Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این مطلب علت بوی بد عرق بدن توضیح داده شده و برای برطرف کردن آن، دستورالعملهای کاربردی ارائه شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ بوی بد عرق در بیشتر اوقات از زیادی اخلاط در بدن و عفونت آن ناشی می‌شود که درمان آن پاکسازی بدن توسط داروهای مربوطه و تخلیه خلط غالب با حجامت، فصد و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. است.

البته گاهی اوقات این بو به‌دلیل تاخیر در غسل جنابت، حیض و حرارت زیاد قلب و کبد است و همینطور مصرف زیاد غذاهای بدبو مانند پیاز است که موجب بوی بد عرق می‌شود؛ در کل تعفن خلط صفرا موجب بدبویی عرق بدن می‌شود.

برای برطرف کردن بوی بد عرق می‌توان از این دستورالعملها استفاده کرد:

1. اگر حرارت کبد و قلب بالا بود از آب زرشک، آبغوره، آبلیمو، آب انار، رب انار، نارنگی و سایر ترشیجات همانند سرکه انگبین برای تعدیل حرارت کبد استفاده کنید و زمان مصرف آن بهتر است نیم ساعت قبل از ناهار و شام باشد.

2. صبح ناشتا از عرق بیدمشک، آبلیمو و آب جوش و عسل، خیسانده آلو بخارا با گل سرخ، گلاب یا عرق دارچین یا هل، عرق بادرنجبویه با عسل استفاده کنید.(البته این مایعات بالقوه سرد نباشد)

3. شستشوی بدن با آب برگ مورد تازه یا با گلاب یا با آب برگ سیب یا به.

4. پی‌در‌پی دوش گرفتن یا در استخر شنا کردن.

5. خیس کردن پیراهن با عرق بیدمشک یا گلاب.

6. دارچین در درمان بوی بد عرق پیشنهاد می‌‌شود. (در مزاجهای گرم از آبلیمو به عنوان مصلح دارچین استفاده کنید)

با توجه به تعدد مناطق جغرافیایی، در ادامه به مواردی که بوی بدن را خوشبو می‌کنند، اشاره شده است:
دارچین
زردآلو
گل سرخ
گلاب
عرق بیدمشک
کنگر
فرنجمشک
شاهتره
دارچینى
جوزبوا
میخک
ترنج با پوست
هل

حتما در بدبویی ناشی از عفونی شدن خلط، طبیعت موارد فوق را در نظر گرفته سپس به مصرف آن بپردازید.

انتهای پیام/

Rsaadati/Psaadati/S2,1302/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۰۶۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع ۷۰ نقطه حادثه خیز در مسیر‌های منتهی به مرز‌ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ معاون وزیر راه و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از برطرف کردن ۷۰ نقطه حادثه خیز در مسیر منتهی به مرز‌های غربی و جنوب غربی ویژه اربعین امسال خبر داد.
داریوش امانی در حاشیه سفر یک روزه خود به خرمشهر در بازدید از پایانه مسافری شلمچه در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما افزود: در مسیر‌های اربعینی نزدیک به ۱۳۰ نقطه حادثه خیز وجود دارد که تا امروز توانستیم ۷۰ نقطه حادثه خیز را برطرف کنم.
وی گفت: ۸۷۸ نقطه حادثه خیز در مجموع در جاده‌های کشور وجود داشت که از یک هزار و ۵۰۰ نقطه که به دولت تعهد داده بودیم در سال گذشته نزدیک به ۷۶۰ نقطه حادثه خیز را توانستیم برطرف کنیم و برنامه این است که تا پایان این دولت تمام این نقاط حادثه خیز را در سطح جاده‌های کشور برطرف کنیم.
رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به نیاز اساسی زائران اربعین به ناوگان حمل و نقل و سهولت در تردد آنها تصریح کرد: مشکلی در حمل و نقل وجود دارد، شخص وزیر در حال برنامه ریزی برای واردات و همچنین استفاده از محصولات داخلی در راستای تکمیل ناوگان حمل و نقل جاده‌ای است.
داریوش امانی افزود: همزمان نیز در حال رایزنی با طرف عراقی هستیم تا بتوانیم از ناوگان حمل و نقل این کشور برای جابجایی آسان زائران در مرز‌ها استفاده کنیم.
وی در پاسخ سوال خبرنگار صداوسیما درباره مشکلات موجود در مسیر منتهی به مرز شلمچه و ناایمن بودن جاده اهواز به خرمشهر گفت: ما در سال گذشته بیش از ۲ هزار و پانصد میلیارد تومان طرح‌ تعریف کردیم برای راه‌های اربعینی و امسال هم این طرح ادامه دارد که بخشی از مطالبات پیمانکاران تامین اعتبار شده است و ایمن سازی جاده اهواز به خرمشهر در اولویت کار ما قرار گرفته تا هم در تکمیل بزرگراه و هم در تامین روشنایی و رفع مشکلات موجود آن اقداماتی انجام شود که در ایام اربعین حسینی بخشی از آن قابل استفاده باشد.

دیگر خبرها

  • برداشت سه تُن گل محمدی ارگانیک از مزرعه تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکز زواره
  • آغاز برداشت گل محمدی در شهرستان اشکذر
  • برداشت ۳ تُن گل محمدی ارگانیک از مزرعه تحقیقاتی دانشگاه آزاد زواره
  • خواص دارچین شگفت‌انگیز است؛ پیشگیری از خونریزی تا کاهش فشار خون
  • گلاب برای عتبات | ماجرای گلاب گیری در یزد بعد از 250 سال
  • رفع ۷۰ نقطه حادثه خیز در مسیر‌های منتهی به مرز‌ها
  • افت سطح زیر کشت مزارع گل محمدی در خراسان رضوی/ ۳۸ کارگاه گلاب‌گیری در فرخد فعال هستند
  • احیای سنت گلابگیری در یزد برای تأمین گلاب حرم رضوی
  • عوارض جدی مصرف زیاد دارچین
  • برگزاری جشنواره گلاب گیری در یزد