد همراه با خاکستري، و همچنين رنگ قرمز در کنار سفيد، مي توانند انرژي فوق العاده اي در فضاي آشپزخانه ايجاد نمايند. بهره گيري از چنين ترکيب هايي بهترين روش براي شخصي سازي محيط آشپزخانه است و مي تواند دکوراسيون اين بخش از خانه را کاملا منحصر به فرد و باب طبع شما و اعضاي خانواده تان کند.
همچنين تضادي که ميان رنگ هاي جيغ و مهيج با کابينت هاي سفيد و روشن ايجاد مي شود، مي تواند جذابيت بصري خوبي در محيط آشپزخانه ايجاد کند. در عين حال با استفاده از چنين رنگ هايي که مطابق سليقه شخصي خودتان انتخاب مي کنيد، مي توانيد نقطه کانوني خاصي در فضاي آشپزخانه ايجاد نماييد و از اين طريق بر جلوه و زيبايي مورد انتظارتان بيافزاييد.
نبايد فراموش کنيم که استفاده از اين رنگ ها نه تنها براي آشپزخانه بلکه در هر کدام از اتاق هاي منزلتان مي تواند ارزان ترين راه و ساده ترين روش براي تغيير دکوراسيون و ايجاد حسي مثبت باشد و به دنبال آن نفسي تازه به زندگي شما در محيط خانه ببخشد.
طيف هاي خاکستري

درست است که خاکستري رنگي خنثي است و ممکن است کمي بي روح به نظر بيايد اما هميشه نشان دهنده سکون و آرامش همراه با نظم و يکپارچگي است. يکي از ويژگي هاي مهم رنگ خاکستري هماهنگي و همخواني بسيار مناسبي است که با رنگ سفيد و همچنين سطوح چوبي دارد. بنابراين گستره وسيعي از انتخاب ها را براي طراحي دکوراسيون آشپزخانه پيش روي شما قرار مي دهد. بهتر است در محيط آشپزخانه از رنگ خاکستري براي سطوح وسيع و با حجم بالا استفاده کنيد و در عوض وسايل کوچک و جزئي آشپزخانه را با رنگ هايي هماهنگ با طيف خاکستري انتخاب نماييد.
به عنوان مثال همه کابينت هاي آشپزخانه را به رنگ خاکستري رنگ آميزي کنيد و بخش هاي حاشيه اي آنها را به رنگ هاي روشن همچون خاکستري کم رنگ يا سفيد اختصاص دهيد. همچنين مي توانيد از اين رنگ خنثي براي کف آشپزخانه استفاده نماييد و ميز کانتر درون آشپزخانه را هم از جنس سنگ هاي خاکستري رنگ در نظر بگيريد. البته همانطور که گفته شد سطوح چوبي هم براي هماهنگي با رنگ خاکستري گزينه بسيار مناسبي هستند. به چنين ترکيب هايي مي توانيد رنگ هاي برنزي، مسي و کروم را هم اضافه نماييد تا شکوه و زيبايي بيشتري را به آشپزخانه خود وارد کنيد.
بدون شک با در نظر گرفتن اين نکات و انتخاب رنگ هاي مناسب و دلخواه خودتان مي توانيد با هر سليقه اي که داريد، آشپزخانه رويايي خودتان را بسازيد. حتي اگر طيف هاي رنگي مورد علاقه تان کمي خاص و منحصر بفرد باشد، باز هم مي توانيد بدون هيچ نگراني از آنها در دکوراسيون آشپزخانه بهره ببريد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۰۶۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از آبرسان چگونه پوست را روشن می‌کند؟

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، دکتر فاطمه عندلیب متخصص پوست و مو در سایت خود اظهار داشت: به همان اندازه که داشتن پوست شاداب و شفاف نشانه سلامتی آن است، پوست خشک و شکننده، ظاهر شما را نازیبا می کند. یکی از مشکلاتی که بیشتر افراد با آن درگیر هستند، خشکی پوست است. این اتفاق معمولاً با افزایش سن و استفاده بیش از حد از محصولات آرایشی و شوینده های غیر استاندارد به وجود می آید. آبرسانی پوست یکی از مراحل روتین مراقبت از پوست است که منجر به از بین رفتن خشکی پوست و حفظ طراوت و شادابی آن می گردد.

بیشتر بخوانید: باورهای غلط درباره مراقبت از پوست

کرم آبرسان و مرطوب کننده به هیچ عنوان تنها به پوست خشک تعلق ندارند و در واقع هر تیپ پوستی برای سلامت بیشتر و حفظ بافت شاداب به آبرسانی نیاز دارد. به همین دلیل، قرار دادن یک کرم آبرسان خوب در روتین پوستی، منجر به مراقبت هرچه بیشتر از پوستتان خواهد شد. کرم آبرسان پوست محصولی محلول در آب، فاقد الکل و حاوی مواد مغذی است که به بازسازی آب بدن، حفظ رطوبت در پوست و رفع خشکی آن کمک می کند. کرم های آبرسان به سلول های پوست اجازه می دهند تا رطوبت و آب را جذب کنند و باعث درخشندگی پوست شوند.

آبرسان ها اغلب حاوی محصولات یا ترکیباتی تحت عنوان Humectants مثل هیالورونیک اسید، گلیسیرین و ترکیبات گلیکولی هستند که ازنظر ساختاری برای جذب مولکول های آب از پوست یا هوا طراحی شده اند. درواقع این محصولات ترکیباتی آب دوست هستند که باعث شکل گیری سریع مولکول های آب و هیدروژن می شوند. Humectants یا جاذب رطوبت ها نه تنها می توانند آب را از محیط اطراف بیرون بکشند بلکه می توانند آن را از لایه های عمیق تر پوست مانند درم به لایه های بالایی پوست بکشانند.

کرم آبرسان چیست؟

کرم آبرسان پوست حاوی مواد آبرسانی است که در جذب رطوبت و آب به سطح پوست مؤثر هستند. کرم های آب رسان، به دلیل بهره مندی از ترکیبات هومکتانت، نظیر گلیسیرین و هیالورونیک اسید، برای پوست های دی هیدراته یا کم آب کاربرد دارند. هومکتانت ها را می توان ترکیبات جاذب رطوبت نامید؛ چرا که از طریق جذب رطوبت هوا وارد عمل می شوند و در مواردی حتی از رطوبت لایه های عمقی تر پوست وام می گیرند.

چرا باید از کرم آبرسان استفاده کنیم؟

استفاده منظم از کرم آبرسان مناسب، باعث تقویت پوست می شود.

استفاده از این کرم، مهمترین قدم برای حفظ آب لایه اپیدرم پوست است.

به شفاف شدن پوست کمک شایانی کرده و به مرور لک ها را کمرنگ می کند.

کرم آبرسان، عمق چین و چروک ها را کم کرده و چروک های سطحی را از بین می برد.

درخشندگی را به پوست شما باز می گرداند.

مانند یک لایه محافظ، از نفوذ عمیق تر آلودگی های هوا به پوست جلوگیری می کند.

از گشاد شدن منافذ پوست جلوگیری کرده و پوست شما را صاف نشان می دهد.

از طریق کنترل PH پوست به کاهش جوش و آکنه پوستی کمک می کند.

چطور به بهترین شکل از کرم آبرسان استفاده کنیم؟

با شوینده مناسب پوست خود را بشویید. بهتر است هنگام شستشو از آب داغ استفاده نکنید.

با یک پارچه نخی پوست خود را خشک کنید اما بهتر است مقدار از رطوبت همچنان روی پوست بماند.

به اندازه یک نخود کرم آبرسان را برداشته روی دست خود بگذارید و بعد با ضربات آهسته آن را به صورت و پوست خود بمالید.

سپس جهت جذب بهتر به صورت دورانی صورت و پوست خود را ماساژ دهید.

آیا کرم آبرسان پوست من را روشن تر می کند؟

آبرسانی به پوست باعث شفافیت پوست شما شده و همین مورد تیرگی و لک های آن را به مرور زمان محو می کند. البته تمام این موارد در گرو آن است که آبرسان درستی را انتخاب و نحوه استفاده از آبرسان را بیاموزید.

تأثیر کرم آبرسان بر لک صورت

کرم های آبرسان به واسطه ترکیباتی که دارند به روشن تر شدن پوست کمک میکنند که در نتیجه آن کم رنگ شدن یا محو کامل لک پوستی را شاهد خواهیم بود. این محصولات با ایجاد یک لایه اضافی روی سطح پوست از ورود عوامل جدید و مخرب جلوگیری میکنند و در نتیجه اجازه بروز جوش، آکنه یا لک های جدید و … را نمیدهند.

استفاده از کرم آبرسان چه عوارضی دارد؟

هیدراته نگه داشتن پوست صورت برای تمام پوست ها واجب است و برای پوست ضرر ندارد. البته که استفاده از برند نامعتبر می تواند برای پوست شما مشکل ایجاد کند؛ اما به صورت کلی این کرم پوست شما را همیشه آبرسانی شده و مرطوب نگه می دارد و از خشک شدن آن و افتادن چین و چروک روی آن محافظت می کند.

منبع:سلامت نیوز

انتهای پیام/

کد خبر: 1229678 برچسب‌ها دانستنی ها

دیگر خبرها

  • نسل جدید مدافعان ایتالیایی، آینده ای درخشان پیش رو دارد / فیلم
  • استفاده از آبرسان چگونه پوست را روشن می‌کند؟
  • آب‌های خاکستری؛ نجات‌بخش حیات زمین
  • نظرات در مورد سینک گرانیتی مشکی، گاز رومیزی و سینک آبشاری
  • تصویر قدیمی از آشپزخانه بازار طهران در دوره قاجار
  • آتش سوزی آشپزخانه در محله مفتح اطفا شد
  • ساخت آشپزخانه‌ به سبک مجلات دکوراسیون با هوش مصنوعی!
  • کاربرد انواع ریسه ال ای دی در دکوراسیون داخلی
  • خرید ترازو دیجیتال
  • 4 روش برای جذاب‌تر کردن روشنایی آشپزخانه