Web Analytics Made Easy - Statcounter

ژان کلود وندام بازیگر سینمای اکشن و مبارزه ای هالیوود که طرفداران زیادی در ایران دارد امروز شمع تولد 56 سالگی خود را خاموش خواهد کرد.

18 اکتبر مصادف است با تولد ورزشکاری که بعدها به عنوان یکی از برترین چهره های ژانر اکشن و رزمی سینمای هالیوود شناخته شد.

ژان کلود وندام 18 اکتبر 1960 در بروکسل پایتخت بلژیک به دنیا آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیشتر به واسطه استعدادش در هنرهای رزمی و بازی در فیلم‌های اکشن شناخته شده‌است.

در سن 11 سالگی ژان کلود به مرکز ملی کاراته در بلژیک پیوست. وی به مدت چهار سال در این رشته فعالیت کرد و تواسنت برای تیم کاراته بلژیک عناوینی را کسب کند. سپس فعالیت خود را به هنرهای رزمی دیگر همچون کیک‌بوکسینگ و فول‌کونتاکت کاراته گسترش داد.

با ورود وی به عرصه سینما و مشغله ی فراوان جان نتوانست ورزش حرفه ای را ادامه دهد ولی با بازی در فیلمهایی ماننده شیردل و کیک بوکسور وی موفق شد رقیبی سرسخت برای جیسون اسکات لی و جو بو فت از ستارگان فیلمهای رزمی به سبک شرقی باشد.

همچنین با بازی در فیلمهای ماجرایی اکشن مانند سرباز جهانی و بدل توانست خود را در حد آرنولد شوارتزنگر و سیلوستر استانلونه (راکی) برساند.

وی در فیلمهایی به سبک استیون سیگال مانند حادثه در ترن و راهی برای من نیست نیز موفقیت‌های فراوانی را به دست آورد.

فرانکی با جهره ای آرام و لبخندی خونسرد خیلی زود خود را در میان تماشاگران سینمای هالییود تثبیت کرد.

در فیلمهای وندام یک نوع روح انسان دوستانه موج می زند و همیشه خوب ها در مقابل بدی و پلیدی ایستادگی می کنند و این نشانی بارز از علاقه وندام به هنرهای ررزمی شرقی است.

جان کلود ون دام با بازی در فیلم پلیس مرزی نشان داد در سن 47 سالگی هم میتواند نشاط و تحرک را در آثارش به مخاطب القا کند.

در اواسط دهه 1990 بود که به قول خود ون دام، استرس ناشی از بازی در فیلم‌ها، وی را به مصرف کوکائین معتاد کرد.

وی در سال 1999 به خاطر رانندگی در حالت غیر عادی از سوی پلیس بازداشت شد. تلاش وی برای ترک اعتیاد موفق نبود و در همان سال به بیماری اختلال دوقطبی مبتلا شد. این شوک وی را مجبور به انتخاب روشی سخت کرد، ژان کلود ون دام بعد از مدتی کوتاه با ورزش و تمرینات سخت فیزیکی توانست اعتیاد را شکست دهد، هرچند که نتوانست آثار مخرب آن را از چهره اش پاک کند.

کیک بوکسور، شیر دل، سرباز جهانی، هدف سخت، پلیس زمان، مبارز خیابانی، تیم دو نفره، ضربه پایانی، لژیونر، بازگشت سرباز جهانی، تکرار شده، جهنم، در زندان، حادثه ترن، وحشی، فارگو و پلیس مرزی از جمله فیلم هایی هستند که وندام در آنها به ایفای نقش پرداخته است.

فرانکی که این روزها تولد 56 سالگی اش را جشن می گیرد با بازی در دو فیلم همه را بکش و کیک بوکسر 3 در کنار رونالدینهو بازیگر مشهور فوتبال، روزهای تازه ای را در زندگی هنری اش آغاز کرده است.

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۰۸۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!

شرور که در جریان خواستگاری از دختر مورد علاقه خود، جواب منفی شنیده بود در اقدامی هولناک دست به آدم‌ربایی این دختر زد اما با اقدام ضربتی و به‌موقع پلیس دستگیر شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، چندی قبل، زن جوانی هراسان به یکی از کلانتری‌های جنوب تهران رفت و هنگامی که مقابل افسر نگهبان قرار گرفت، گفت: یکی از ارازل و اوباش‌های محل به نام "بیژن" به خواستگاری دختر 17 ساله‌ام آمده بود اما به‌خاطر شرارت‌هایش و اعتیادی که الکل به دارد، جواب منفی دادیم اما او کینه به دل گرفت!

شاکی ادامه داد: روز حادثه، بیژن و 2 نفر از دوستانش که به‌خاطر مصرف مشروبات الکلی در حالت طبیعی نبودند به سمت خانه ما حمله کردند و پس از شکستن قفل درب با میله‌‌آهنی وارد خانه شدند و پس از ضرب و شتم اعضای خانواده‌ام، دخترم را به قصد آدم‌ربایی سمت خودروی خود بردند همچنین آنها قبل  از اینکه فرار کنند در جریان ارتکاب جرم، مرد همسایه‌ای که قصد داشت دخترم را نجات دهند از طبقه دوم راه‌پله‌های ساختمان به پایین پرتاب کردند!

پس از ثبت شکایت و تشکیل پرونده در دادسرای جنایی، تیمی از کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی خیلی زود راهی صحنه جرم  شدند و با بازبینی دوربین‌های مداربسته، پلاک خودروی موردنظر را شناسایی کردند که در  ادامه نیز تردد ماشین آنها در حوالی شهرستان آمل ردیابی شد و همین سرنخ کافی بود تا متهمان در یک قدمی بازداشت قرار بگیرند.

اقدامات اطلاعاتی برای دستگیری 3 مرد جوان ادامه داشت اما هنگامی که آنها متوجه شدند از سوی پلیس تحت پلیس تعقیب هستند دختر جوان را رها کردند و به صورت جداگانه متواری شدند.

قتل هولناک مرد معتاد با ضربات چاقو در شرق تهران

 پس از بازگشتن دختر جوان به خانه‌اش تحقیقات جنایی ادامه پیدا کرد و مشخص شد خواستگار شرور در خانه پدرش واقع در محله قرچک مخفی شده که ساعتی بعد کارآگاهان راهی مخفیگاه موردنظر شدند و پس از تعقیب و مراقبت چند دقیقه‌ای او را طی یک عملیات ضربتی بازداشت کردند.

متهم پس از انتقال به اداره پلیس خیلی زود هدف تحقیق قرار گرفت و به جرم خود مبنی بر آدم‌ربایی دختر جوان با همدستی 2 نفر از دوستانش اعتراف و عنوان کرد به‌خاطر اینکه مشروبات الکلی مصرف کرده مرتکب جرم شده است.

به گزارش تسنیم، با دستور بازپرس جنایی، متهم برای روشن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی قرار گرفت و تحقیقات جهت دستگیری 2 ارازل و اوباش فراری دیگر ادامه دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۵ آوریل فاجعه بارترین روز تاریخ؛ از غرق شدن کشتی تایتانیک تا بمب گذاری ماراتن بوستون
  • رهایی نوجوان ۱۲ ساله از چنگال آدم‌ربا در آبادان
  • رهایی گروگان ۱۲ ساله ‌از دست آدم‌ربا در آبادان
  • نقشه ویژه ژاوی برای پاریس: حمله با ستاره محبوب
  • تیراندازی جمعی در شیکاگو
  • تیراندازی جمعی در شیکاگو/ یک کودک ۸ ساله کشته و ۱۰ تن زخمی شد
  • ۱۱ کشته و زخمی به علت تیراندازی در شیکاگو آمریکا
  • ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در این شهر
  • ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
  • بازیگرم، نه مأمور امنیتی