Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک رسانه روسی اعلام کرد مسکو حمایت خود را برای عضویت دائم افغانستان در سازمان همکاری‌ شانگهای اعلام کرده است اما آمریکا مخالف عضویت کابل در این سازمان است.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ضمیر کابلوف» از تلاش مسکو برای عضویت دائم افغانستان در سازمان همکاری‌های شانگهای تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ویژه پوتین در افغانستان در گفت‌وگو با نشریه روسی «ایزوستیا» نیز گفت: مسکو برای پیوستن افغانستان به سازمان همکاری‌ شانگهای تلاش خواهد کرد، اما تحقق این امر زمان‌ بر خواهد بود.

این در حالی است که «حکمت خلیل کرزی» معاون وزیر خارجه افغانستان در نشست اخیر «گروه تماس» خواستار عضویت دائم این کشور در سازمان همکاری‌ شانگهای شده بود.

کابلوف افزود: با وجود تمایل روسیه و چین برای عضویت دائم افغانستان در این سازمان، تحقق این امر زمان زیادی خواهد برد.

گفتنی است که این سازمان در سال 1380 توسط چین، روسیه، قرقیزستان، قزاقستان، ازبکستان و تاجیکستان تشکیل شد و هند و پاکستان نیز به تازگی به عضویت این سازمان درآمدند.

اسپوتنیک گزارش داد کشورهای عضو این سازمان موافقت کرده‌اند که دوره جدیدی برای تثبیت اعضای جدید در کار سازمان ضروری است؛ اما در عین حال «آمریکا که مخالف عضویت افغانستان در سازمان شانگهای است ممکن است بر افغان‌ها فشار وارد کند».

این رسانه روسی افزود که در هر صورت کابل زمانی را برای آماده شدن برای ورود به این سازمان در اختیار خواهد داشت.

«بختیار حکیم اوف» نماینده ویژه پوتین در امور سازمان همکاری‌های شانگهای نیز اظهار داشت اعضای «گروه تماس» در نشست اخیر خود توافق کردند تا طرحی را برای اقدامات بیشتر در راستای حل بحران افغانستان ارائه کنند.

وی خاطر نشان کرد که جلسه جدید گروه تماس در اوایل سال آتی میلادی در چین برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/.

ما را در فیسبوک، توییتر و تلگرام دنبال کنید.

R36461/P36461/S8,87,91/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۱۳۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیوستن دانشگاه سوربن به جنبش ضدصهیونیستی 

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از پاریس، دانشگاه‌های فرانسه یک به یک به جنبش ضد صهیونیسم می‌پیوندند. پس از دانشکده مطالعات سیاسی، دانشگاه سوربن فرانسه شاهد اعتصاب و تظاهرات دانشجویی ضد صهیونیستی و حمایت از غزه و فلسطین بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دانشجویان دانشگاه سوربن در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت دولت‌های غربی از این رژیم؛ کلاس‌های درس را تعطیل و در محوطه اصلی دانشگاه، چادر برپاکردند که با یورش پلیس ضد شورش مواجه و تعدادی از آنها دستگیر شدند.

دانشجویان در ادامه در خیابان‌های اطراف دانشگاه تجمع کردند و شعار  اسرائیل جنایتکار، مکرون همدست  سردادند.

در این اعتراضات تعدادی از دانشجویان یهودی ضدصهیونیسم نیز حضور داشتند.

جلوگیری از فاجعه انسانی در رفح، تحریم کالا‌های رژیم صهیونیستی و ممانعت از حضور این رژیم در بازی‌های المپیک پاریس از جمله خواسته‌های دانشجویان دانشگاه سوربن بود.

دیگر خبرها

  • بوفون: دو بار تا آستانه پیوستن به رم رفتم
  • پیوستن دانشگاه سوربن به جنبش ضدصهیونیستی 
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • تنها نماینده اوکراینی الاصل کنگره آمریکا با تخصیص کمک به اوکراین مخالف است
  • چرا کارتر با تشکیل کشور فلسطین مخالف بود؟!
  • ساز و کار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل چگونه است؟
  • الجزایر در آستانه پیوستن به بانک بریکس
  • کمک ۱۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان
  • اعلام زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب
  • زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب اعلام شد