Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@09:43:31 GMT

ملت ایران در برابر دشمنان بیدار و هوشیار است

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۰۹۲۹۷

ملت ایران در برابر دشمنان بیدار و هوشیار است

مرجع تقلید شیعیان گفت: باید به خود اتکا کرده و در برابر دشمنان بسیار بیدار و هوشیار باشیم و به بزک‌ها توجه نکرده و در برابر ظلم ظالمان هوشیاری لازم را داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در جلسه درس خارج فقه که در مسجد اعظم قم برگزار شد با بیان اینکه ارث بعد از وصیت ایجاد می‌شود اظهار داشت: چند چیز بعد از فوت برای انسان فوت‌ شده باید انجام شود، کفن، دِین، وصیت و ارث چهار موردی هستند که برای انسان فوت‌ شده به وجود می‌آید و باید اجرایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اگر زنی به‌هیچ‌وجه فرزندی نداشته باشد نصف ترکه‌اش متعلق به همسرش است، افزود: کلمه زوجه بعداً به وجود آمده و در قرآن کریم همان‌طور که به مرد زوج می‌گوید به مرد نیز زوج گفته می‌شود.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه اگر مردی فرزندی نداشته باشد ربع مال مربوط به زن است، ادامه داد: حال اگر مردی فرزند داشته باشد زن یک‌ هشتم ارث می‌برد.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به خطبه شقشقیه نهج‌البلاغه گفت: خداوند پیمان گرفته از علما، که علما در برابر ظلم ظالمان و محرومیت مظلومان آرام ننشینند و در هر کجایی از دنیا یک مظلوم را دیدید باید به داد او برسید، عالم باید جامعه‌شناس و زمان‌شناس باشد و تا آنجا که می‌تواند از میان برداشتن ظالم تلاش و به مظلوم کمک کند.

وی با اشاره به اینکه خطبه شقشقیه را می‌توان در شرح بحرانی جلد اول، شرح ابن ابی الحدید جلد اول و شرح فی ضلال محمدجواد مقنیه مطالعه کرد، افزود: امیرالمؤمنین(ع) در این خطبه می‌فرمایند که سوگند به پروردگاری که دانه را شکافته و انسان را آفرید اگر هجوم مردم نبود من مهار شتر خلافت را قبول نمی‌کردم، این خطبه نشان می‌دهد که امام علی(ع) خلافت خلفای سه‌گانه را قبول ندارد و آن‌ها را غاصب و ظالم می‌دانسته است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به مسئله مشروعیت و مقبولیت امامت و خلافت افزود: در برابر ظلم ظالم نباید آرام و ساکت بود.

وی با اشاره به سخنان اخیر ترامپ درباره برجام و وضع سیاسی کشور گفت: با اینکه خداوند در آیات قرآن فرموده که نباید به ظالمان اعتماد کرد اما تیم مذاکره‌کننده به مذاکره پرداخت و برجام را درست کردند بعداً همان موقعی که اوباما برجام را قبول کرد تحریم‌ها را بیشتر کرد تا اینکه به این جایی رسید که در حال حاضر شاهد هستیم.

آیت‌الله نوری همدانی ادامه داد: باید به خود اتکا کرده و بسیار بیدار و هوشیار باشیم و به بزک‌ها توجه نکرده و در برابر ظلم ظالمان هوشیاری لازم را داشته باشیم.

انتهای پیام/

R7854/P1357/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۰۹۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صمت: ظرفیت‌های تولید شناخته شده و باید در جستجوی راه‌های صادراتی باشیم

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، عباس علی آبادی در حاشیه همایش ایران و چین همزمان با ششمین همایش توانمندی‌های ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۴) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ظرفیت‌هایی در ایران وجود دارد که در سایر کشور‌ها وجود ندارد.

وزیر صمت افزود: آن چیزی که از شواهد مشخص است توسعه روابط چینی‌ها و ایرانی‌ها است، این مسیر از گذشته وجود داشته و آن را نه تنها با چین بلکه با بقیه کشور‌ها ادامه می‌دهیم.

وی با بیان اینکه بازار چین بسیار بزرگ است، گفت: ایران نیز کشور بزرگی است توانمندی صادراتی ایران در همه حوزه‌ها در این نمایشگاه نشان داده شده دلیل ندارد که همه نیاز‌ها را خود تامین کنیم و گاهی مقرون به صرفه نیست.

علی آبادی افزود: باید از ظرفیت یکدیگر استفاده کنیم و ظرفیت‌هایی در ایران هست که در چین نیست.ایران به روی هیچ کشوری بسته نیست و توسعه تجاری را با بقیه کشور‌های دنیا دنبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه اقتصاد ایران در گذشته تک محصولی بوده است، گفت: به این سمت حرکت می‌کنیم که علاوه بر حوزه انرژی که اقتدار کشور است در سایر حوزه‌ها نیز فعال باشیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان داریم و هماهنگی برای تولید محصولات انجام می‌دهیم. اکنون ظرفیت‌ها شناخته شده است باید در جستجوی راه‌های صادراتی باشیم. حوزه‌های اقتصادی کشور تنها محدود به حوزه انرژی نیست بلکه در حوزه معدن و سایر حوزه‌ها دارای ظرفیت‌های خوبی هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معلمی که امام خمینی(ره) خطبه عقدش را خواند
  • دشمنان نظام و ملت ایران مرعوب تربیت یافتگان مکتب شهدا هستند
  • وزیر صمت: ظرفیت‌های تولید شناخته شده و باید در جستجوی راه‌های صادراتی باشیم
  • وزیر صمت: واردات خودروهای کارکرده منتظر مصوبه دولت
  • اوسمار: برابر سپاهان، جزئیات تعیین‌کننده است/ هواداران تنهایمان نگذارند
  • دشمنان با جنگ رسانه‌ای در مسیر مردم و انقلاب سنگ اندازی می‌کنند
  • خرمشاد: مقاومت مردم غزه نخبگان آمریکا و غرب را بیدار کرد
  • دشمنان، همواره در تلاش برای ایجاد نفاق برای منحرف کردن مسیر پیشرفت ایران هستند
  • 10 خبر خوشی که به مذاق دشمنان خوش نیامد | از آخرین دستاوردهای کشور بیشتر بدانید
  • نیروهای مسلح ایران دشمنان را به فرسودگی کشاندند