Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست آموزشی شناخت جریان‌های تکفیری و سلفی با حضور ائمه جماعات، هیئت امنای مساجد و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در بندرعباس برگزار شد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکزخلیج فارس؛ محقق و پژوهشگر حوزه در این نشست گفت: گروه‌های تکفیری با هدف اسلام هراسی، جلوگیری از رشد و نفوذ جمهوری اسلامی در منطقه و همچنین جلوگیری از گرایش‌های جهانی به مذهب اهل بیت (ع) و ارائه تصویر انحرافی از شیعه بوجود آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام عبد الله علی بخشی افزود: نتیجه مشترک جریان‌های تکفیری و سلفی که بین اهل سنت و شیعه فعالیت دارند تخریب چهره اسلام است.
وی با اشاره به اینکه اهل سنت بیشتر از شیعه از وجود گروه‌های تکفیری صدمه دیده است، افزود: آثار فرهنگی اهل سنت در مبارزه با جریان‌های تکفیری بیشتر از شیعه است، بنابراین باید حساب گروه‌های تکفیری را از جامعه اهل سنت جدا کرد.
این پژوهشگر گفت: گروه‌های تکفیری و سلفی معتقدند که اسلام از مسیر واقعی و اصیل خود منحرف شده است.
حجت الاسلام عبد الله علی بخشی افزود: آن‌ها بمب گذاری را جهاد می‌دانند و معتقدند که اگر کسی جهاد نکند مسلمان نیست و باید تکفیر شود.
وی گفت: گروه‌های تکفیری و سلفی در توجیه عملیات انتحاری می‌گویند: بی گناهانی که در جریان بمب گذاری‌ها کشته می‌شوند، به بهشت می‌روند و باید سپاسگذار باشند و آن‌هایی که گناهکار هستند به این وسیله به سزای اعمال خود می‌رسند.
وی افزود: صد‌ها جریان سلفی در ۱۸۰ کشور جهان شکل گرفته که هر یک خود را مسلمان واقعی می‌پندارند و دیگران را تکفیر می‌کنند.
حجت الاسلام عبد الله علی بخشی افزود: داعش تنها یکی از جریان‌های تکفیری و سلفی است که برگرفته از یک تفکر انحرافی است.
وی گفت: همچنان که داعش در حال نابودی است باید تفکر داعشی نیز باقی نماند.
این پژوهشگر افزود: رژیم سعودی به عنوان پرچمدار وهابیت در جهان، یکی از سکولارترین کشور‌ها است، زیرا هیچ اعتقادی به مبانی دینی ندارد و از دین تنها برای رسیدن به اهداف شوم خود استفاده می‌کند.
وی گفت: سیاست نظام جمهوری اسلامی ایران بر تعامل با اهل سنت استوار است، اما به شدت در مقابل گروه‌های تکفیری و سلفی ایستاده است.
حجت الاسلام عبدالله علی بخشی افزود: با توجه به اینکه تفکر دینی شیعه برآمده از فرهنگ دینی اهل بیت است، توانسته تفکرات انحرافی را کنترل کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۱۵۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| سلفی حسینی با یک دختربچه در تمرین استقلال

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ۲۴ ساعت بعد از تغییرات مدیریتی در استقلال، رسانه رسمی این باشگاه از حضور تماشاگران در تمرین شاگردان نکونام خبر داد تا کمپ زنده‌یاد حجازی، روز شلوغی را سپری کند.

در روزی که سکوهای محل تمرین استقلال، حتی یک جای خالی هم نداشت، کودکان طرفدار این تیم، سوژه‌های جالبی برای خبرنگاران و عکاسان فراهم کردند.

یکی از سوژه های اصلی این تمرین سلفی دروازه بان تیم، با دختر بچه هوادار است که در ادامه میبینید.

۲۵۸۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902542

دیگر خبرها

  • مجسمه‌ها هم سلفی می‌گیرند؛ متفاوت و فناورانه! (+تصاویر)
  • مکتب کلامی امام صادق علیه السلام و امتداد آن تا عصر حاضر
  • سلفی جدید بهرام رادان همه را متعجب کرد
  • جلسات محسن رضایی با احزاب و جریان‌های انقلاب
  • سه جریان مخالف استاد مطهری
  • آیا امام صادق (ع) فقط گوشه‌ای می‌نشست و درس می‌داد؟
  • عکس| سلفی حسینی با یک دختربچه در تمرین استقلال
  • پایان دوره آموزشی نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم پس از 21 نشست تخصصی
  • پایان نشست‌های آموزشی منتخبان مجلس دوازدهم
  • بازدید دادستان کل کشور از دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس