Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- روزنامه فرانسوي نوشت: اروپايي ها تلاش خواهند کرد تا در کنگره آمريکا از توافق هسته اي با تهران دفاع کنند.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا، ژان پيير استروبانتس، در گزارشي در روزنامه لوموند (فرانسه)، نوشت:
روز دوشنبه شانزدهم اکتبر فدريکا موگريني، نماينده ارشد اروپا در سياست خارجي، در لوکزامبورگ اعلام کرد در نظر دارد در اوايل نوامبر به واشنگتن سفر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف وي اين است که تلاش کند تا کنگره و نيز اعضاي دولت ترامپ را متقاعد سازد توافق هسته اي ايران را حفظ کنند، در حالي که روز جمعه سيزدهم اکتبر رئيس جمهور آمريکا قصد خود را مبني بر رد پايبندي ايران به چارچوب متني که توسط دولت اوباما در سال ٢٠١٥ امضاء شد، اعلام کرد، زيرا کاخ سفيد وظيفه دارد هر ٩٠ روز يک بار کنگره را از پايبندي يا عدم پايبندي ايران به توافق هسته اي اعلام کند.
مسايلي وجود دارد که اعضاي اتحاديه اروپا اختلافات خود را درباره آنها مسکوت گذاشتند، و اين «توافق بين المللي جهاني» که از سوي سه کشور از اروپا (فرانسه، انگليس و آلمان)، متحدان آمريکا، چين و روسيه مذاکره شد، از جمله اين مسايل هستند.
چندين وزير امور خارجه اروپا که شانزدهم اکتبر در شوراي اروپا در لوکزامبورگ گرد هم آمده بودند، با به اتخاذ مواضع تند، نگراني خود را ابراز کردند. از نظر فرانسه، ژان ايو لودريان ضمن تأکيد بر لزوم اجتناب از «نقض توافق که فوق العاده زيانبار است، با اين حال گفت که ايراني ها نيز بايد «نه تنها توافق را رعايت کنند بلکه ميانه روي را در سخنان خود نشان دهند، زيرا موضوعات مهمي باقي مانده است که بايد مورد گفتگو قرار گيرد.»
زيگمار گابريل وزير خارجه سوسيال دمکرات آلمان خطر «بازگشت رويارويي نظامي» بين واشنگتن و تهران را مطرح کرد. ژان آسلبورن وزير خارجه لوکزامبورگ نيز «منافع اصلي» اروپا را در حفظ توافق مطرح کرد، چرا که اروپا «بسيار بسيار به ايران نزديک شده است».
جدا کردن مسايل هسته اي از مسايل ديگر
در بيانيه ايي که پس از گفتگوهاي آنها منتشر شد، مسئولان اروپا تکرار کردند که اين توافق که به مدت يازده سال مورد گفتگو قرار گرفت، «مهم» است. وانگهي خانم موگريني تأکيد کرد که هشت بازرس از طرف آژانس بين المللي انرژي اتمي «نظارت بسيار شديد» بر اين توافق را بر عهده دارند. اين نماينده ارشد اروپا تصميم ترامپ را - که از «پاره» کردن توافق آن گونه که در مبارزات انتخاباتي خود وعده داده بود - مسئله داخلي آمريکا توصيف کرد و از واشنگتن خواست تا به تعهداتش پايبند بماند و منافع امنيتي اروپا را نيز در نظر بگيرد.
با وجود اين، شيوه هايي که ديپلماسي بروکسل در نظر دارد براي متقاعد ساختن کنگره در نظر بگيرد، به نسبت مبهم است. کنگره شصت روز فرصت دارد تا تصميمي مانند اتخاذ تحريم هاي بيشتر را اتخاذ کند، اما ترامپ هشدار داده که مي تواند به تنهايي و در هر زماني مشارکت آمريکا با توافق را لغو کند، آنچه که به طور قطع موقعيت متزلزل توافق را تهديد مي کند.
ديپلمات هاي اروپايي با سخنراني تا حدودي قاطع خود پذيرفتند که برخي از استدلال هاي رئيس جمهور آمريکا بايد در نظر گرفته شود، از جمله خطر ناشي از برنامه موشک هاي بالستيک ايران، نقش تهران در جنگ هاي سوريه، يمن يا حمايت از حزب الله لبنان.
خانم موگريني تأکيد کرد که تهديدات براي توازن منطقه اي واقعي اند اما اين موضوع بايد از بحث منع گسترش سلاح هاي هسته اي جدا شود، در حالي که روز جمعه پس از اعلام تصميم ترامپ، پاريس، برلين و لندن در بيانيه مشترکي درباره راهبرد سه گانه به توافق رسيدند: عدم مذاکره مجدد توافق، عدم ارزش بيش از حد دادن به سخنان رئيس جمهور آمريکا، در هم نياميختن مسئله هسته اي و نگراني هاي ديگر درباره ايران.
«دور يک ميز»
چند روز پيش اين نماينده ارشد خاطر نشان ساخت که توافق ٢٠١٥ «متعلق به جهان است» نه فقط آمريکا و براي جامعه بين المللي بسيار خطرناک خواهد بود که جبهه جديدي را با ايران بگشايد، در حالي که کره شمالي در ماه هاي اخير به چندين آزمايش موشک بالستيک دور برد مبادرت کرده است.
به هر حال بيست و هفت کشور فهرست تحريم هاي جديد را براي پيونگ يانگ تصويب کردند. اين تحريم ها شامل ممنوعيت کامل سرمايه گذاري اروپايي ها و صادرات نفت، محدوديت انتقال پول (٥٠٠٠ يورو حداکثر) است. در نهايت مجوز کار اتباع کره شمالي در اتحاديه اروپا تمديد نخواهد شد. وانگهي از اين پس، ٤١ نفر و ١٠ سازمان و شرکت هدف تدابير محدود کننده قرار مي گيرند. در نهايت از بيست و پنج کشور ثالث (به ويژه آفريقا) خواسته شد تا با رژيم کره شمالي همکاري نکنند.
لودريان به هنگام ورودش به لوکزامبورگ تأکيد کرد: « مهم است که پيونگ يانگ نتواند به سلاح هسته اي دست يابد.» زيگمار گابريل، همتاي آلماني وي، تأکيد کرد که اينک زير سوال بردن توافق با ايران «اعتبار چنين پيمان هاي بين المللي» را از بين مي برد. جين آسلبورن وزير خارجه لوگزامبورگ نيز با بيان اين مطلب بر موگريني سبقت گرفت: «اگر به اين توافق با ايران احترام نگذاريد، چگونه مي خواهيد کره شمالي را متقاعد سازيد که دور يک ميز بنشيند؟»
موگريني براي برطرف ساختن گراني ها درباره آينده توافق با تهران به تازگي گفت: «جهان مي تواند روي ما حساب کند.» اين هدف براي اتحاديه اروپا بيشتر از آن جهت مهم است که موضوع يکي از موفقيت هاي نادر ديپلماسي جمعي در طول سال هاي اخير و يکي از وقايع نادري است که در آن، اين ديپلماسي به واقع تأثيرگذار بوده است.




منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۰۷۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت فروش خودرو‌های برقی فولکس واگن/ چرا اروپایی‌ها دوباره به خودرو‌های بنزینی روی آوردند؟

به گزارش صدای ایران از یورونیوز فارسی،گزارش‌ها حاکی از آن است که با بازگشت مصرف کنندگان به خودرو‌های بنزینی، فروش خودرو‌های الکتریکی فولکس واگن در سه ماه اول سال میلادی در اروپا تقریباً یک چهارم کاهش یافته است.

براساس گزارش‌های منتشر شده از سوی شرکت فولکس واگن، فروش خودرو‌های تمام الکتریکی این شرکت در اروپا ۲۴ درصد کاهش و در چین ۹۱ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

این شرکت همچنین اعلام کرد که تولید خودرو‌های خود را ۳ درصد افزایش داده و به ۲.۱۰ میلیون خودرو رسانده است. به گفته آن‌ها چین، آمریکای جنوبی و آمریکای شمالی بیشترین متقاضی خرید این خودرو‌ها هستند.

این شرکت همچنین می‌گوید که از ماه ژانویه تا مارس تعداد متقاضیان خودرو الکتریک فولکس واگن در اروپای غربی بیش از دو برابر نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزایش یافته است.


هیلدگارد ورتمن، یکی از اعضای کمیته اجرایی توسعه فروش در این شرکت گفت: «در شرایط بازار کنونی، گروه فولکس واگن عملکرد خوبی در سه ماهه اول سال داشته است».


چرا اروپایی‌ها بار دیگر به خودرو‌های بنزین روی آوردند؟
پارلمان اروپا در ماه فوریه، قانون جدیدی مبنی بر ممنوعیت فروش خودرو‌های بنزینی و دیزلی از سال ۲۰۳۵ را به تصویب رساند.

این قانون، بخشی از تلاش‌های اتحادیه اروپا در راستای مبارزه با تغییرات آب و هوایی است. هرچند انتظار می‌رفت با تصویب این قانون فروش خودرو‌های الکتریکی در اروپا سرعت بیشتری بگیرد، اما آمار‌ها چیز دیگری را نشان می‌دهند.

مجمع جهانی اقتصاد در گزارش اخیر خود تاکید کرد که فروش خودرو‌های برقی در اروپا در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ به دلیل هزینه بالا و کمبود زیرساخت برای شارژ این خودروها، کاهش یافته است.


براساس این گزارش با وجود یارانه‌ها اتخاذ شده برای خودرو‌های الکتریکی در اروپا، هزینه بالا این خودرو‌ها یکی از بزرگترین موانع بر سر راه خریداران است.


مجمع جهانی اقتصاد در این گزارش نوشت: «خودرو‌های برقی به طور متوسط حدود یک چهارم گران‌تر از مدل‌های احتراق داخلی (ICE) هستند».

این مجمع همچنین تاکید کرد تاخیر در ایجاد زیرساخت شارژ این خودرو‌ها بر بازار آنها تاثیر منفی گذاشته است.


ارنست اند یانگ نویسنده این گزارش می‌گوید که بدون افزایش ایستگاه شارژر خودرو‌های الکتریکی، کسانی که نمی‌توانند در خانه خودروهایشان را شارژ کنند یا رانندگانی که با این خودرو‌ها به سفر‌های طولانی می‌روند دچار مشکل خواهند شد و استفاده از این خودرو‌ها را متوقف خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • تردد معلولان در اروپا آسان‌تر می‌شود
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • هیولای کنکور را با افتخار برپا کردیم!/دیپلماسی را نادیده نگیریم/كريدور عراق-اردوغان- اروپا
  • مکرون: اروپا در حال مردن است
  • افت فروش خودرو‌های برقی فولکس واگن/ چرا اروپایی‌ها دوباره به خودرو‌های بنزینی روی آوردند؟
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • ماکرون: دست‌نشانده آمریکا نیستیم
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • توافق آلمان و انگلیس برای تقویت همکاری‌های دفاعی
  • بورل: درباره گسترش تحریم‌های موجود علیه ایران اتفاق نظر وجود دارد / تحریم‌ها به تنهایی نمی‌توانند خطر گسترش تنش‌ها را برطرف کنند؛ باید جایی برای دیپلماسی در نظر گرفت