Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از نیاز ۵۰۰ میلیون دلاری برای سرمایه‌گذاری در بندر شهید رجایی به منظور تکمیل فاز سوم طرح توسعه این بندر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازبندرعباس، الله‌مراد عفیفی‌پور عصر امروز در حاشیه بازدید محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی از بندر شهید رجایی اظهار داشت: برای اجرای فاز سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی 70 میلیون دلار از محل منابع داخلی سازمان بنادر و دریانوردی اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مرحله اول فاز سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی از دهه فجر سال 93 آغاز شده، خاطرنشان کرد: فاز سوم این طرح در مجموع شامل احداث 1500 متر اسکله، 5 میلیون متر مکعب لایروبی و احداث 55 هکتار محوطه کانتینری است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به ظرفیت‌های بالای بندر شهید رجایی به منظور تبدیل شدن به هاب منطقه، گفت: با اجرای کامل فاز سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی، ظرفیت تخلیه و بارگیری این بندر از شش میلیون تی ای یو به هشت میلیون تی ای یو (واحد شمارش کانتینر) افزایش خواهد یافت.

لازم به ذکر است، مدیرعامل سازمان بنادر در این بازدید از نزدیک روند اجرای پروژه حصارکشی اراضی 2400 هکتاری الحاقی به منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی، طرح توسعه اسکله‌های نفتی منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی واقع در بندر خلیج فارس و شانتینگ یارد ریلی را مورد بررسی قرار داد.

بندر شهید رجایی بزرگ‌ترین بندر کانتینری ایران است که در 23 کیلومتری غرب بندرعباس واقع شده است.

این بندر دارای دو ترمینال تخلیه و بارگیری مجهز به اسکله‌های متعدد است که کشتی‌ها می‌توانند کانتینرهای خود را در این اسکله‌ها با تکیه بر تجهیزات سنگین تخلیه و بارگیری پیاده‌سازی و بارگیری کنند.

در واقع فاز سوم بندر شهید رجایی مجموعه‌ای از اسکله‌ها و محوطه‌هاست که می‌تواند ظرفیت پهلودهی شناورهای کانتینربر در این بندر را افزایش دهد.

انتهای پیام/

R7720/P1486/S6,58/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۱۸۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد بیش از یک درصدی تولید انرژی الکتریکی در نیروگاه شهید رجایی قزوین

جواد دوستی معاون مهندسی و برنامه ریزی نیروگاه شهید رجایی گفت: در اولین ماه امسال، به میزان ۸۳۵ میلیون و ۷۰۵ هزار کیلووات ساعت انرژی خالص در واحد‌های سیزده گانه این نیروگاه، تولید و به شبکه سراسری تحویل شده است.

دوستی در ادامه بیان داشت: از این میزان انرژی تولیدی، ۴۴۲ میلیون و ۵۷۸ هزار کیلووات ساعت انرژی در ۹ واحد گازی و بخاری نیروگاه سیکل ترکیبی و ۳۹۳ میلیون و ۱۲۷ هزار کیلووات ساعت انرژی در چهار واحد ۲۵۰ مگاواتی این نیروگاه تولید شده است که با این میزان، تولید انرژی الکتریکی در نیروگاه شهید رجایی ۱.۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

نیروگاه شهیدرجایی به عنوان سومین نیروگاه بزرگ کشور، با دارا بودن ۱۳ واحد بخاری وسیکل ترکیبی، سالانه حدود ۱۲ میلیاردکیلووات ساعت انرژی تولید می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌یابد
  • علاقه مندی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • نصب علائم کمک ناوبری در مسیر تردد شناورهای دریایی گلستان
  • اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • حریق منزل مسکونی در شهرک شهید رجایی مشهد  
  • ◄ بازدید مشاور عالی فرمانده کل قوا از بندر شهید رجایی
  • ◄ نشست مرور فرآیندهای مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری در بندر شهید رجایی
  • رشد تولید برق در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • انعقاد تفاهم نامه سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۸ میلیون دلار در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی​
  • رشد بیش از یک درصدی تولید انرژی الکتریکی در نیروگاه شهید رجایی قزوین