Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - آيا بيشتر تروريست‌ها مسلمان هستند يا صرفاً بازي‌هاي سياسي و رسانه‌اي توانسته اين دو کلمه را تداعي‌کننده يکديگر قرار دهد؟
سرويس جهان مشرق- واقعه يازده سپتامبر موجي را در افکار عمومي آمريکا به راه انداخت که «تروريسم» را معادل «مسلماني» قرار داده بود، اما کشتار لاس وگاس که رسانه‌هاي غربي تلاش کردند تلنگر آن را در روهاي اخير محدود کنند، نشان داد تروريست‌بودن اصلاً نياز به دين‌ ندارد، چه اسلام يا هر دين ديگر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بيهوده نيست که سال‌ها است دلسوزان فلسطين و يهوديان واقعي تلاش مي‌کنند تا به گوش همه برسانند صهيونيست‌هاي قاتل، اصلاً يهودي نيستند.
گلوبال ريسرچ، 2013 ميلاديچند سالي است آمارهاي متعدد از اقدامات تروريستيِ غيرمسلمانان در آمريکا منتشر مي‌شود اما رسانه‌هاي جريان اصلي (main stream) در آمريکا اجازه نمي‌دهند به خوبي به دست مردم برسد. چهار سال پيش بود که پايگاه گلوبال ريسرچ (Global Research) طبق گزارش‌هاي اف‌بي‌آي نوشت بين سال‌هاي 1980 تا 2005 ميلادي تنها 6% از اقدامات تروريستي از سوي مسلمان‌ها انجام شده و 7% نيز از سوي يهوديان. در طول يازده سال پس از حادثه يازده سپتامبر، تنها 33 آمريکايي از سوي مسلمانان در آمريکا کشته‌ شده‌اند و در ميان 2400 اقدام تروريستي که بين سال‌هاي 1970 تا 2012 ميلادي در خاک آمريکا رخ داده، تنها عاملان 60 مورد مسلمان بوده‌اند، يعني 2.5%.

دانلد ترامپ به ويژه در دوران مبارزات انتخاباتي از مسلمانان افراطي به عنوان تروريست ياد مي‌کرد اما حرفي از سفيدپوستان آمريکاييِ غيرمسلمان نبود. در واقع او که مي‌دانست آراي سفيدپوستان غيرمسلمان بيشتر از مسلمانان است، تصميم گرفت عامدانه خود را به ناداني بزند و اين آمار را ناديده بگيرد اما عملاً اتفاقي که افتاد اين بود که سخنان او موج اسلام‌هراسي را در آمريکا تقويت کرد.
احتمالاً به دليل همين آمارها بوده که در سال 2011 ميلادي، اوباما به تمام ادارات و سازمان‌هاي امنيتي و انتظامي فدرال دستور داد «اسلام» را از از فهرست حساسيت‌هاي ضدتروريستي خود حذف کنند و ساير معيارها را براي مقابله با خود تروريسم در نظر گيرند. البته شايد بتوان گفت اگر سخت‌گيري‌هاي ده‌ساله پليس آمريکا بر مسلمانان نبود قطعاً آمار اقدامات تروريستي از سوي اين اقليت افزايش مي‌يافت اما پاسخ اين است که وقتي آمار نشان مي‌دهد غيرمسلمانان نقش جدي‌تري در اقدامات تروريستي داشته‌اند، چرا همين سخت‌گيري‌ها از سوي نيروهاي امنيتي و افکار عمومي ايالات متحده عليه آنها انجام نمي‌شود؟
آخرين آمار جالب در اين متن بيان مي‌کند از حدود 180 هزار قتل در آمريکا طي 11 سالِ پس از 11 سپتامبر، عددي کمتر از دو صدم درصد (!) به اقدامات تروريستي از سوي مسلمانان مربوط است و تازه اين جدا از دلايل ديگري چون مصرف بيش از حد الکل و چاقي است که از آمريکاييان قرباني مي‌گيرد، بنابر اين وقتي رسانه‌هاي خبري، مسلمانان را به عنوان مهمترين تهديد براي زندگي مردم جا بياندازند بايد به دنبال مسائل پشت‌پرده بود.
راديو مردمي بين‌الملل، 2015 ميلاديراديو مردمي (Public Radio International) که در سال 1983 ميلادي تأسيس شده، با هدف انتشار ديدگاه‌هاي کمترشنيده شده به انتشار مطالب اينترنتي نيز اقدام مي‌کند. اين پايگاه به پژوهش بنياد آمريکاي نوين اشاره کرده که در آن 26 حادثه پس از 11 سپتامبر به عنوان حادثه تروريستي در نظر گرفته شده و از اين تعداد 19 مورد توسط غيرمسلمان‌ها انجام شده است. پرسش نويسنده اين است که چرا آمريکايياني که اقدام تروريستي انجام داده‌ند مانند مسلمان‌ها به زندان گوانتانامو برده نمي‌شوند؟
تعريف بنياد آمريکاي نوين از اقدام تروريستي، خشونتي است که با انگيزه صرفاً ايدئولوژيک عليه انسان‌ها انجام شود. بنابر اين 26 موردي که بنياد آمريکاي نوين در نظر گرفته، طبق پژوهش مستقل بوده (نه گزارش اف‌بي‌آي يا ...) تا رخدادهاي واقعاً تروريستي از غير آن تشخيص داده شود. براي مثال از نگاه اين بنياد، حمله يک زوج آمريکايي سفيدپوست در لاس‌وگاس به يک فست‌فود که با هدف قتل دو پليس صورت گرفت، يک اقدام تروريستي است اما کدام رسانه آمريکايي اين اقدام را به اندازه حادثه ديگري که يک مسلمان در آن نقش داشته، ‌ پوشش داده است؟ از آن سو با هدف حفظ بيطرفي، مواردي چون قتل 3 دانش‌آموز مسلمان در سال 2015 نيز به عنوان اقدام تروريستي در نظر گرفته نشده، زيرا قاتل سابقه بروز عصبانيت داشته است.
هافينگتون پست، 2017 ميلاديمرکز گزارش‌دهي محققانه (The Center for Investigative Reporting) 201 حوادث تروريستي را طي سال‌هاي 2008 تا 2017 ميلادي بررسي کرده و به اين نتيجه رسيده که عاملان مسلمان در 63 مورد نقش داشته‌اند در صورتي که نژادپرستان سفيدپوست 115 مورد ديگر ر رقم زده‌اند (يعني تقريباً يک به دو) و چپ‌هاي افراطي (مانند حاميان مسلح حقوق حيوانات) نيز 19 مورد را برعهده داشته‌اند. از سوي ديگر در حالي که تنها 13% از اقدامات تروريستي مسلمانان به مرگ فرد يا افرادي در آمريکا انجاميده است، اين رقم براي اقدامات سفيدپوستانِ برتري‌طلب بيشتر است، يعني يک‌سوم.
خشونت‌هاي ايدئولوژيک در آمريکا از سال 2008 ميلادي
تحليلگر هافينگتون پست (Huffington Post) مي‌نويسد نه تنها رسانه‌ها استاندارد دوگانه دارند، بلکه مقامات امنيتي و انتظامي آمريکا نيز در بزرگ‌نمايي تروريسم اسلامي بي‌تقصير نيستند، زيرا آنها معمولاً تمايل دارند اقدام تروريستي مسلمانان را برگرفته از باورهاي آنها بدانند اما وقتي به سفيدپوستان آمريکايي مي‌رسند، دنبال اثبات بيماري‌هاي رواني هستند.
جمع‌بندي1- تهديددانستن مسلمانان به عنوان تروريسست در خاک آمريکا بيش از آنکه با واقعيت ارتباط داشته باشد، با سياست‌هاي آمريکا در جهان مرتبط است و هيچ بعيد نيست باند حاکم بر اين کشور از بازوي رسانه‌اي براي توجيه سياست‌هاي خود بهره گيرد.
2- اساساً واژه «تروريسم» به ويژه در دهه 2000 ميلادي بار معنايي خاصي داشت که بيشتر به مهاجران برمي‌گشت. در پژوهش‌هاي بالا نيز مشخص است که هر کدام تعريف خاص خود را دارند و بر اين اساس اعداد متفاوتي به دست آورده‌اند. بنابر اين دست واشينگتن نيز باز است که تعريف سوگيرانه خود را داشته باشد. اگر قرار باشد همه اقدامات مرگباري که از سوي آمريکاييان غيرمسلمان در آن کشور انجام مي‌شود، تروريستي ناميده شود، چه کسي خواهد پذيرفت بودجه هنگفتي در خارج آمريکا به نام عمليات ضدتروريستي هزينه شود؟
3- تروريسم اساساً به دين ارتباط ندارد، ‌ بلکه بيشتر به بي‌وجداني مرتبط است. اگر کسي از نام دين براي توجيه اقدامات مرگبار خود عليه مردم بي‌دفاع سوء‌استفاده مي‌کند، از آن سوي نيز چه بسيار سياستمداران و تصميم‌سازان که به نام گسترش دموکراسي و حتي مقابله با تروريسم به کشتار هزاران هزار انسان بي‌گناه در خاورميانه و آفريقا اقدام کرده‌اند. چرا بمباران مردم پاکستان و تبديل‌شدن مراسم عروسي به عزا توسط پهبادهاي آمريکايي نبايد اقدام تروريستي ناميده شود؟ چرا بمباران مدرسه و بيمارستان در يمن و سوريه که در آن ده‌ها زن و کودک غيرنظامي زنده‌زنده در آتش مي‌سوزند، اقدام تروريستي نيست؟
4- اينکه عمده اقدامات تروريستي در جهان از سوي غيرمسلمانان انجام مي‌شود منافاتي با اين واقعيت ندارد که بايد اسلام را مانند هر دين ديگري در برابر ديدگاه‌هاي نادرست محافظت کرد و آن را از آفات تندروي‌هاي نامعقول و سليقه‌اي پالايش نمود. در کشورهاي اسلامي نيز مانند هر کشور ديگري بايد از کودکي همان‌گونه که جهاد با دشمنان انسانيت و حقيقت آموخته مي‌شود، مهرباني با انسان‌ها و پيشبرد اهداف خيرخواهانه از راه‌هاي صحيح آموخته شود. پيش‌گيري و درمان بيماري‌هاي رواني و نارضايتي‌هاي فروخته گامي ضروري براي جلوگيري از اقدامات تروريستي است، به ويژه در کشورهايي که با فقر، بيسوادي و تبعيض دست به گريبان‌اند.
منابع
https://www.globalresearch.ca/non-muslims-carried-out-more-than-90-of-all-terrorist-attacks-in-america/5333619
https://www.pri.org/stories/2015-06-24/white-americans-are-biggest-terror-threat-united-states
https://www.huffingtonpost.com/entry/domestic-terrorism-white-supremacists-islamist-extremists_us_594c46e4e4b0da2c731a84df

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۱۹۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس | اطلاعیه جدید سامانه تجارت

تین نیوز

با توجه به آخرین دستورالعمل ارزی که در سامانه جامع تجارت قرار گرفته است، مهلت واردکنندگان برای تامین ارز واردات پس از دریافت تخصیص وارداتی به ۲۰ روز محدود شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، اخیرا طی دستورالعملی در سامانه جامع تجارت به بازرگانان اعلام شده است که ظرف 20 روز پس از تخصیص ارز واردات خود، فرصت دارند که برای تامین ارز اقدام کنند. در صورتی که در زمان تعیین شده این اقدام صورت نگیرد، ثبت سفارش انجام شده، باطل می شود.

متن این دستورالعمل جدید به شرح زیر است:

امکان مدیریت بهتر و سیگنال مثبت به بازار ارز با دستور العمل جدید

تا پیش از این واردکننده تا 30 روز پس از تخصیص ارز فرصت داشت تا نسبت تامین ارز اقدام کند. بعضاً بانک مرکزی در این بازه زمانی نمی توانست تامین را انجام دهد و فرصت طولانی تر می شد. عده ای نیز صبر می کردند و از تفاوت قیمت نوسان گیری می کردند. به طور مثال وقتی اقدام به خرید می کردند که اختلاف نرخ دولتی و بازار آزاد به حداکثر میزان خود رسیده باشد.

به نظر می رسد که این اقدام برای کاهش فاصله زمانی تخصیص با تامین ارز کالاها انجام شده است و احتمالا می تواند جلوی سو استفاده های احتمالی را بگیرد. نکته دیگری که وجود دارد این است که معمولا فاصله بین تخصیص و تامین ارز به دلیل محدودیت های ارزی با کندی مواجه می شد.

اما با در نظر گرفتن دستورالعمل جدید می توان این احتمال را مطرح کرد که بانک مرکزی در این بازه زمانی مشکلی در تامین ارز وارداتی ندارد و به همین دلیل محدودیت حداکثر 20 روزه برای تامین ارز در نظر گرفته شده است.

همچنین وقتی بازه 20 روزه یک واردکننده می گذرد و نمی توان تامین ارز را انجام دهد، مجدد به صف تخصیص بازمی گردد. به این ترتیب می توان انتظار داشت که صف تامین کوتاه تر و قابل مدیریت تر شود.

پس از ثبت سفارش کالا توسط صاحبان کالا و فعالان اقتصادی باید تخصیص ارز صادر شده از سوی دفاتر تخصصی وزارت صمت، جهاد کشاورزی و بهداشت، از سوی بانک مرکزی تایید شود. در مرحله بعد باید تامین ارز انجام شود که از طریق شبکه صرافی های بانکی انجام می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • قدردانی دادستان کل کشور از اقدامات فرماندهی انتظامی هرمزگان
  • ترخیص همه نهاده‌های وارداتی از بندر امیرآباد
  • تل‌آویو به شکست سامانه‌های آمریکا دربرابر موشک ایرانی اعتراف کرد
  • همه وظیفه داریم در راستای کاهش سوانح اقدام کنیم
  • عکس | اطلاعیه جدید سامانه تجارت
  • روند افزایشی خودکشی از ۱۳۸۸ تا ۱۴۰۱
  • روند افزایشی خودکشی از 1388 تا 1401
  • لحظه اصابت پهپاد انتحاری ارتش یمن به کشتی اسرائیلی+ فیلم/ مخالفت وزیرخارجه انگلیس به تروریستی اعلام کردن سپاه/ هشدار مهم انصارالله به آمریکا درباره حمله به یمن/ حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یمن
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • هشدار وزیر خارجه انگلیس درباره پیامدهای تروریستی خواندن سپاه