Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به کاهش شدید نقدینگی در بیمارستان‌های کشور، گفت: مراکز درمانی در تامین تجهیزات پزشکی دچار چالش جدی هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، محمد دامادی امروز در جلسه رسیدگی به وضعیت مطالبات شرکت‌های تامین کننده دارو پخش از مراکز عرضه دارویی طرف قرارداد با دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار داشت: پرداخت نشدن مطالبات بیش از 500 میلیارد تومانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران توسط سازمان‌های بیمه گر موجب کاهش شدید نقدیندگی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تابعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان شده که دانشگاه را در این مراکز دچار چالش بسیار جدی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه خدماتی که دانشگاه علوم پزشکی مازندران به مردم در بیمارستان‌ها ارائه می‌کند هزینه‌بر است و هم اکنون بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در تامین لوازم و تجهیزات پزشکی خود دچار چالش جدی هستند، افزود: این مراکز برای ادامه روند بهینه ارائه خدمات سلامت به مردم باید مطالبات به تعویق افتاده شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی و پیمانکاران طرف قرارداد را بپردازند و برای افزایش انگیزه و جلوگیری از کاهش کیفیت خدمات درمانی، نسبت به پرداخت کارانه یک سال عقب‌افتاده پزشکان و کارکنان خود اقدام کنند.

دامادی با بیان اینکه سازمان‌های بیمه‌گر باید نسبت به پرداخت مطالبات خود به دانشگاه علوم پزشکی مازندران زودتر اقدام کنند تا بیماران دچار مشکل نشوند، افزود: جلسه ای اظطرای با حضور همه نمایندگان مازندران را برگزار تا نسبت به بررسی و رفع مشکل از سوی سازمان‌های بیمه‌گر جهت جلوگیری از چالش‌های پیش رو برگزار خواهیم کرد.

وی با اعلام اینکه رفع مشکلات مالی در حوزه سلامت موجب ارتقا خدمات به مردم و تسریع در توسعه زیرساخت‌ها و تکمیل مراکز بهداشتی درمانی سطح استان می‌شود، افزود: دانشگاه علوم پزشکی مازندران هم اکنون پروژه‌هایی همچون مرکز جامع ترومای بیمارستان امام خمینی(ره) ساری، اورژانس بیمارستان بوعلی و اورژانس روانپزشکی بیمارستان زارع ساری، کلینیک ویژه پنج هزار متر مربعی بیمارستان بوعلی ، مرکز درمان سرطان کودکان و تقویت ناوگان اورژانس جاده ای را در مرکز استان در دست احداث دارد.

عدم پرداخت بدهی سازمان‌های بیمه‌گر به دانشگاه علوم پزشکی

محمدرضا شیران، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه مهمترین وظیفه معاونت غذا و دارو تامین دارو و تجهیزات بیمارستان‌ها است، افزود : پرداخت نشدن بدهی سازمان‌های بیمه گر، دانشگاه علوم پزشکی مازندران را با چالش جدی در زنجیره تامین دارو و تجهیزات پزشکی در مراکز درمانی خود کرده است.

وی بیان کرد: با پرداخت بدهی بیمه ای توسط سازمان‌های بیمه‌گر می‌توان به مطالبات توزیع کنندگان دارو و تجهیزات پاسخ داد.

انتهای پیام/

R41358/P1377/S6,74/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۱۸۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط‌ جنین در یزد

ایسنا/یزد معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: یک مرکز مداخله گر در امور درمانی و سقط جنین در یزد پلمب شد.

دکتر «سید کاظم رضوی» افزود: هیچ یک از کارکنان این مرکز غیرقانونی، تخصص پزشکی نداشتند و با پیگیری و تلاش کارشناسان نظارت بر درمان دانشگاه و همکاری دادستانی و پلیس اماکن، پس از طی مراحل قانونی، پملپ انجام شده و مدارک موجود به مقامات قضایی و همچنین دفتر حقوقی دانشگاه ارائه شد.

وی اظهار کرد: یکی از وظایف حوزه معاونت درمان دانشگاه های علوم پزشکی حفظ سلامت آحاد جامعه است و برخورد با مراکز غیرمجاز و مداخله‌گر در امور درمانی در حوزه پزشکی با جدیت در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایسنا و به نقل از وبدا یزد، رضوی از مردم درخواست کرد ضمن خودداری از مراجعه به واحدها و موسسه‌های غیرمجاز درمانی، هرگونه تخلف یا دخالت غیرمجاز افراد بدون صلاحیت در موضوع درمان‌ را از طریق سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد پلمب شد
  • پلمب یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط‌ جنین در یزد
  • رفع چالش‌های حوزه سلامت اولویت مسئولان باشد
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی
  • نصب یک دستگاه رادیوگرافی دیجیتال پرتابل در بیمارستان حضرت رسول (ص) جوانرود
  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی
  • بیمارستان نیایش خرم‌آباد ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان