Web Analytics Made Easy - Statcounter

زن کارآفرین فراهانی در راستای اقتصادی مقاومتی کار پرورش شترمرغ را با ۱۰ جوجه شترمرغ شروع کرده است و با پشتکار و خلاقیت سالانه ۳ تن گوشت شترمرغ تولید می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فراهان خبر؛ موضوع اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی از مباحثی است که بارها مورد تاکید مقام معظم رهبری و کارشناسان اقتصادی و مسئولان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توجه به ترویج و توسعه طرح های اقتصاد مقاومتی علاوه بر تقویت روحیه خود کفایی می تواند راهی برای برون رفت از شرایط دشوار اقتصادی باشد.

کافی است با کمی تلاش و خلاقیت و داشتن ایده ای نو در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی گام برداشت و شرایط اقتصادی را به نفع خود تغییر داد.

کم نیستند در شرایطی که بسیاری از جوانان تحصیل کرده بیکارند، زنانی کمر همت را بسته و در کنار خانه داری به اشتغال و کار آفرینی نیز مشغول اند و به امرار معاش خانواده کمک می‌‌کنند.

شیرین آبادی یکی از بانوان فراهانی است که با پشتکار و خلاقیت این مسیر را طی کرده و به موفقیت رسیده است، وی از سال ۸۹ با حمایت خانواده کار پرورش شترمرغ را آغاز کرده است.

کار و تلاش با یک روستایی عجین است

وی در گفتگو با خبرنگار فراهان خبر گفت: من در محیط روستا بزرگ شدم، زن روستایی گام به گام در تولید همراه با همسرش کار می کند و کار و تلاش با یک روستایی عجین است.

شیرین آبادی افزود: از ابتدا به همسرم در کار دامداری کمک می کردم، با پیشنهاد همسرم برای پرورش شترمرغ استقبال کردم و تصمیم به پرورش شترمرغ گرفتیم.

پرورش شترمرغ را با ۱۰ جوجه و ۵ میلیون سرمایه آغاز کردم

زن کارآفرین فراهانی گفت: پرورش شترمرغ را با ۱۰ شترمرغ و سرمایه ۵ میلیونی آغاز کردم و هر دوره ۱۰ شترمرغ به تعداد جوجه های پرورشی اضافه کردم.

وی افزود: در ابتدا با کار پرورش شترمرغ آشنا نبودم و تلفات هم داشتم اما با پشتکار و تلاش توانستم کار را پیش ببرم.

شیرین آبادی اظهار کرد: همسرم در کنار دامداری و کشاورزی در کار پرورش شترمرغ به من کمک می کند، تهیه و آماده کردن خوراک شترمرغ ها با همسرم است.

کارآفرین فراهانی بیان کرد:، جوجه ها را با قیمت ۳۰۰ هزار تومان خریداری می کنم و هر دوره پرورش شتر مرغ ۸ ماه می شود.

یک شترمرغ حدود ۵۰۰ هزار تومان سودآوری دارد

شیرین آبادی گفت: پرورش شترمرغ از مزیت های اقتصادی مناسبی برخوردار است، هر شترمرغ در هر دوره حدود ۵۰۰ هزار تومان سودآوری دارد.

وی گفت: گوشت شترمرغ، گوشت قرمز است و در مقایسه با گوشت گوساله و گوسفند سالم تر، ترد تر، دارای پروتئین بالاتر، چربی در بافت کم در حدود یک درصد، کلسترول پایین، آهن بسیار بالا مواد معدنی و ویتامین های بالا است.

تولید سالانه ۳ تن گوشت شترمرغ در این واحد پرورشی

شیرین آبادی افزود: گوشت شتر مرغ در بازار فروش خوبی دارد، ما شترمرغ ها را در کشتارگاه استان های همجوار کشتار و گوشت آن را در قم و تهران و شهرستان فراهان عرضه می کنیم.

کارآفرین فراهانی تصریح کرد: جوانان علاقمند می‌توانند با روی آوردن به پرورش شتر مرغ ضمن ایجاد درآمد مناسب بخشی از مواد غذائی جامعه را تامین کنند.

وی اظهار کرد: سالانه در این واحد پرورشی بیش از ۳ تن گوشت شترمرغ تولید می شود. علاوه بر گوشت، پوست، پر و سایر اجزای بدن شترمرغ قابل استفاده است و درآمدزایی دارد.

دید جوانان را به فرهنگ کار عوض کنیم

شیرین آبادی گفت: کار تولید شتر مرغ در ایران یک رشته جدید است و می تواند بازارهای بسیاری را در اختیار بگیرد زیرا این حیوان یکی از معدود پرنده هائی است که گوشت قرمز دارد و ارزش غذائی هر یک تخم شترمرغ معادل یک شانه تخم مرغ معمولی است.

کار آفرین فراهانی افزود: باید دیدگاه جوانان را نسبت به فرهنگ کار و فعالیت عوض کنیم، با علاقه و پشتکار کمر همت را ببندند و در گرداندن چرخه اقتصادی کشور سهمی داشته باشند، در این راستا نیاز است که مسئولان هم با ارایه تسهیلات اشتغالزایی از جوانان حمایت کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۰۷۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد بهره‌وری و کاهش اتلاف انرژی محور اصلی توسعه اقتصادی بخش نفت و گاز در سال 1402

زهرا فلاحی کارشناس انرژی در رابطه با تمرکز دولت سیزدهم بر توسعه اقتصادی مبتنی بر رشد بهره‌وری گفت: یکی از اقدامات مهم در دولت سیزدهم در بخش انرژی، تمرکز بر توسعه اقتصادی مبتنی بر رشد بهره‌وری بوده است. همچنین رشد تولید نفت و گاز نیز نتیجه تلاش های متمرکز بر بهبود عملکرد و افزایش بهره وری تولید در صنعت است. دولت سیاست ها و اقدامات مختلفی را برای افزایش بهره وری و تولید در بخش نفت و گاز اعمال کرده است که تأثیر مثبتی بر رشد اقتصادی کشور داشته است.

وی ادامه داد: یکی از عوامل کلیدی که به رشد بهره وری در صنعت نفت و گاز کمک کرده است، استفاده از فناوری و نوآوری پیشرفته است. اپراتورهای این بخش با سرمایه گذاری در فناوری و تجهیزات جدید توانسته اند کارایی را افزایش دهند، هزینه ها را کاهش دهند و قابلیت های تولید را افزایش دهند. این امکان را برای سطوح تولید بالاتر بدون نیاز به سرمایه گذاری اضافی قابل توجه فراهم کرده است که منجر به افزایش سودآوری و رشد اقتصادی می شود. یکی دیگر از جنبه های مهم بهبود عملکرد و بهره وری در صنعت نفت و گاز، تمرکز بر پرورش استعدادها و آموزش است. دولت با برنامه‌های آموزشی و ابتکارات آموزشی با هدف ارتقای مهارت‌ها و دانش کارکنان، تأکید زیادی بر ایجاد نیروی کار ماهر در این بخش داشته است. با سرمایه گذاری در سرمایه انسانی، این صنعت توانسته است کارایی عملیاتی را بهبود بخشد و رشد بهره وری را افزایش دهد.

این کارشناس انرژی با اشاره به تسهیل صدور مجوز جهت توسعه میادین نفت و گاز کشور به دست بخش غیردولتی و با سرمایه‌گذاری خرد مردمی گفت: دولت اقداماتی را نیز برای ساده‌سازی فرآیندها جهت توسعه میادین نفت و گاز به اجرا گذاشته است. تسهیل صدور مجوز جهت توسعه میادین نفت و گاز کشور به دست بخش غیردولتی و با سرمایه‌گذاری خرد مردمی وضعیت توسعه برداشت نفت و گاز نیز تداوم خواهد داشت. با کاهش بوروکراسی، حذف مقررات غیرضروری و بهبود هماهنگی بین ذینفعان مختلف، این صنعت توانسته است روان‌تر و کارآمدتر عمل کند. این منجر به زمان‌های چرخش سریع‌تر، کاهش زمان توقف و افزایش بهره‌وری کلی شده است. علاوه بر این، دولت در جذب سرمایه گذاری خارجی و مشارکت در بخش نفت و گاز فعال بوده است. ایران با همکاری با شرکت‌های بین‌المللی و بهره‌گیری از تخصص و منابع آنها توانسته است به رشد صنعت نفت و گاز خود سرعت بخشد. این مشارکت ها انتقال دانش، فناوری و بهترین شیوه ها را تسهیل کرده و منجر به بهبود کارایی تولید و عملکرد کلی می شود.

وی در پایان گفت: تمرکز بر بهبود عملکرد و افزایش بهره‌وری تولید در صنعت نفت و گاز، محرک اصلی رشد اقتصادی در ایران بوده است. با افزایش سطح تولید، کاهش هزینه ها و افزایش کارایی عملیاتی، این صنعت توانسته است ارزش بیشتری برای اقتصاد ایجاد کند و رشد در سایر بخش ها را نیز تحریک کند. صنعت نفت و گاز به عنوان نقطه ثقل اصلی رشد اقتصادی کشور، تأثیر قابل توجهی را که بهره وری می تواند بر عملکرد کلی اقتصادی داشته باشد، نشان داده است.

دیگر خبرها

  • آیت الله جوادی آملی: اقتصاد مقاومتی با بانک ربوی ممکن نیست / پیشنهاد 81 سال پیش فداییان اسلام: بهترین شخص برای وزارت اقتصاد یک بقال با ایمان است
  • پیش بینی تحقق رشد ۵ درصدی اقتصاد کشور در سال ۱۴۰۲
  • اعلام مهم وزیر اقتصاد : رشد اقتصادی به این عدد می‌رسد
  • روایت وزیر اقتصاد از رشد اقتصادی
  • رونق بیشتر صنعت پرورش بلدرچین شهرستان میبد 
  • مزیت‌ها و قابلیت‌های استان مرکزی در آینه اقتصاد
  • رشد بهره‌وری و کاهش اتلاف انرژی، محور اصلی توسعه اقتصادی بخش نفت و گاز در سال ۱۴۰۲
  • رشد بهره‌وری و کاهش اتلاف انرژی محور اصلی توسعه اقتصادی بخش نفت و گاز در سال 1402
  • نگاهی به مهمترین فرازهای پیام‌های نوروزی مقام معظم رهبری در ۱۰ سال گذشته
  • بهاری‌فر: پوشش‌های جدید بیمه‌ای سهم شرکت‌های دانش‌بنیان از تولید ناخالص ملی را افزایش می‌دهد