Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌کل دادگستری البرز با تاکید بر اینکه مهمترین نقطه عطف شورای حل اختلاف سلامت کارکنان آن است گفت: قطعا اگر دستگاهی منحرف باشد نمی‌تواند موثر و تاثیرگذار باشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان البرز، احمد فاضلیان در آیین تجلیل از کارکنان برگزیده شورای حل اختلاف استان البرز، با اشاره به اینکه مجموعه شوراهای حل اختلاف یکی از سرمایه‌های مهم قوه قضائیه است اظهار داشت: کارکنان این مجموعه بدون هیچ نوع چشم‌داشتی منشا خدمات ارزشمندی در دستگاه قضایی کشور بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری استان البرز افزود: مجموعه شورای حل اختلاف حلقه واصل دستگاه قضایی با بدنه جامعه است و به منزله یک فرصت ارزشمند جهت بهره‌برداری از ظرفیت‌های مردمی در تحقق ماموریت‌ها و آرمان‌های دستگاه قضایی است.

وی با بیان اینکه شورای حل اختلاف بخشی جدایی‌ناپذیر و تاثیرگذار در دستگاه قضایی و مکمل آن است، ادامه داد: این مجموعه به عنوان یک یار صدیق در کنار همکاران قضایی و اداری دادگستری نقشی مهم در تحقق اهداف دستگاه قضایی دارد.

وی با اشاره به روند رو به رشد شوراهای حل اختلاف، بیان کرد: این شورا در سایه تلاش خالصانه مسئولان، قضات، نیروهای ستادی، اعضا و دبیران توانسته مراحل رشد و نمو خود را با سرعت و افتخار طی کند و امروز به درخت تنومندی تبدیل شده که همه از آن متنفع هستند و به تعبیر شایسته‌ای در شورای حل اختلاف همه برنده‌اند.

رئیس‌کل دادگستری البرز اعتماد کنونی مردم به شورای حل اختلاف را نتیجه کار صادقانه و نیت مخلصانه افراد شریفی دانست که در این مجموعه فعالیت می‌کنند و بدون هیچ نوع توقعی همه همت خود را صرف خدمت به مردم می‌کنند.

وی ادامه داد: موفقیت شورای حل اختلاف مرهون اعتمادی است که به مردم شد؛ تجربه ثابت کرده هر جا به مردم اعتماد شده نتیجه فراتر از انتظار بوده و این موفقیت آیینه باور به کارآمدی مردم عادی کوچه و بازار است که باید برای حفظ این سرمایه همه مسئولان تلاش کنند.

فاضلیان با اشاره به شرایط شوراهای حل اختلاف، عنوان کرد: با وجود تلاش‌های صادقه و جهادی کارکنان این مجموعه، منابع و امکانات شایسته آن نیست.

وی افزود: تصویب و اجرای قانون جدید شورای حل اختلاف، روند رو به رشدی در این مجموعه بود ولی در مورد میزان همخوانی آن با اهداف عالیه تشکیل شورای حل اختلاف سئوالات جدی وجود دارد و این شورای صددرصد مردمی به عنوان بخشی از دستگاه قضایی قرار داده شده است؛ البته شورای حل اختلاف بخش جدانشدنی دستگاه قضایی است ولی باید همه الزامات پیش‌بینی شود که امیدواریم این نقیصه در قانون جدید در نزدیکترین زمان ممکن اصلاح شود.

رئیس‌کل دادگستری البرز با تاکید بر اینکه مهمترین نقطه عطف شورای حل اختلاف سلامت کارکنان آن است, گفت: قطعا اگر دستگاهی منحرف باشد نمی‌تواند موثر و تاثیرگذار باشد و آنچه در مورد شورای حل اختلاف صادق است اینکه میزان ریزش‌ها و لغزش‌ها در این مجموعه در کمترین میزان نسبت به دستگاه‌ها است.

وی دیگر خصیصه بارز شورای حل اختلاف استان البرز را پایین بودن مقدار آرای نقض شده بیان کرد و افزود: در زمینه تعداد پرونده‌های مصالحه در دعاوی با قابلیت صلح نیز هرچند استان البرز آمار خوبی داشته ولی ناکافی است که امیدواریم با تلاش و برنامه‌ریزی بیشتر این آمار افزایش داشته باشد.

اعضای هیئت منصفه مطبوعات استان البرز انتخاب شدند

همچنین احمد فاضلیان در جلسه انتخاب اعضای هیئت منصفه مطبوعات استان البرز که با حضور حجت‌الاسلام علیرضا سعیدی مشاور و مسئول دفتر برنامه‌ریزی و نظارت نماینده ولی فقیه در استان البرز، محمد نبیونی رئیس شورای شهر کرج، علی خیلدار مدیرکل ارشاد استان البرز و حجت‌الاسلام و المسلمین سید عباس مسعودی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز برگزار شد، با اشاره به اینکه در دوره فعالیت 2 ساله هیئت منصفه قبلی تنها 3 پرونده مطبوعاتی تشکیل و مورد رسیدگی قرار گرفت اظهار داشت: این پرونده‌ها عمدتا با رضایت شکات یا تبرئه مدیران مسئول مختومه شدند.

رئیس کل دادگستری استان البرز یکی از علت‌های پایین بودن میزان شکایت از مطبوعات در استان را سعه صدر بیشتر در مسئولان استانی عنوان کرد و گفت: این نوع نگرش به رسانه‌ها قابل تقدیر است.

عالی‌ترین مقام قضایی استان البرز برگزاری دوره‌های آموزشی توسط دادگستری برای مطبوعات را یکی دیگر از عوامل افزایش آگاهی حقوقی اهالی رسانه و کاهش پرونده‌های شکایت از آن‌ها دانست و تصریح کرد: نقد باید در چارچوب قانون و مبتنی بر موازین شرعی و اخلاقی باشد؛ نقد زمانی سازنده است که همراه با توهین و تخریب نباشد و ضعف‌ها و ایرادات طرح شود.

وی با تاکید بر اینکه یکی از رسالت‌های مهم دستگاه قضایی صیانت از آزادی بیان است، بیان کرد: فضا باید به گونه‌ای باشد که منتقد بتواند آزادانه و در چارچوب قانون نقد کند که دستگاه قضایی استان البرز نیز بر این حوزه تمرکز داشته و از نقد منصافانه استقبال و در برابر فشار بر رسانه‌ها از آن‌ها دفاع کرده است.

بخش دیگری از سخنان رئیس کل دادگستری استان البرز به شرایط امنیتی استان اختصاص داشت که وی با انتقاد از برخی فضاسازی‌ها در رسانه‌ها علیه استان البرز، گفت: استان البرز اکنون یکی از امن‌ترین استان‌های کشور است و میزان امنیت در سطح مطلوبی قرار دارد که این موضوع یک ادعا نیست و آمار مقایسه‌ای در قیاس با استان‌های دیگر کشور این موضوع را تایید می‌کند.

انتهای پیام/

R41451/P1357/S6,50/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۱۰۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت نظارت ها بر عرضه بهداشتی شیر در مدارس از مهمترین مصوبات کمیته صیانت از سلامت و امنیت غذایی مردم

  حبیب غزنوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در اولین کمیته استانی صیانت از سلامت و امنیت غذایی مردم در سال 1403 گفت: توزیع شیر در مدارس سیستان و بلوچستان باید نوید بخش سلامتی دانش آموزان باشد و تمام شرایط و استانداردهای بهداشتی در توزیع آن رعایت شود.

وی ادامه داد: شیر برای سلامتی و رشد کودکان بسیار مهم و ضروری است، دانش آموزان در دوران رشد جسمی و ذهنی هستند و شیر سالم کمک زیادی به تقویت و رشد آنان می کند.

دکتر غزنوی با بیان اینکه سلامت یک مقوله بین بخشی است گفت: 25 درصد سلامت جامعه به بهداشت و درمان مربوط می شود و 75 درصد آن مربوط به سایر ارگان هاست.

وی افزود: جهت تحقق فراگیر شدن سلامت در جامعه باید همه ی سازمان پای کار باشند و هر کدام سهم و نقش خود را به خوبی انجام دهند.

دکتر احمد زاده دادیار حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان نیز گفت: یکی از وظایف دولت توزیع شیر سالم بین دانش آموزان است که در این بین نقش اساسی بر عهده دانشگاه های علوم پزشکی، دامپزشکی، آموزش و پرورش و... است.

وی با بیان اینکه واحد های تولیدی شیر در استان فعال هستند گفت: باید از این واحدهای تولیدی حمایت کنیم البته حفظ و ارتقاء سلامت دانش آموزان نکته بسیار حائز اهمیتی است و به هیچ وجه قصور در این زمینه قابل اغماض نیست.

وی افزود: بازرسی ها از نحوه تولید و توزیع شیر توسط نیروهای بهداشتی سطح استان با دقت و حساسیت به صورت ویژه انجام می شود و ارگان های مرتبط ملزم به همکاری با کارشناسان بازدید به عمل می آید.

آقای جهانتیغ نماینده آموزش و پرورش استان نیز گفت: 27 میلیون پاکت شیر در سال در بین مدارس توزیع می شود، که از دو شرکت تولیدی خریداری می شود. 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • به دنبال مسئول سازی، اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌ها هستیم
  • تشکیل کمیسیون تخصصی شرط اجرای سند ملی امنیت تغذیه
  • شرط اجرایی شدن سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه
  • مصالحه ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • برپایی آیین افتتاحیه مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت در البرز
  • مصالحه بیش از ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • رصد اقدامات دستگاه‌های اجرایی در حیطه امنیت غذایی و سلامت غذا
  • ترافیک سنگین در آزاد راه کرج - تهران
  • تقویت نظارت ها بر عرضه بهداشتی شیر در مدارس از مهمترین مصوبات کمیته صیانت از سلامت و امنیت غذایی مردم
  • رصد اقدامات دستگاه‌های اجرایی در حوزه امنیت غذایی