Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - «در حالي که دولت اوباما معترضان ايراني را تنها گذاشته و ترجيح داد با حکومت ايران تعامل کند، پرزيدنت ترامپ هدفي متفاوت دارد...»
به گزارش سرويس سياسي جام نيـوز، پايگاه شبکه آمريکايي "فاکس نيوز" (Foxnews) با انتشار گزارشي تحت عنوان "سخنراني ترامپ درباره ايران موجب جسور شدن مردم عادي ايران شده است تا اعتراض خود به رژيم را آشکارا اعلام کنند" به دروغ پردازي در اين رابطه پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين رسانه آمريکايي براي حمايت از اقدام رئيس جمهور آمريکا و عدم تاييد توافق هسته اي توسط دونالد ترامپ، به اظهارات اعضاي گروهک منافقين استناد کرده و با تکرار شعار «تغيير رژيم»، اين گروه را يکي از گزينه هاي حکومت بر مردم ايران معرفي کرده است!
در اين گزارش آمده است: «پرزيدنت ترامپ در سخنراني خود در رابطه با ايران ضمن بيان اين که توافق هسته اي ايران را تاييد نخواهد کرد، حمايت خود از مردم عادي ايران را نيز اعلام کرد. تنها دو روز پس از آن، هزاران نفر از مردم ايران عليه رژيم اين کشور راهپيمايي کردند و فساد را محکوم نمودند.
برخي از کارشناسان معتقدند که سخنراني ترامپ موجب جسور شدن معترضان ايراني شده است. هزاران ايراني در روزهاي اخير در اعتراض به موسسات مالي مرتبط با دولت به خيابان ها آمده اند.
گزارش فاکس نيوز از اظهارات رکس تيلرسون وزير امور خارجه آمريکا درباره توافق هسته اي
مريم رجوي، رهبر شوراي ملي مقاومت ايران که فعال ترين گروه مخالف ايراني است، پيش از وقوع اين اعتراضات در مصاحبه اختصاصي با فاکس نيوز اعلام کرد که سياست جديد ترامپ در قبال ايران، به مردم عادي اين کشور اميد داده است.
خانم رجوي از دفتر خود در پاريس با اشاره به اين موضوع گفت: "مردم ايران از يک رويکرد جديد از سوي دولت آمريکا در قبال اين کشور استقبال مي کنند؛ رويکردي که به سال ها سياست اشتباه در قبال ايران پايان داده و از مردم ايران براي تغيير رژيم اين کشور حمايت خواهد کرد."»
در ادامه اين گزارش مي خوانيم: «برخي ناظران ايران مي گويند خانم رجوي شخصي است که کاخ سفيد بايد در رابطه با آينده ايران با او تعامل کند.
حشمت علوي يک از فعالان سياسي و حقوق بشر ايراني [و از اعضاي سازمان منافقين] مي گويد که خانم رجوي از حمايت گسترده اي در ايران برخوردار است.
او با اشاره به اين موضوع عنوان مي کند: "خانم رجوي صداي جامعه بي قرار ايران است؛ جامعه که بسياري آن را آماده انفجار دانسته اند که به روشني در اعتراضات اخير قابل مشاهده است."
در حالي که دولت اوباما معترضان ايراني را تنها گذاشته و ترجيح داد با حکومت ايران تعامل کند، پرزيدنت ترامپ هدفي متفاوت دارد. پرزيدنت ترامپ همچنين سپاه پاسداران ايران را به علت اقدامات تروريستي محکوم کرده است.
مريم رجوي در مصاحبه با فاکس نيوز، خواستار تغيير رژيم ايران شده و از دولت ها درخواست کرد که گروه او را به عنوان جايگزيني براي رژيم ايران به رسميت بشناسند.»

506

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۱۳۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازی موش و گربه روسیه با ایران به روایت فلاحت پیشه

فلاحت‌پیشه می‌گوید: روند کلی تحولات نشان از روی کار آمدن دوباره ترامپ است؛ اما اگر او هم روی کار نیاید، ایران و دولت باید بیشتر پل‌های پشت سر خود را از بین برده‌اند.

به گزارش خبرآنلاین، در آستانه عید نوروز، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، نماینده ادوار مجلس مهمان «کافه خبر» خبرگزاری خبرآنلاین بود و از ناراحتی‌های خود از ردصلاحیتش و دغدغه‌هایش برای ایران گفت. او در بخشی از این گفتگو که مشروح آن در عید نوروز منتشر می‌شود به سوالاتی درباره نقش دولت رئیسی در مرگ برجام، روی کار آمدن دوباره دونالد ترامپ اشاره کرد که آن را در ادامه می‌خوانید.

 شما فکر می‌کنید دولت آقای رئیسی در مرگ برجام چقدر نقش داشت؟

مسائل کلان مانند هسته‌ای جزو معقولاتی است که زیر نظر شورایعالی امنیت ملی بوده و تصمیمات درباره آن باید به امضای رهبری برسد. اما یکی از بخش‌های غیرقابل دفاع دولت آقای رئیسی که اکثریت را در دست داشته و تیم نمایندگی به مذاکرات می‌فرستد، از دست دادن فرصت احیای برجام است.

اگر برجام احیا شده بود، ایران در حال حاضر، حداقل ۵ میلیون بشکه نفت، میعانات و گاز را صادر کرده و جایگاه خود را گرفته بود. در دنیای امروز همین که سرت را از یک بحران بدزدی تا آن به سر مردم برخورد نکند، بُرد کرده‌اید. ما در متن بحران خود را حفظ کرده بودیم، اما به خاطر ضعف آقایان در از دست دادن فرصت‌های احیای برجام، ایران در بحران ماند و پای کشور به مسئله اوکراین بیشتر کشیده شد.

در ماجرای فلسطین هم، چرا وقتی جمهوری اسلامی غافلگیر شد، برخی از مسئولان به گونه‌ای عمل کردند که انگار ایران دستور داده است؟ لذا مشاهده می‌کنید که در روند‌های دیپلماتیکی که شکل گرفته، ایران جایگاهی ندارد و حتی وزیر خارجه چین هم از ایران دعوت نمی‌کند.

دولت رئیسی باید بیشتر پل‌های پشت سر خود را از بین برده است

آقای فلاحت‌پیشه، ممکن است ترامپ به قدرت برگردد؟

روند کلی تحولات نشان از روی کار آمدن دوباره ترامپ دارد؛ اما اگر او هم روی کار نیاید، ایران و دولت باید بیشتر پل‌های پشت سر خود را از بین برده‌اند. هر چند که امیدوارم شرایط افراطی در این رابطه شکل نگیرد، اما مجموعه تحولات و نظرسنجی‌ها از احتمال پیروزی ترامپ سخن می‌گوید. مگر این که بایدن در مشکلات اساسی که برای ما بی‌اهمیت بوده و برای آمریکایی‌ها مهم است بتواند یک تغییر اساسی انجام بدهد.

مخالفت چین و روسیه به تبدیل شدن ایران به یک قدرت هسته‌ای

 یعنی ترامپ هیچ نقطه امیدی برای ما ندارد؟

دونالد ترامپ، فردی است که به مدیریت کلان جهانی اعتقاد دارد و حتی با دشمنان خود صحبت می‌کند، اما در این مدیریت کلان جایی برای ایران قائل نیست. او خوشبین است که ایران توسط کشور‌هایی مانند چین و روسیه کنترل شود. بار‌ها این را گفته‌ام که روسیه و چین از مهم‌ترین بازیگرانی هستند که با تبدیل شدن ایران به یک قدرت هسته‌ای مخالفت کرده و هم از ایران امتیاز می‌گیرند و هم از غرب.

روسیه چگونه اجازه می‌دهد ایران در زمینه هسته‌ای به یک قدرت تبدیل شود؟ یک شرایطی برای مسکو ایجاد شده که هم بازی موش و گربه را با ایران ادامه بدهد هم از غرب امتیاز بگیرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل رویداد‌های ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.

دیگر خبرها

  • سورپرایز ترامپ در فاکس نیوز: عادی سازی روابط ایران و اسرائیل!
  • قسم رائفی‌پور برای حذف قالیباف
  • بازی موش و گربه روسیه با ایران به روایت فلاحت پیشه
  • بوی خون از نطق ترامپ
  • ادعای جنجالی ترامپ درباره ایران
  •  تهدید ترامپ درباره خودروهای چینی
  • اندیشکده آمریکایی: ایران به قاتل سردار سلیمانی باج نخواهد داد
  • قفل مذاکرات هسته ای ایران چطور در دوره دوم بایدن یا ترامپ باز می شود؟
  • گزارش استیمسون؛ ایران به قاتل سردار سلیمانی باج نخواهد داد | سعودی‌ها و اماراتی‌ها ممکن است به ترامپ توصیه کنند که...
  • مرز عراق به روی تریلی های ایران بسته شد