Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش برنا آذربایجان غربی، جواد آقازاده در نشست مشترک اعضای هیات امنای مجمع خیرین سلامت و اعضای هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی استان با دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور در ارومیه گفت: آذربایجان غربی یکی از استان های محروم کشور در شاخص های محتلف بخصوص سلامت بوده است و در این راستا تلاش زیادی برای جبران محرومیت ها صورت گرفته است ولی با این حال نیاز به توجه ویژه مسئولین و خیرین به این استان بیش از پیش احساس می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طرح تحول سلامت، شاخص های منطقه را بهبود بخشید با این حال با وجود افزایش تخت های بیمارستانی و بالا رفات شاخص های حوزه سلامت، هنوز عقب ماندگی این حوزه احساس می شود که نیازمند توجه ویژه ای در بحث سلامت هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی تصریح کرد: باید از استاندار سابق و سلامت محور استان که توجه ویژه ای برای بهبود شاخص های سلامت استان داشت تشکر و قدردانی کرد.

آقازاده گفت: سال گذشته حدود ۹۰میلیارد ریال توسط خیرین به این عرصه کمک شد که در این راستا بیمارستان امید نیز افتتاح شد.

وی اضافه کرد: بیمارستان امید با حل مشکلات بیماران مبتلا به سرطان، امید زیادی برای این بیماران ایجاد کرد.

وی افزود: در طی یک سال، ۱۸۳ خانه بهداشت به بهره برداری رسید ضمن اینکه ۳۴۴ مرکز جامع، خانه بهداشت و مراکز شبکه ای و ... در استان احداث شد.

خبرنگار: سالار ملکی

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۱۵۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذربایجان‌غربی در جمع ۱۰ استان برتر اجرای طرح پایش ملی سلامت قرار گرفت

محمدامین ولی‌زاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی گفت: معاونت بهداشت استان توانست ۸۲ درصد جامعه هدف این طرح را تحت پوشش قرار داده و فشار خون و قند خون آنها را پایش کند، این در حالی است که پوشش ۷۰ درصدی در ابتدای اجرای طرح برای استان پیش بینی شده بود.

وی اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی از نظر تعداد رتبه دهم کشوری بعد از چند دانشگاه مادر را کسب کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی ادامه داد: پارسال ۱۷ طرح بهداشتی شامل خانه بهداشت، پایگاه سلامت و مرکز جامع سلامت برای ارائه خدمات سطح یک بهداشتی اضافه شد.

ولی زاد افزود: همچنین پارسال ۹ مرکز خدمات جامع سلامت به شبانه روزی ارتقا پیدا کردند.

وی با اشاره به انتخاب نقده از استان آذربایجان‌غربی به عنوان مجری برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع شهری، در ادامه گفت: در این خصوص نیز موفقیت‌های خوبی در این شهرستان حاصل شد.

وی اضافه کرد: پارسال همچنین ۴ مرکز سراج برای رفع مشکلات روان در شهر‌های ارومیه، ماکو، مهاباد و میاندوآب راه‌اندازی شد که شامل مراکز خدمات جامع سلامت روان جامعه‌نگر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی ادامه داد: رتبه برتر در رویداد جوانی جمعیت در کشور توسط این دانشگاه پارسال کسب شد و تربیت کنشگران جمعیت برای اولین بار در کشور در معاونت بهداشتی استان اجرا شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • افزایش دو برابری شاخص‌های بازرسی‌های بهداشت محیط در طرح سلامت نوروزی
  • افزایش دو برابری شاخص‌های بازرسی‌های بهداشت محیط در طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۳
  • ایران مرجع بهداشت منطقه است
  • مرجعیت ایران برای بهداشت کشورهای منطقه مدیترانه شرقی
  • کسب رتبه دوم همدان در احداث خوابگاه‌های دانشجویی کشور
  • آذربایجان‌غربی در جمع ۱۰ استان برتر اجرای طرح پایش ملی سلامت قرار گرفت
  • ۴.۶ میلیون مسافر از پایانه های مرزی آذربایجان غربی تردد کرده اند
  • واگذاری بیش از ۸٠٠ واحد مسکن ویژه مددجویان تحت پوشش کمیته امداد
  • صرفه‌جویی ناشی از تاثیر «پیگیری بیمار» بر شاخص‌های «بستری مجدد» بررسی می‌شود
  • توزیع بیش از ۷ هزار بسته معیشتی و ۳ هزار وعده غذایی گرم توسط داوطلبان جمعیت هلال احمر