Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@18:35:17 GMT

وجود ۳۰ میلیون مرد مجرد در چین تا ۲۰۲۰

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۱۴۲۷۲

وجود ۳۰ میلیون مرد مجرد در چین تا ۲۰۲۰

کاهش نرخ ازدواج در چین مقامات پکن را نگران کرده‌ است.

به گزارش ایسنا، کاهش نرخ ازدواج در چین تا حدودی از سه دهه سیاست تک‌فرزندی در این کشور ناشی می‌شود اما بیشتر به دلیل تغییر ذهنیت زنان در این کشور منشا می‌گیرد.

پیشرفت سریع در چین به مفهوم وجود فرصت‌های بیشتر است و با وجود آن، زنان چینی دیگر ازدواج را تنها راه برای امنیت تلقی نمی‌کنند و بلکه آن را برای ادامه تحصیل و اشتغال به تاخیر می‌اندازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق آمار دولتی در چین، سال گذشته نرخ ازدواج در این کشور با کاهش ۶.۷ درصدی به ۱۱.۴ میلیون رسید که از سال ۲۰۱۳ برای سومین بار این کاهش ثبت شده‌ است. این درحالیست که از سال ۲۰۱۲ نرخ طلاق با افزایش پیوسته روبرو بوده و با افزایش ۸ درصدی به ۴۱۶ میلیون در سال ۲۰۱۶ رسیده‌ است.

مردان چینی این تاثیر را دقیق‌تر احساس می‌کنند زیرا سیاست تک فرزندی که از سال ۱۹۷۹ ارائه شد شکاف جنسیتی بزرگی را ایجاد کرد چرا که والدین به داشتن فرزند پسر تمایل بیشتری داشتند. در واقع این مفهوم برداشت می‌شود که تا سال ۲۰۲۰ میلادی ۳۰ میلیون مرد مجرد در چین وجود خواهند داشت و در سال ۲۰۵۵ حدود ۱۵ درصد مردان در این کشور در سن ۵۰ سالگی ازدواج نکرده‌اند.

به گزارش فوربس، علاوه بر این، وجود رسوم قدیمی که مردان را وادار می‌سازد پیش از تصمیم به ازدواج صاحب مسکن و خودرو باشند، مساله ازدواج را سخت‌تر کرده‌ است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۱۴۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران جزو کشور‌های شناخته شده دنیا در درمان ناباروری

  به گزارش­ خبرگزاری صدا و سیما؛ ­ دکتر حمید چوبینه در برنامه زنده سلام خبرنگار افزود: ظرفیت‌های بسیار خوبی­ در عرصه درمان ناباروری هم برای خودمان و هم برای کشور‌های همسایه و گردشگران با کیفیت و هزینه ارزان فراهم است. وی گفت: بیست و سومین کنگره بین المللی انجمن علمی باروری و ناباروری در دانشگاه شهیدبهشتی درحال برگزاری است و امروز از اولین مرکز درمان ناباروری کشور تجلیل می­ شود. وی گفت: امروز برنامه‌های علمی متنوعی­ در حوزه‌های مختلف تخصصی زنان و زایمان، زنان و ناباروری، آندرولوژی و­ ­زمین شناسی و بحث‌هایی هم درخصوص ایمونولوژی در حوزه ناباروری و بحث‌های ژنتیک ناباروری، اخلاق پزشکی در حوزه ناباروری برگزار خواهد شد و مقالات زیادی از پژوهشگران و متخصصین و اساتید دانشگاهی به صورت سخنرانی ارایه خواهد شد و بعضی از این مقالات به صورت سخنرانی است. چوبینه گفت: علت برگزاری این کنگره این است که علم ناباروری در کشورمان پیشینه دارد و هم در مرز‌های علمی جهانی صاحب نامیم و هم در داخل کشور مراکز درمان ناباروری بسیار گسترده و وسیعی در اقصی نقاط کشورمان داریم که متخصصین مان سالانه هم کار‌های درمانی شان را به صورت پژوهشی انجام می‌دهند. چوبینه اظهار کرد: تکنیک‌های جدیدی که در زمینه درمان ناباروری است یک عمر ۵۰ ساله‌ای در دنیا دارد، ما هم همپای دنیا تحقیقات و پژوهش‌های بسیار موثری را انجام دادیم. وی در پایان از جوانان خواست ازدواج شان را به تاخیر نیندازند و از مسئولان مملکتی خواست که شرایط را برای جوانان مان فراهم کنند که زودتر بتوانند ازدواج کنند که به بیماری ناباروری کمتر دچار شوند و تصریح کرد:هرچه سن ازدواج بالاتر می‌رود یقینا بیماری ناباروری می‌تواند برای خانواده‌ها بوجود بیاید و کار درمانی هزینه بیشتر و سخت‌تر خواهد بود.

دیگر خبرها

  • کنایه آذری جهرمی به خبرگزاری دولت در مورد کاهش آمار طلاق در کشور: آمارِ دروغ ، دروغِ آماری
  • عباس عبدی : قانون فرزندآوری به لحاظ مصرف منابع مالی فاجعه است / در دولت جدید با تشدید ناامیدی ، شاهد کاهش دوباره فرزندآوری شدیم
  • ایران جزو کشور‌های شناخته شده دنیا در درمان ناباروری
  • اعلام زمان وداع دومینیک تیم با تنیس
  • مجرد: همه تلاشم را کردم اما نشد
  • علی اصغر مجرد لیگ ملت‌های والیبال را از دست داد
  • تسهیل ازدواج جوانان با مهریه کم
  • کاهش ازدواج و طلاق در کردستان در سال گذشته
  • کاهش ازدواج و طلاق در کردستان طی سال گذشته
  • موانع فرزندآوری باید رفع شود/ زوج‌های جوان و مجرد‌ها باید در مسیر رونق بخشی به خانواده قرار بگیرند