Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام اظهار داشت: در 25 سال آينده نه اسرائيل خواهد بود و نه حضور آمريکا در منطقه و در آن زمان، مسلمانان متحدتر خواهند شد.
به گزارش خبرنگار دفاعي خبرگزاري فارس، محسن رضايي دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام طي سخناني در همايش آينده‌پژوهي در مسير بالندگي دفاع و امنيتي با بيان اينکه هم دانشمندان و هم سياستمداران و هم فرماندهان نيازمند آينده‌پژوهي هستند، گفت:‌ ملتي که نتواند رويدادهاي آينده را متصور شود، در شکل دادن به آينده خودش دچار مشکل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رضايي با بيان اينکه حوزه‌هاي دفاعي و امنيتي نيز نيازمند دانش آينده‌پژوهي هستند، تصريح کرد: اگر مي‌خواهيم ملتي پيشرو باشيم، نمي‌توانيم بدون توجه به آينده‌پژوهي اقدام کنيم، تغييرات جهاني، سرعت و پيچيدگي بالايي را به خود گرفته‌ است و مه‌آلود بودن آينده براي ملت‌ها زياد است، لذا بايستي مهارت و دانش کافي را فراهم کنيم.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام تصريح کرد: هر چند ما نسبت به علم آينده‌پژوهي از غرب عقب‌تر باشيم، اما در آينده‌نگاري از اروپا و آمريکا جلو هستيم و آينده‌نگاري در گرو آينده‌پژوهي نيست.
رضايي خاطرنشان کرد: ترامپ در سخنراني اخير خود به شدت از آينده‌پژوهي نگران بود، زيرا نمي‌تواند آمريکا را به اهدافش برساند.
وي خاطرنشان کرد: اگر آمريکا ادعا مي‌کند مي‌خواهد منطقه خاورميانه را نظم دهد، چگونه بدون درک و فهم اسلام و رابطه ولايت فقيه و ملت‌ها مي‌خواهد اين کار را بکند؟
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: آمريکايي‌ها تکنولوژي و علم دارند، اما فهم ندارند و آنچه که هر روز شکست‌هاي بزرگي بر آنها تحميل مي‌کند، همين نداشتن فهم است.
رضايي گفت: خطر ابله بودن يک رئيس‌جمهور از ديوانه‌ بودن آن بيشتر است.
وي اظهار داشت: اگر به مواجهه ايران با آمريکا و انگليس در صد سال اخير نگاه کنيم، در پاسخ به اين سؤال که چرا آنها نتوانستند شاه را نگه دارند و يا چرا الان نمي‌توانند به ايران برگردند، مشکل غرب علم و فناوري نيست بلکه مشکل آنها فهم است.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: اگر غرب با سريالي از توطئه‌ها و اقدامات عليه ما اقدام مي‌کند، اينها باعث پيشرفت ما شد.
رضايي خاطرنشان کرد: ترامپ مي‌گويد اوباما فقط يک تهديد ايران را ديده و متوجه تهديدات ديگر نبود که يکي از آنها نفوذ ايران در منطقه است. آنها مي‌گويند بايد با سپاه و توان موشکي ايران برخورد کرد.
رضايي در بخش ديگري از سخنان خود خطاب به آمريکايي‌ها اظهار داشت: اگر ايران وارد عراق شد، دليلش خود شما بوديد، چرا ملت عراق با ما خوب و با شما بد هستند؟ چرا شما داعش را درست کرديد و حالا نگران نفوذ ايران در سوريه هستيد؟
وي تصريح کرد: در 25 سال آينده نه اسرائيل، نه حضور آمريکا در منطقه وجود خواهد داشت و همه مسلمانان با هم متحدتر خواهند بود.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: ما افتخار مي‌کنيم که صدام، داعش و ترامپ در مقابل ملت ما ايستادند و ترامپ در حالي در مقابل ما ايتساد که همه جهان او را مسخره مي‌کنند.
رضايي افزود: ترامپ يک فرد ابله است که قادر نيست حتي نوشته‌اي که به او داده‌اند را حفظ کند و مطمئنيم که بعد از سخنراني به او تذکر دادند که چرا به جاي خليج فارس از لفظ خليج عربي استفاده کرده است.
وي اظهار داشت:‌اينکه رهبي مي‌فرمايند در 25سال آينده اسرائيلنخواهد بود را جدي بگيريم و ما بايد خودمان را در مواجهه با استراتژيک آمريکا آماده کنيم.
وي تصريح کرد:‌اگر در کشور ما انحراف‌ها و تنبلي و ضعيف شدن ارزش‌ها صورت مي‌گيرد، حتماً دچار مشکل خواهيم شد و از فهم دقيق مسائل و اجراي درست عقب مي‌مانيم که متأسفانه در اقتصاد فهم درستي نداريم.
وي افزود: چرا سرنوشت برجام به خوبي پيش‌بيني نشد؟ آيا ما خوشبينانه با آن برخورد نکرديم؟‌ اگر پيش‌بيني مي‌کرديم که رئيس‌جمهور بعدي آمريکا مثل اوباما نيست، اينطور مي‌شد؟
وي اضافه کرد: الان نيز بايد مسئولان در نظر داشته باشند که اگر ترامپ برجام را نقض کرد ايران چه واکنشي داشته باشد.
وي گفت: ما در زمينه‌هاي سياسي، دفاعي و فرهنگي با قدرت پيش مي‌رويم و اميدواريم در حوزه اقتصاد هم به همين صورت باشد.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۰۷۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراحل پایانی طرح الزام ثبت رسمی معاملات غیر منقول در مجمع تشخیص

به گزارش خبرگزاری مهر، مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست روز چهارشنبه (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) این هفته خود که به ریاست «صادق آملی لاریجانی» برگزار خواهد شد، به ادامه بررسی طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیر منقول خواهد پرداخت.

اعضای مجمع قرار است در این نشست به بررسی تبصره‌های هشت، نه و ده باقیمانده از ماده ده این طرح بپردازند.

یادآور می‌شود، طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیر منقول از ابتدای آذرماه سال گذشته در دستور کار جلسات صحن مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار داشته و تاکنون ده جلسه به صورت تمام وقت به بررسی این موضوع اختصاص داده است.

کد خبر 6092826

دیگر خبرها

  • ظریف: اسرائیلی‌ها به آمریکایی‌ها هم لگد زدند | اسرائیل به هیچ کس رحم نکرد | آنانکه دل‌شان برای آمریکا لک می‌زند باید بدانند آمریکا چه کرد
  • روایت ظریف از دلایل موافقت آمریکا و مخالفت اعراب و اسرائیل با برجام
  • واکنش حاج قاسم سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت : مگر ما مرده باشیم که خانواده ایرانی سالم به ایران برنگردد (فیلم)
  • عارف: باید مسئولانه در صحنه حضور داشت
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • طرح الزام ثبت رسمی اموال غیرمنقول در آستانه نهایی‌شدن
  • مراحل پایانی طرح الزام ثبت رسمی معاملات غیر منقول در مجمع تشخیص
  • ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟