Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اول رئیس جمهور گفت: در سفر به ترکیه دو هدف مذاکره با مقامات ترکی برای افزایش همکاری های ایران و ترکیه و همچنین پرداختن به مسائل جهان اسلام دنبال می شود.
به گزارش صدای ایران، اسحاق جهانگیری پیش از ترک تهران در فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما با ترکیه روابط بسیار زیادی داریم که این روابط ریشه در اشتراکات تمدنی، فرهنگی و مذهبی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: موانع و فرصت های زیادی برای گسترش روابط اقتصادی دو کشور وجود دارد، در سفر اخیر اردوغان به تهران تاکید شد که باید سطح تبادلات دو کشور از 10میلبارد دلار به 30میلیارد دلار افزایش یابد، بنابراین برای گسترش روابط دو کشور در زمینه صنعت، حمل و نقل، صادرات و روابط بانکی باید گفت و گو انجام شود.
جهانگیری خاطرنشان کرد: در سفر اخیر آقای سیف به ترکیه توافقات خوبی بدست آمد که امیدواریم در این سفر این توافق نهایی شود، اگر دو کشور با پول ملی خود تبادل داشته باشند، سطح روابط افزایش می یابد.
وی هدف دیگر از سفر خود به ترکیه را حضور در اجلاس کشورهای در حال توسعه اسلامی(D8) ذکر کرد و گفت: بیست سال پیش اندونزی، مالزی، بنگلادش، پاکستان، ایران، ترکیه، مصر و نیجریه این اجلاس را تشکیل دادند. این کشورها در مناطق بسیار استراتژیک قرار داشته و جمعیت آنها بالغ بر 1میلبارد نفر است. اکنون چشم انداز و نقشه راه همکاری های تجاری، صنعتی و حمل و نقل D8 آماده شده است.جهانگیری در پایان گفت: این اجلاس فرصتی برای پرداختن به مشکلات و گرفتاری های جهان اسلام از جمله مسلمانان میانمار، یمن، سوریه و عراق است.

منبع: صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۱۸۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه: مسئله فلسطین نباید قربانی رقابت‌های منطقه‌ای شود

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از آناتولی، «هاکان فیدان» وزیر امور خارجه ترکیه طی سخنرانی که در پانزدهمین نشست سازمان همکاری اسلامی داشت، خطاب به کشور‌های مسلمان گفت: مقاومت در برابر اشغالگری، دیگر یک مسئله اسرائیلی-فلسطینی نیست؛ بلکه به نبردی جهانی میان ظالمان و مظلومین تبدیل شده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی ترکیه رژیم صهیونیستی را به فرار از مسئولیت در قبال ریختن خون فلسطینیان متهم کرد و گفت: بر همه مسلمانان جهان واجب است که در سایه اتحاد، از فلسطینی‌ها دفاع کنند.

به باور وی، مسلمانان در سایه اتحاد و از راه‌های دیپلماتیک و البته در صورت لزوم با توسل به زور می‌توانند به هدف خود برسند.
فیدان با اشاره به اختلافات تاریخی میان برخی از کشور‌های مسلمان هشدار داد که مسئله فلسطین نباید قربانی رقابت‌های منطقه‌ای شود چراکه پیروز چنین وضعیتی، اسرائیل خواهد بود.

وزیر امور خارجه ترکیه از اعضای سازمان همکاری اسلامی خواست که با اعمال فشار علیه رژیم صهیونیستی، به اشغالگری این رژیم پایان داده و راه‌حل دو دولتی را به نتیجه برسانند.

همچنین وی با تأکید بر اینکه ترکیه از همه ابزار‌ها برای اعمال فشار به اسرائیل استفاده خواهد کرد، خواستار تلاش همه‌جانبه کشور‌های مسلمان برای تحقق عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل شد.

ترکیه اخیراً همه روابط تجاری با رژیم صهیونیستی را به حال تعلیق درآورد و اعلام کرد که به جمع شاکیان اسرائیل در دیوان دادگستری بین‌المللی خواهد پیوست.

حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران هم روز گذشته در جمع اعضای سازمان همکاری اسلامی، خطاب به کشور‌های منطقه یادآوری کرد که رژیم صهیونیستی دشمن مشترک است و گذشت زمان به نیروی اشغالگر مشروعیت نمی‌بخشد.

انتهای پیام/

مریم خرمائی

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تجارت ۲۰ میلیارد دلاری با عراق/ احداث شهرک صنعتی مشترک
  • بانکی پور سند روابط جنسی مردان ترکیه با زنان پُرشمار را منتشر کرد | عدد یاد شده به چه معناست؟ +لینک منبع
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی استفاده کنند
  • سازمان همکاری اسلامی خواهان آتش بس فوری در نوار غزه شد
  • برنامه همکاری طالبان و ترکیه
  • پس لرزه های ادعای یک نماینده مجلس درباره روابط جنسی در ترکیه /یک ذره انسانیت و شرم داشته باشید /حرمت زنان و نوامیس یک کشور مسلمان را نشکنید
  • پس لرزه ادعای نماینده تندرو مجلس درباره روابط جنسی در ترکیه /روابط با کشور همسایه به مشکل می خورد؟
  • ترکیه: مسئله فلسطین نباید قربانی رقابت‌های منطقه‌ای شود
  • هاکان فیدان: توسعه روابط با ایران اولویت مهم ترکیه دانست
  • ملاقات امیرعبداللهیان با هاکان فیدان در گامبیا