Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: سند انتظار هم تکلیف سازمان بزرگ صداو سیما را به عنوان رسانه ملی و هم تکلیف بسیج را روشن می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ سردار غلامحسین غیب پرور در نشست فرماندهان بسیج صدا و سیمای مراکز استانها که در هتل دیپلمات مشهد برگزار شد، با تاکید بر لزوم تحول درونی و اثربخشی برنامه‌های بسیج، اظهار کرد: بنده مطالبی را پیرامون تحول درونی و اثربخشی برنامه‌ها محضر مقام معظم رهبری تقدیم کردم و ایشان تدابیری فرموده و تاکید کردند: تمام دغدغه ما تحول درونی است که باید به آن رسیدگی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: در بیش از سه دهه برنامه‌های بسیج را اجرا کردیم و اکنون باید به دنبال دگرگونی و اثربخشی باشیم و اگر در این راه مایوس شویم دچار خسران شده‌ایم.

وی ادامه داد: ساختار سازمان بسیج باید معطوف به اهداف تنظیم شود و ما باید ببینیم رسالت و جایگاه بسیج در پیشبرد انقلاب اسلامی کجا قرار دارد.

سردار غیب‌پرور با بیان اینکه ما باید سند انتظار بسیج مراتب را تبیین کنیم، بیان کرد: در سند انتظار تکلیف همه باید روشن شود و این سند نقشه راه را برای حرکت در فرآیند انقلاب اسلامی ترسیم می‌کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه در یک بازه 5 الی 6 ماهه این سند باید تدوین شود، بیان کرد: به طور قطع در این سند هم تکلیف سازمان بزرگ و مهم صداو سیما به عنوان رسانه ملی و هم تکلیف بسیج روشن می‌شود.

وی با بیان اینکه سال آینده چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی را جشن خواهیم گرفت، تصریح کرد: باید از اقدامات تشریفاتی دوری کرده و طوری عمل کنیم که برکات انقلاب و حلاوت آن یک بار دیگر به مردم عرضه شود.

سردار غیب‌پرور خاطرنشان کرد: طبق آمارهای عنوان شده 75 درصد جمعیت ایران متولدین پس از انقلاب هستند و 80 درصد از جمعیت ایران خاطره‌ای از پیروزی انقلاب ندارند، با این وجود کار ما بسیار سخت است و باید طوری عمل کنیم که بتوانیم نسل جدید را با انقلاب آشنا کنیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: دو راهبردی که به مقام معظم رهبری تقدیم شد کار بسیار سختی است که سال‌ها وقت می‌برد چون سال‌های سال ما روی یک ریل می‌رفتیم و الان باید تغییر ریل دهیم. اما اگر به خوبی و با جدیت این دو راهبرد را انجام دهیم، می‌بینیم که موفق شده‌ایم رسالت خود را به سرانجام برسانیم.

وی با تاکید برای اینکه ذائقه‌ها تفاوت دارد و ما نباید یک نسخه برای همه بنویسیم، تصریح کرد: نظام برنامه‌ریزی باید عوض شود زیرا اقتضائات استان‌ها فرق می‌کند به عنوان مثال کردستان همچون زنجان و کرمان نیست که بشود برایشان یک راهبرد نوشت، درواقع ما نمی‌توانیم یک چارچوبی را در مرکزیت برای همه استان‌ها مشخص کنیم.

سردار غیب‌پرور با تاکید بر اینکه اگر به ذائفه مخاطب توجه نکنیم معرکه را باخته‌ایم، اضافه کرد: یکی از تجلی‌گاه‌های بسیج در دوران دفاع مقدس است اما همه آن نیست و ما باید بسیج امروز را نمایش دهیم و فعالیت‌های مختلف این دوران در تمامی عرصه‌ها را نشان دهیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین به اقدام اردوهای جهادی اشاره کرد و افزود: در یکی از اردوهای جهادی پزشکی ارتشی دیدم که بدون اینکه سازمانش در جریان باشد و بدون هیاهو مرخصی گرفته و همراه همسر پزشکش در روستاهای اطراف تهران خدمت می‌کند.

وی ادامه داد: یکی از شاخصه‌های مهم بسیج بی‌هیاهو کار کردن است لذا این افراد باید به عنوان الگو به جامعه معرفی شوند چون از همین افراد است که یکی شهید حججی می‌شود.

سردار غیب‌پرور خاطرنشان کرد: عباس آبیاری تنها پسر خانواده، دو سال پیش به اربعین مشرف می‌شود و در حرم حضرت ابوالفضل عهد می‌کند که تا زمانیکه سوریه نروم آب نمی‌خورم. چند ماه طول می کشد. مادرش می گفت فرزندم عهد کرده آب زلال نخورد. یک چای صبح و یکی غروب می‌خورد. چندماه طول کشید تا عباس اعزام شد و در حرم حضرت زینب (س) بعد چند ماه آب خورد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: دو هفته بعد عباس شهید شد و دشمن عین همان رفتاری که با حججی داشت با عباس نیز همانطور کرد؛ سرش را برید و بدن را قطعه قطعه کرد.

وی افزود: شهید حججی 4 تا استخوانش برگشت اما از عباس هیچ و بعد از 6 ماه یک جمجمه برگشت.

سردار غیب‌پرور با بیان اینکه از ام وهبی که در عاشورا بود چند نفر سراغ داریم، افزود: ام وهب دیگر پیدا نمی‌شود اما ما در انقلاب اسلامی همین چند وقت پیش یک ام وهب پیدا شد. مادر عباس جمجمه فرزند را می گیرد اما قبول نمی کند و بر‌می‌گرداند.

این زن جا دارد الگوی زنان مسلمان شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: چندی پیش یک فرد حدود 50 ساله رنگ چهره زرد و مریض با پیراهن مشکی سراغ من آمد. گفت: من پدر عباس آبیاری هستم. پاسدار بازنشسته. تنها یک تقاضا دارم؛ به اندازه یک قاشق از بچه من برنگشته است. چیزی نمی‌خواهم فقط بگذارید من نیز به سوریه بروم.

وی یادآور شد: نظیر این افراد بسیار هستند که خواهانند مشتاقانه از حرم دفاع کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۱۴۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان برنامه مکلف به نظارت برنحوه نقشه‌برداری سازمان ثبت شد

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس گفت: در جلسه امروز مقرر شد سازمان برنامه و بودجه نظارت جدی‌ بر نحوه نقشه برداری سازمان ثبت داشته تا نقشه‌های تهیه شده برای همه دستگاه‌های اجرایی قابل بهره‌برداری باشد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، در توضیح جلسه این کمیسیون در خصوص نظارت بر حسن اجرای قانون جامع حدنگار گفت: این جلسه در ادامه نشست‌های قبلی کمیسیون برای پیگیری سند دار کردن اراضی ملی و جلوگیری از خرد کردن زمین‌ها با حضور مسئولین ارشد سازمان ثبت و سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح به ریاست حجت‌الاسلام پژمانفر برگزار شد.

وی توضیح داد: موضوع تهیه نقشه و اتصال کامل سامانه‌های تثبیت و بارگذاری اطلاعات مورد بحث قرار گرفت و سازمان ثبت گزارش جامعی نسبت به حدنگاری منابع طبیعی و اراضی شهری و روستایی ارائه کرد و موانع پیشرفت کار مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس گفت: در ادامه سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح مراحل مختلف نقشه برداری و تهیه ارتوفتوهای مورد نیاز سامانه حدنگار را تشریح کرد و سازمان برنامه بودجه نیز در خصوص نحوه تخصیص اعتبارات حدنگاری و نحوه نظارت بر آن را توضیح داد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل نودم قانون اساسی بیان کرد: در این جلسه مقرر شد سازمان برنامه و بودجه با توجه به نقش قانونی خود نظارت جدی‌ بر نحوه نقشه برداری سازمان ثبت از 5 مرحله پوششی انجام دهد تا نقشه‌های تهیه شده حتما قابل بهره‌برداری برای همه دستگاه‌های اجرایی باشد . همینطور مقرر شد نقشه‌های حدنگاری در دست تهیه بر اساس تأیید سازمان نقشه برداری انجام شود تا این نقشه‌ها با مقیاس مورد نیاز برای یک مرتبه صورت گیرد و از هرگونه پرداخت بودجه موازی در این زمینه پرهیز شود. 

خضریان افزود. همچنین گزارش دستگاه‌های مستنکف از اجرای برنامه جامع حدنگاری به صورت فصلی به کمیسیون ارایه شده و دستگاه‌های دولتی نیاز خود به هرگونه نقشه مرتبط به اراضی خود را از طریق کارگروه تعامل پذیری دولت اعلام کنند. سازمان ثبت اسناد و املاک و سازمان نقشه برداری موظف هستند در اسرع وقت نقشه‌ها را در اختیار آنها قرار دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی
  • تصویب نقشه راه اجرایی سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • در جلسه عصر امروز شورای‌عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفت؛ تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تصویب نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تصویب سند اجرایی تحول بنیادین آموزش‌وپرورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی
  • حرکت علمی باید همراه با روح تمدنی انقلاب اسلامی باشد
  • دشمنان با جنگ رسانه‌ای در مسیر مردم و انقلاب سنگ اندازی می‌کنند
  • با سفارش نمی‌توان مأموریت مبارزه با فساد را دنبال کرد
  • سازمان برنامه مکلف به نظارت برنحوه نقشه‌برداری سازمان ثبت شد