Web Analytics Made Easy - Statcounter

قم- ایرنا- آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید گفت: تامین هزینه های دانشگاه برای بعضی افراد سنگین است، لازم است در این رابطه به فکر نیازمندان بود و طوری برنامه ریزی کرد تا آن ها بتوانند ادامه تحصیل دهند.

به گزارش ایرنا به نقل از مرکز خبر حوزه، وی عصر چهارشنبه در دیدار فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: اگر چه تاسیس دانشگاه آزاد توانست مشکل کنکور را برطرف کند، ولی باید همانند برخی کشورهای دیگر، رشته هایی راه اندازی شود که نیاز کشور را از بین ببرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آیت الله سبحانی اضافه کرد: باید سعی کرد این نوع برنامه های مفید که اروپایی ها در مراکز علمی خود اجرا کرده اند و به موفقیت رسیده اند، مسئولان دانشگاه ها و مراکز علمی کشور در دانشگاه ها علمیاتی کنند تا سبب کاهش هزینه ها شود.
وی بر تفکیک جنسیتی دانشگاه ها تاکید کرد و گفت: تفکیک به معنای این است که دختران و پسران هر کدام در جایی درس بخوانند؛ عملیاتی شدن این برنامه می تواند به عفت و پاکدامنی جامعه و دختران پسران کمک فراوانی کند.
وی افزود: تفکیک جنسیتی در شهر قم اجرا شده و آثار خوبی به همراه داشته است.
این مرجع تقلید با تاکید بر این که اسلامی کردن علوم انسانی بسیار مهم است، افزود: علوم اسلامی را افرادی تدریس کنند که استاد و متخصص می باشند؛ کسانی که بتوانند شبهات اعتقادی جوانان را پاسخگو باشند و شبهات عقیدتی را از بین ببرند نه این که افرادی باشند که قادر به پاسخ گویی نیستند.
/2085/ 6133/ تنظیم کننده: سمیه حیدری **انتشار- جعفرمسلمی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۱۹۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرانه ۱۰ میلیون تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم با اشاره به سرانه ۱۰ میلیون تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم گفت: روزانه سه میلیارد تومان برای رفت و روب شهر قم هزینه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، مجید اخوان امروز _ چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در نشست خبری رؤسای کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر قم که در آستانه روز شورا در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر وظیفه نظارت، تدوین و اجرا را بر عهده دارد.

وی افزود: از هزینه‌های جاری شهرداری اعم از پرسنل و هزینه‌های اداری و تشکیلاتی، هزینه‌های ضروری در اولویت قرار می‌گیرد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم با اشاره به بودجه شهرداری قم در سال جاری، خاطرنشان کرد: با وجود اینکه بودجه شهرداری قم در نیازهای شهری و مباحث توسعه و عمران شهری جوابگو نیست، اما شاهد رشد مناسبی هستیم.

اخوان ادامه داد: همه تلاش مجموعه شورای اسلامی شهر بر این است تا دریافت عوارض با رشد معتدلی انجام شده و فشاری محتمل شهروندان نشود.

وی با بیان اینکه بخشی از بودجه نقدی و غیر نقدی است، تصریح کرد: از ۱۴ هزار ۲۰۰ میلیارد، ۲,۵۰۰ میلیارد تومان بودجه جاری شهرداری قم است که شامل حقوق و دستمزد کارکنان و پرسنل سازمان‌هایی چون سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی توسط شهرداری قم تأمین می‌شود.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم هزینه نگهداری شهر را ۱,۰۰۰ میلیارد تومان دانست و گفت: روزانه ۳ میلیارد تومان هزینه رفت و روب سطح شهر فضای سبز است.

اخوان سرانه عمرانی برای هر نفر را ۱۰ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: ۱۱ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای امور عمرانی شهر صرف می‌شود.

کد خبر 747564

دیگر خبرها

  • ۸۰ درصد از نقاط آبگیر شهر قم شناسایی و رفع معضل شد
  • دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی سرپرست شهرداری نور شد
  • سرانه ۱۰ میلیون تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم
  • شناسنامه باغ‌های شهر قم تدوین می‌شود
  • حجاب و عفاف دغدغه امروز مردم و مسئولان است
  • برنامه‌های تشویقی و انگیزشی برای رونق «حجاب و عفاف» در دانشگاه‌ها
  • تشکیل کمیته اقتصادی با تمرکز بر درآمدزایی غیرشهریه‌ای استان تهران
  • آیین افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت زنده یاد «نعمت الله سلطانی» در همدان 
  • رایزنی برای رفع مشکل سند مالکیت دانشگاه آزاد میاندوآب
  • تحصیل ۴۱۸ دانشجوی دکتری در دانشگاه آزاد کهگیلویه و بویراحمد