Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه ترکیه بر این باور است که آنکارا شرایط تحمیلی آمریکا برای حل و فصل بحران صدور ویزا را قبول نخواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه امروز چهارشنبه در واکنش به درخواست آمریکا برای ارائه اطلاعات و شواهد مربوط به بازداشت کارمند کنسولگری در استانبول، تاکید کرد: آنکارا تسلیم شرایط تحمیل شده از سوی واشنگتن برای حل و فصل بحران صدور ویزا نخواهد شد و شرایطی را که نتواند اجرا کند، رد خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه ترکیه در یک کنفرانس خبری تصریح کرد: ما به همکاری ادامه خواهیم داد، اگر درخواست های آنها مطابق با قانون اساسی ما باشد ولی اگر شرایط تحمیلی آمریکا را نتوانیم اجرا کنیم، آنها را رد خواهیم کرد.

یک هیات آمریکایی قصد دارد طی هفته جاری به ترکیه سفر کند تا برای بهبود روابط دیپلماتیک با آنکارا تلاش نماید. دو کشور پس از تشدید تنش های سیاسی، صدور ویزا را برای اتباع خود متوقف کرده اند.

از ابتدای امسال تاکنون دو کارمند کنسولگری آمریکا در ترکیه بازداشت شده اند. در ماه می نیز مترجم کنسولگری آمریکا در آدانا بازداشت شد و دو هفته قبل نیز کارمند کنسولگری آمریکا در استانبول دستگیر شده است.

پلیس ترکیه قصد دارد از کارمند سوم کنسولگری آمریکا در استانبول نیز بازجویی کند. همسر و دختر این کارمند هفته گذشته به اتهام ارتباط داشتن با جنبش گولن بازداشت شدند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه مقام های آمریکایی را متهم کرده است که به این کارمند در کنسولگری پناه داده اند.

انتهای پیام /

R1036247/P36447/S8,89,90,1128/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۱۳۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات جان چند بیمار با اعضای بدن کارمند پست

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، خانواده مرحوم علیرضا شجاعی‌راد، پس از فوت فرزندشان، در یک اقدام خداپسندانه با اهدای کلیه‌ها، چشم‌ها و برخی از بافت‌ها و نسوج از قبیل: دریچه‌ی قلب، مغز استخوان و... وی به بیماران متقاضی موافقت کردند.

مرکز تحقیقات پزشکی قانونی تهران اعلام کرد، اهدای اعضای بدن این مرحوم به زندگی چندین بیمار نیازمند به پیوند عضو و مغز استخوان جانی دوباره بخشید.

مرحوم علیرضا شجاعی‌راد متولد ۱۳۶۶ بود و از سال ۱۳۸۷ به عنوان متصدی تجزیه و ثبت مرسولات در مرکز تجزیه و مبادلات شرکت ملی پست مشغول خدمت بود. او متاهل و دارای یک فرزند هشت ساله است.

دیگر خبرها

  • فیدان: تنش بین اسرائیل و ایران با حمله به سفارت آغاز شد
  • طالبان بازداشت دانشجویان در آمریکا محکوم کرد
  • افزایش آمار بازداشت معترضان در دانشگاه‌های آمریکا
  • طالبان: بازداشت دانشجویان در آمریکا سرکوب دموکراسی است
  • مقایسه تاریخی پاسخ‌های ایران به تهدیدات دشمن
  • چند دانشجو در آمریکا بازداشت شده‌اند؟
  • نجات جان چند بیمار با اعضای بدن کارمند پست
  • فرار یاران محمدی از بحران با یک گل
  • هفته فرهنگی شهرستان زرندیه
  • گرفتن ویزای دانشجویی اروپا چگونه است؟