Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر نخستین جشنواره سراسری شعر قرآن گفت: پس از تجربه برگزاری جشنواره شعر نهج‌البلاغه و با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با شعرا، نخستین جشنواره سراسری شعر قرآن در اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، محسن ناصحی عصر امروز در نشست خبری نخستین جشنواره سراسری شعر قرآن اظهار داشت: پس از برگزاری جلسه با شعرای اصفهان، قرار بر این شد تا کنگره سراسری شعر قرآن در اصفهان رقم بخورد، به همین دلیل جلسات مختلفی آغاز و هسته اولیه آن تشکیل شد و در آن جلسه دبیران جلسه مشخص شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در گذشته نیز جشنواره سراسری شعر نهج‌البلاغه برگزار شده بود که آثار بسیار ارزشمند و فاخری به دبیرخانه آمد و در روز مبعث اختتامیه آن برگزار شد و طی 2 ماه گذشته فراخوان آن داده شد.

دبیر نخستین جشنواره سراسری شعر قرآن خاطرنشان کرد: پس از تجربه موفق کنگره سراسری شعر نهج‌البلاغه و بازتاب آن، بنا را بر این گذاشتیم تا کنگره‌ای شایسته برای قرآن در اصفهان رقم بخورد.

ناصحی بیان کرد: ترویج فرهنگ نورانی قرآن، گسترش فعالیت‌های ادبی و فرهنگی مرتبط با کلام وحی و گرامیداشت شعرایی که آثارشان ارسال شده، اهداف اصلی ما در برگزاری این کنگره هستند و آثار ارسال شده شعرا به صورت مجموعه مدونی به چاپ می‌رسد.

وی گفت: کوچک‌ترین اقدامی که در راستای معرفی فرهنگ قرآن به جز دیگر مسائلی که مانند حفظ و تفسیر قرآن صورت می‌گیرد بتوان صورت داد و شعر یکی از راه‌هایی است که مغفول مانده و این مسئله با حضور پررنگ شعرا برآورده می‌شود.

دبیر نخستین جشنواره سراسری شعر قرآن افزود: این کنگره می‌تواند موضوعات گسترده‌ای را در بر بگیرد، به طور قطع لازم است تا شعرا احادیثی را در شعرای خود به کار ببرند و از آن غفلت نکنند.

ناصحی خاطرنشان کرد: بنیاد مردمی نهج‌البلاغه پیشنهاد این موضوع را ارائه داده و بحث‌های مالی این جشنواره را نیز این بنیاد بر عهده گرفته است.

وی افزود: تا کنون حدود 100 اثر از 6 استان به دبیرخانه جشنواره ارسال شده و اغلب اشعار از روستاهای اصفهان ارسال شده‌اند و قرار است در پایان 5 نفر برگزیده و 5 نفر شایسته تقدیر انتخاب شوند.

انتهای پیام/

R41346/P1377/S6,51/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۱۹۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تئاترحوزه هنری استان به جشنواره سراسری بچه های مسجد راه یافت

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر آئین ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: نمایش ۱۹۴۸ به نویسندگی و کارگردانی «یاسر خالقی» از شهرستان لنده، تولید حوزه هنری استان به پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد راه یافت.

وی بیان داشت: این نمایش با زبانی طنز به اشغال فلسطین توسط اسرائیل غاصب می‌پردازد و از کمدی تازه‌ای در بیان درام خود استفاده می‌کند که برای مخاطب جذابیت ویژه‌ای دارد.

آئین تصریح کرد: پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در شهرستان بافق استان یزد برگزار می‌شود.

وی افزود: پس از بازبینی آثار تولید شده از استان‌های مختلف کشور، ۱۴ گروه نمایشی توانستند برای حضور در پانزدهمین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد امتیاز لازم را کسب کنند.

کد خبر 6095107

دیگر خبرها

  • برپایی نخستین جشنواره غذای سنتی در شهر مریانج
  • آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در مشهد
  • فراخوان پویش سراسری «وعده صادق»
  • آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در گیلان
  • رونمایی از سه کتاب منتخب آثار جشنواره شهید آوینی
  • تور سراسری تصویر ایران آغاز شد
  • برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی، ورزشی بومی -محلی در دانشگاه آزاد بجنورد
  • تکلیف جایزه بزرگ جشنواره شهرنما چه شد؟
  • تئاترحوزه هنری استان به جشنواره سراسری بچه های مسجد راه یافت
  • گشایش بزرگترین نمایشگاه قرآنی در افغانستان