Web Analytics Made Easy - Statcounter

اختتامیه دومین رقابت کشوری داستان‌نویسی علمی‌تخیلی و نقاشی با موضوع نجوم و فضا در همایشی که به مناسبت هفته جهانی فضا در سال 96 به همت انجمن نجوم آیاز تبریز با همکاری پژوهشکده رانشگرهای فضایی دایر می‌شود، برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، مریم فخیمی، دبیر این همایش با بیان این که مهندس آریاصبوری و مهندس نوید فرخی مهمانان ویژه این همایش خواهند بود، گفت: در بخش نخست این همایش، معدن‌کاری فضایی مورد بررسی قرار خواهد گرفت که بر این اساس مهندس «آریا صبوری» نویسنده و پژوهشگر علوم و فناوری فضایی در این‌باره سخنرانی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مهندس نوید فرخی، نویسنده و پژوهشگر ادبیات کارآگاهی و علمی‌تخیلی و داور دو دوره رقابت «رؤیای کهکشانی من» در بخش داستان کوتاه، درباره ضرورت ترویج ادبیات علمی ‌تخیلی سخنرانی خواهد کرد.

به گفته وی، اختتامیه دومین دوره رقابت کشوری «رؤیای کهکشانی من» نیز در این برنامه انجام می‌شود که جوایزی به نفرات برگزیده این رقابت اهدا خواهد شد.

وی افزود: شرکت در این همایش برای تمام علاقه‌مندان آزاد و رایگان است.

رونمایی از اولین آسمان‌نمای دیجیتال

سیدعمادالدین قاضی طباطبایی، رئیس انجمن نجوم آیاز تبریز نیز ضمن دعوت از شهروندان برای شرکت در این همایش که فردا، پنجشنبه، 27 مهرماه در فرهنگسرای دکتر مبیّن برگزار می‌شود، گفت: در این همایش از اولین پلانتاریوم (آسمان‌نمای) دیجیتال رونمایی می‌شود.

بر اساس این گزارش، هفته جهانی فضا با هدف ترویج دانش فضایی و آشنا شدن مردم با فعالیت‌ دولت‌ها در حوزه فضا، هر سال از 12 تا 18 مهر ( ۴ تا۱۰ اکتبر) در کشورهای مختلف جهان برگزار می‌شود و انجمن نجوم آیاز تبریز نیز همچون سال‌های گذشته ویژه‌ برنامه‌های خاصی تدارک دیده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۱۸۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قم؛ دبیر این همایش، از ارسال ۱۵۳ مقاله به دبیرخانه خبر داد و استقبال مراکز علمی از همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین را مثبت ارزیابی کرد.
کمال اکبری هدف از برگزاری این همایش را تولید ادبیات علمی در بحث رسانه‌های نوین معرفی کرد و با اشاره به تغییرات ساختاری سازمان صدا و سیما در استفاده از فرصت رسانه‌ای فضای مجازی، پژوهش علمی در این زمینه را ضروری دانست.
اولین همایش «دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین» پس از برگزاری ۱۷ پیش نشست در طول ۶ ماه گذشته، با برگزاری ۱۱ نشست علمی، هشتم خرداد در تهران و نهم خرداد به میزبانی قم به کار خود پایان خواهد داد.
 در مراسم اختتامیه مقاله‌های برتر معرفی می‌شوند.

دیگر خبرها

  • المپیاد فناوری؛ رقابت در هوش مصنوعی، پهپاد و برنامه‌نویسی
  • برپایی همایش واقع‌گروی معرفتی در فلسفه اسلامی و چالش‌های پیش‌رو
  • اجلاسیه گروه کشوری معماری و شهرسازی در شاهرود
  • باید و نبایدهای کتاب دینی برای بچه‌های امروز
  • نویسنده و پژوهشگر کرمانی درگذشت
  • همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین
  • اجلاسیه معماری و شهرسازی در شاهرود برگزار می‌شود
  • رقابت ۲ هزار و ۱۵۰ دانش‌آموز برای تکنولوژی‌های آینده
  • ۸ دستاورد علمی برپایی رویداد صدرا در دانشگاه آزاد بوئین‌زهرا
  • رصدخانه مراغه؛ نگینی درخشان در تاریخ نجوم ایران