Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@15:47:55 GMT

سونامي AFC در راه است

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۱۸۱۷۶

سونامي AFC در راه است

خبرگزاري آريا - كنفدراسيون فوتبال آسيا اعلام كرد كه اجازه حضور العين و الشباب در ليگ قهرمانان آسيا براي فصل آتي اين رقابت‌ها را به علت بدهي مالي نخواهد داد.
به گزارش سرويس ورزشي جام نيـوز، AFC تأكيد دارد تنها تيم‌هايي مي‌توانند در ليگ قهرمانان آسيا حضور داشته باشند كه بدهي مالي نداشته باشند.
شايد پيش از اين تصور مي‌كرديم اين فقط باشگاه‌هاي ايراني هستند كه براي دريافت مجوز از كنفدراسيون فوتبال آسيا مشكل دارند اما امروز فهميديم حتي تيم‌هاي عربي كه ما هميشه در حسرت امكانات فوق‌‌العاده آنها هستيم هم از اين دست گرفتاري‌ها دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


واقعيت اين است كه براساس خبرهاي رسيده از كوالالامپور، كنفدراسيون فوتبال آسيا خواب‌هاي بسيار بدي براي فوتبال ايران ديده است.
AFC البته با فوتبال هيچ يك از كشورها دشمني ندارد اما مسئله اين است كه قوانين جاري فوتبال حرفه‌اي بايد در تمام باشگاه‌ها رعايت شود. كنفدراسيون فوتبال آسيا هم زير مجموعه‌اي از فيفاست‌؛ در نتيجه ملزم به رعايت قوانين است.
همان‌طور كه مي‌دانيد درباره باشگاه‌هاي ايراني گفته شده كه هيچ كدام صاحب استانداردهاي كافي نيستند.
آن سونامي عجيب و غريبي كه تعريفش را شنيده‌‌ايد دقيقاً از همين جا نشأت مي‌گيرد. AFC به زودي نظرش را در باره فوتبال ايران و باشگاه‌هاي ايراني صادر خواهد كرد و چنان كه مي‌دانيد به دليل بدهكاري تيم‌هاي به اشخاص حقيقي و حقوقي و پرونده‌هاي عريض و طويل، خيلي بعيد است كه موفق به كسب مجوزهاي لازم از كنفدراسيون فوتبال آسيا شويم.
نمي خواهيم بگوييم از حالا بايد قيد ليگ قهرمانان آسيا را بزنيم اما فرض كنيد AFC روزي به دليل كامل نشدن مدارك تيم‌هاي ايراني براي يك فصل اين سهميه آسيايي را از ما بگيرد‌؛ در اين صورت چه مي‌شود يا چه اتفاقي رخ مي‌دهد؟
فوتبال ايران بر يك مدار كاملاً اشتباه دور خودش مي‌گردد. ما تبديل به يك سيكل غلط شده‌ايم. در ليگ قهرمانان آسيا هم يك فوتبال بي‌افتخار هستيم.
اگر يك فصل برويم باشگاه‌هاي خود را بسازيم، بدهي‌ها را از بين ببريم و فوتبال خود را در مسير درستي قرار بدهيم بهتر است يا به هر بهانه و كلكي در ليگ قهرمانان حضور داشته باشيم!
ما كه لياقت نداريم براي اين هواداران فوتبال جام آسيايي بگيريم چه اصرار عجيبي داريم كه حتماً در ليگ قهرمانان حاضر باشيم؟
همه اينها را نوشتيم كه بدانيد اگر سونامي AFC باعث شد تا سهميه ليگ قهرمانان فوتبال ايران از بين برود، تصور نكنيد فاجعه‌اي رخ داده است‌؛
فاجعه آنجاست كه اين فوتبال، صاحب باشگاه‌هاي ورشكسته و مقروض باشد. باشگاه‌هايي كه بدون افتخار آسيايي اصرار بيمارگونه‌اي بر حضور مدام در ليگ قهرمانان دارند!
110

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۱۸۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رضوانی عضو هیئت رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد/ فتاحیان مدیر اجرایی آسیا باقی ماند

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مجمع انتخاباتی کنفدراسیون ورزش‌های آبی آسیا عصر امروز (جمعه) با حضور اعضا در کشور تایلند برگزار شد.

با رایزنی‌های صورت گرفته از سوی مسئولان فدراسیون شنا، در این انتخابات دو کرسی مهم و ارزشمند توسط نمایندگان ایران کسب شد.

پس از برگزاری این جلسه فرید فتاحیان که پیش از این به عنوان مدیر اجرای کنفدراسیون ورزش‌های آبی آسیا برگزیده شده بود در این سمت باقی ماند. طبق دستورالعمل جدید کنفدراسیون ورزش‌های آبی آسیا عنوان دبیر کلی حذف شده و تمام وظایف آن با دایره اختیارات بیشتر بر عهده مدیر اجرایی است. بر این اساس فتاحیان مدیر اجرایی کنفدراسیون ورزش‌های آبی آسیا شد.

همچنین محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنای ایران در این انتخابات با رای اعضا مجمع بعنوان عضو هیئت رئیسه فدراسیون ورزش‌های آبی جهان از سال ۲۰۲۵ الی ۲۰۲۹ انتخاب شد. رضوانی علاوه بر این مقام به عنوان نماینده هیئت رئیسه ورزش‌های آبی آسیا به منظور نظارت بر کمیته واترپلو این قاره تعیین گردید. رئیس فدراسیون شنا پس از این انتخابات در هیئت رئیسه کنفدراسیون آسیا نیز ابقا شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رضوانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد
  • تاج: میزبانی تایلند عالی بود
  • جلسه کمیته فوتسال آسیا به رهبری تاج
  • برگزاری دومین نشست کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی AFC به ریاست تاج
  • تصمیم مهم کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی آسیا با ریاست تاج
  • جلسه فوتسال و فوتبال ساحلی AFC با ریاست مهدی تاج
  • یک ایرانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد
  • رضوانی عضو هیئت رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد/ فتاحیان مدیر اجرایی آسیا باقی ماند
  • محسن رضوانی عضو هیات رییسه ورزش‌های آبی جهان شد
  • سهمیه ایران در مسابقات باشگاهی آسیا مشخص شد