Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - آسمان شب نفس ها را در سينه حبس مي کند. اگر به جاي تاريکي رفته و پس از عادت کردن چشم تان به نبود نور نگاهي به بالا سرتان بيندازيد، منظره زيبايي از هزاران نقطه نوراني را بر پهنه آسمان خواهيد ديد که هر کدام از اين نقطه ها مي توانند نور يک ستاره يا حتي کهکشاني با ميليون ها سال قدمت باشند؛ منظره اي که هر انساني در مقابل عظمتش احساس حقارت و کوچکي مي کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آسمان شب سوژه فوق العاده اي براي عکاسي است. به لطف سرعت شاتر بالا، دوربين هاي عکاسي مي توانند نور بيشتري از چشمان شما دريافت کنند تا با گرفتن عکس بهتر بتوانيد به نظاره آسمان زيباي شب بنشينيد. در اين مقاله به تکنيک هايي پرداخته ايم که شما را براي گرفتن عکس هاي عالي و بي نقص از آسمان پر ستاره راهنمايي مي کنند.
بهترين تصاوير از آسمان شب چه خصوصياتي دارند؟بهترين تصاوير از آسمان آن هايي هستند که بتوانند هزاران ستاره را در قاب خود جاي بدهند؛ طوري که با ديدن شان احساس کنيد که در حال تماشاي جهاني بي انتها هستيد.

از ديگر خصوصيات عکس هاي خوب اين است که در عين نمايش آسمان بتوانند بخش هايي از زمين را هم به تصوير بکشند. عکسي که فقط شامل ستاره هاست در بهترين حالت مشابه تصاوير علمي و تحقيقاتي ناسا يا عکس هاي غير واقعي است که با پردازش کامپيوتري ايجاد مي شوند.

اما در عوض يک عکس خوب معمولا مناظر و چشم اندازهاي زميني را هم در بر مي گيرد. اين کار باعث ايجاد تضادي ميان گستردگي آسمان و کوچکي زمين مي شود که منظره فوق العاده زيبايي مي آفريند.
مسائل تکنيکيفرقي نمي کند که کجا باشيد، با تسلط بر تکنيک هاي عکاسي تقريبا هر جايي مي توانيد تصاوير خوبي از آسمان بگيريد. البته بهترين نتايج در نقاط کاملا تاريک حاصل مي شوند. اگر حدود 50 کيلومتر از محيط هاي شهري فاصله بگيريد، آلودگي نوري به قدري کاهش پيدا مي کند که بر عکس هايتان اثر نگذارد. عکاسان حرفه اي در چنين مواقعي براي عکاسي قله کوهستان ها يا صحراها را ترجيح مي دهند.
بهترين راه براي شناسايي نقاط مناسب براي عکاسي اين است که از نقشه هاي آلودگي نوري زمين مثل Dark Site Finder استفاده کنيد. همانطور که در اسکرين شات پايين مي بينيد، تقريبا بخش اعظم ايالت هاي شرقي آمريکا براي عکاسي در شب جاي مناسبي نيستند، اما در عوض قسمت هاي مياني و غربي از شرايط بهتري برخوردارند.

با اين وجود اگر تحت هيچ شرايطي امکان حضور در نقاط کاملا تاريک را نداشتيد، بهترين کار اين است که عکس تان را از تاريک ترين افق ممکن بگيريد. به عنوان مثال تصوير پايين در منطقه اي با آلودگي نوري نسبتا بالا گرفته شده، اما عکاس با گرفتن دوربين به سمت ساحل دريا توانسته که نور شفق را به زيبايي به نمايش بگذارد:

براي عکاسي از آسمان شب، بايد ميان چند چيز تعادل برقرار کنيد: اين که بدون کوچک ترين افت کيفيت تصوير در اثر سو سو زدن يا حرکت ستاره ها، بيشترين نور ممکن را به لنز دوربين تان وارد کنيد. براي اين منظور لازم است که دريچه ديافراگم را در باز ترين حالت ممکن گذاشته و براي داشتن تصاوير شفاف ISO را روي بالاترين حد خود تنظيم کنيد. اکثر دوربين هاي نيمه حرفه اي موجود در بازار ايزويي برابر با 1600 دارند.
فارغ از ايزو و ديافراگم، توجه به سرعت شاتر هم در عکاسي از آسمان مسئله حائز اهميتي است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۱۹۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس زیباترین ورزشکار تاریخ در صحرای دوبی + عکس

منبع: برترین ها 

سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • فابرگاس: هاورتز ستاره بزرگ امسال آرسنال است
  • کیلیان ام باپه در اوج؛ بهترین آمار گلزنی دوران حرفه‌ای ستاره فرانسوی
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر در جعفرآباد مغان
  • عکس زیباترین ورزشکار تاریخ در صحرای دوبی + عکس
  • زیباترین بهار تهران را در این لوکیشن‌ها ببینید
  • اگر فضا پر از ستاره است پس چرا اینقدر تاریک است؟!
  • تقدیر ستاره پیشین بارسا از والیبالیست بلغارستانی
  • عکاسی باورنکردنی از سر شاپرک (عکس)
  • ستاره آرسنال: با خوش‌شانسی به چلسی گل زدم
  • تشکر ستاره اینتر از عمو تیری: بهترین عموی دنیا!‏