Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - همه ما عاشق گرافيک بالاي يک بازي ويديويي هستيم! کتمان کردن اين موضوع تقريباً امکان ناپذير است. شايد يک بازي قديمي دستمان بيايد و فارغ از گرافيک تاريخ گذشته، از آن لذت ببريم.
شايد گرافيک يک بازي اولويت دوم يا حتي سوممان باشد؛ به هر حال گيم پلي لذت بخش و حتي داستان درگير کننده مي تواند در اولويت هاي بالاتري قرار گيرد، اما گرافيک بالاي يک بازي همه چيز را زيبا و دوست داشتني مي کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گرافيک بازي از دو جنبه بررسي مي شود؛ يکي گرافيک تکنيکي و يکي طراحي بصري. مورد اول به جنبه هاي واقعي و طبيعي گرافيک مي پردازد؛ يعني محيط و شخصيت ها چقدر مي توانند به واقعيت نزديک شوند. رزولوشن بالا يا بسياري از اصطلاحات گرافيکي که درباره آن صحبت شد، در زمره بخش تکنيکي گرافيک قرار مي گيرد و بيشتر از همه به قدرت کنسول و تلاش سازندگان بستگي دارد.
مورد دوم يعني طراحي بصري، کاملاً به ذوق و خلاقيت طراحان وابسته است. توضيح اين بخش کمي سخت است؛ شايد بتوان گفت تمام آن بخش هايي که به واقعيت وابسته نيست و کاملاً تخيلي و ساخته ذهن انسان است، مي تواند در زمره طراحي بصري قرار گيرد. در واقع طراحي بصري را مي توان طراحي «هنري» نيز گفت.
چنين تعريفي اصلاً جامع و کامل نيست، اما به بينش شما بسيار کمک مي کند. دفعات بعد که درباره طراحي بصري و گرافيک تکنيکي در نقد بازي ها صحبت شد، درک بيشتري از صحبت هاي نويسنده پيدا مي کنيد و به طور ناخودآگاه دقيقاً مي فهميد کدام مورد مربوط به طراحي بصري است يا گرافيک تکنيکي.
طراحي بصري بدون شک ماندگاري و طراوت يک اثر را بالا مي برد؛ با پيشرفت روزافزون تکنولوژي، گرافيک تکنيکي بعد مدتي زيبايي خود را از دست مي دهد اما طراحي هنري يک بازي زيبايي و تازگي يک عنوان را زنده نگه مي دارد، به طوري که بعد از چند سال بازي کردن هنوز از خلاقيت و ذوق طراحان هنري لذت ببريد. پس بدون شک، طراحي هنري يکي از ارکان مهم بازي سازي است که حتي در داستان و گيم پلي بازي نيز تاثير مستقيم دارد.
در اين متن 20 طراحي هنري برتر در بازي هاي ويديويي که سايت Creative Bloq آن را ليست کرده را براي شما تدارک ديديم. با ديجياتو همراه باشيد.
وسواس بيش از حد خود در زمينه واقع گرايي بازي هاي ويديويي را کنار بگذاريد. در اين متن مي خواهيم روي عناويني تمرکز کنيم که يکي از بهترين طراحي ها را داشته اند.
به لطف تکنولوژي، حالا هر چيزي که تصور کنيد را مي توان در يک بازي ويديويي پياده سازي کرد. پس چرا بايد ديد خود را محدود به الگوها و مثال هاي دنياي واقعي کنيم، وقتي مي توانيم پا را فراتر بگذاريم و وارد دنيايي بي نهايت شويم؟
طراحاني که اين موضوع را فهميديد، عناويني ساختند که از نظر بصري و هنري تاثيرگذار و الهام بخش است. آنها يکي از مهم ترين ارکان بازي ويديويي را درک کردند. مطلب پيش رو، مي خواهد 20 تا از طراحي هاي محبوب در تاريخ بازي ويديويي را برايتان توضيح دهد. براي هر طراحي، سعي شد پيشينه خود بازي و صحبت هاي طراح هنري خود بازي نيز درباره اثر خودش نيز به قلم آورده شود.
اساسنيز کريد - کلاه عقاب شکل
داستان هر قسمت از سري اساسينز کريد با فاصله زماني بيش از صد سال روايت مي شود، اما در همه آن ها يک چيز مشترک وجود دارد که آن ها را به هم متصل مي کند: کلاه عقابي شکل شخصيت هاي اصلي.
نوع لباس پوشيدن آدمکش ها امکان دارد با گذر زمان تغيير کند، اما آن کلاه دوست داشتني هميشه حالت و استايل به خصوص خود را حفظ مي کند. تلاش استوديو سازنده براي ايجاد چنين استايلي براي لباس اساسين ها به شدت هوشمندانه بود؛ زيرا چنين مدل لباسي در هيچ بازه زماني تاريخ گذشته نيست. اگر در خاورميانه قرن 12 ميلادي زندگي کنيد يا حتي در آمريکاي کنوني، هيچ وقت به شما نخواهند گفت که نوع کلاهت از مد افتاده (البته حالا همه ديگر مي دانند چنين کلاهي مربوط به بازي اساسينز کريد است).
از طرفي مدل لباس پوشيدن و کلاه اساسين ها با داستان بازي جور در مي آيد؛ زيرا آن ها بايد هويت خود را مخفي نگه دارند. هر شخصيت لباس مخصوص به خود را دارد؛ از الطاير با رداي سفيد بلندش گرفته تا پيراهن و شنل دوران رنسانس اتزيو. نقطه مشترک همه آن ها کلاه عقاب شکل است و نسبت به بقيه قسمت هاي لباس بيشتر در معرض ديد قرار دارد. در واقع، هدف طراحان اين بوده که همه آن ها به يک شکل نامحسوس جذاب و قاطع باشند تا نشان دهد که از يک خانواده اند؛ خانواده قاتلان.
ديدگاه طراح بازي اساسينز کريد:ديويد «وايل» لوي، از طراحان هنري اين بازي، مي گويد: «بخش لباس اساسين ها شايد يکي از چالش برانگيزترين پروژه هاي زندگي ام بوده است؛ خصوصاً اينکه بايد يک تعادل نسبي بين واقع گرايي و تخيل برقرار مي کرديم. لباس الطاير به هيچ وجه لباس روزمره افراد آن زمان نبود و از طرفي هم نمي توانستيد بگوييد که لباس الطاير واقعي نيست يا به آن دوره تعلق ندارد. سخت ترين تعادلي که تيم طراحي بايد برقرار مي ساخت، نشان دادن طراحي کهن و باستاني با زبان بصري مدرن و گرافيکي بود که توانستند از پس آن برآيند.»
زره مستر چيف - هيلو
طرفداران پر و پا قرص سري هيلو با زره جنگي ارتقا يافته MJOLNIR که مستر چيف آن را مي پوشد آشنايي دارند. از ديد بقيه بازيکنان، MJOLNIR فقط يک زره جذاب سبزرنگ بود که مسترچيف آن را مي پوشيد. مسترچيف، قهرمان بدون صورت دنياي هيلو است.
دنياي هيلو را مي توان علمي - تخيلي سخت ناميد؛ دنيايي که روي مسائل علمي و فني مهندسي بيشتر تاکيد مي کند.جهان باورپذير و ناهموار هيلو به دو بخش هنري تقسيم مي شود: اتمسفر سرد و اتوماسيون مانند ماشين ها و زره انسان ها، و اتمسفر روشن و رنگارنگ کشتي ها و اسلحه هاي کاوننت ها (دشمنان معروف سري هيلو) که در ميدان جنگ يک تناقض عجيب غريب ايجاد مي کند.
زره سبزرنگ چشم نواز مسترچيف به نوعي با نام سري هيلو اجين شده است. طراحي مکانيکي زره کاملاً با جو ارتشي و اتمسفري که انسان ها در دنياي هيلو ايجاد مي کنند جور در مي آيد، و از آن مهم تر صورت مستر چيف را پنهان مي کند. سازندگان بانجي اين کار را از عمد انجام دادند؛ زيرا مي خواستند هويت و قيافه مسترچيف هميشه يه معما باقي بماند: او شخصيت اصلي بازي نيست، شخصيت اصلي بازي «شما» هستيد.
ديدگاه طراح هيلو:جو استاتن، کارگردان سينمايي استوديو بانجي در اين باره مي گويد: «در اوايل، تيم توسعه دهنده هيچ اصرار خاصي نداشت تا با استفاده از طراحي بصري، منجر شود تا رابطه پاراسوشال بين بازيکن و عناصر جهان هيلو بيشتر شود؛ اما مستر چيف دقيقاً مخالف اين موضوع عمل کرد و طراحي او توانست از ويژگي هاي مثبت طراحي بصري بازي شود. مردم نسبت به او واکنش خوبي نشان دادند.»
هنگشا - Deus Ex: انقلاب انسان
طراحي هنري بازي Deus Ex: انقلاب انسان يا همان Human Revolution بسيار جسورانه و متمايز نسبت به بقيه عناوين است. اتمسفر مدرن و آينده نگرايانه بازي به شدت تحريک کننده و يادآور فيلم هايي چون Ghost in the Shell و بليد رانر طراحي شده اما توانسته هويت تازه اي براي خود دست و پا کند. تنها با ديدن يک تصوير از بازي در لحظه مي فهميد که تصوير مربوط به بازي Deus Ex: انقلاب انسان است؛ زيرا طراحي هنري بازي کاملاً جديد و مختص اين سري طراحي شده.
جزيره چيني هنگشا يکي از بهترين مثال ها براي به تصوير کشيدن تفکرات داستان سرايان بازي است. شهر هنگشا دو بخش دارد که مردم فقير را از مردم ثروتمند جدا مي سازد. مردم فقير در بخش زيرين شهر زندگي مي کنند و افراد ثروتمند در برج هاي سر به فلک کشيده، زمان خود را مي گذرانند. المان مطرح شده شايد کليشه اي به نظر آيد، اما کاملاً از داستان بازي پيروي مي کند.
با وجود حالت آينده نگرايانه بازي، هنوز حس مي کنيد که طراحي شهر به واقعيت نزديک است. طراحان مفهومي بازي و جاناتان ژاک - بلت، رئيس بخش طراحي هنري، تنها از بقيه بازي ها الهام نگرفتند؛ طراحي صنعتي مدرني که دنيا به سمت آن مي رود، و معماري ساختمان هاي چنين حالتي مهم ترين منبع الهام آن ها بوده. بالغ بر 1400 شي مجزا براي انتقال حس هرج و مرج و جريان زندگي در بازي و بيش از صدها لوگوي برند براي عميق تر کردن دنياي Deus Ex طراحي شده. سازندگاني که براي هرچه بهتر کردن دنياي بازي تلاش مي کنند، انگشت شمارند. هر چه باشد، آن ها مزد تلاششان را گرفتند.
ديدگاه طراح Deus Ex:جاناتان ژاک - بلت، کارگردان هنري استوديو منترال Eidos، مي گويد: «هدف ما در بازي انقلاب انسان اين بود که دنياي Deus Ex، زيبايي شناختي متمايزي داشته باشد. نه تنها مي خواستم که گرافيک بازي متفاوت و جداگانه از ديگر بازي هاي آينده نگرايانه باشد، بلکه مي خواستم از تفکري که دهه هشتادي ها (1980) درباره آينده داشتند فرار کنم و آينده جديدي براي خود و ديگران تصور کنم؛ زيرا ايده هاي مربوط به آن زمان به نوعي ميان بازي هاي حال حاضر اشباع شده بود. ما نمي خواستيم انقلاب انسان چنين سرنوشتي داشته باشد، پس تلاش کرديم تئوري هاي طراحي مدرن را وارد طراحي هنري بازي کنيم.»
کلوسي ها - سايه کلوسوس
تيم ايکو، استوديو ژاپني که وظيفه ساخت سايه کلوسوس يا همان Shadow of the Colossus را برعهده داشت، به طراحي هوشمندانه و مينيماليست خود معروف هستند. دنيايي که آن ها ساختند زيبا، اتمسفريک، پراکنده، آکنده از رازهاي مختلف و صدالبته پر از هيولاهاي عجيب غريب است.
کلوسي ها يا همان 16 هيولاي معروف اين بازي طوري طراحي شده اند انگار از زمين بيرون آمده اند، به گونه اي که نيمي از بدن آن ها طبيعي و نيمي از آن ها ساخته دست انسان است. پوست آن ها، مو و بعضي جاها حالت چرب گونه دارد؛ اما در نگاه اول مي فهميد آن ها موجوداتي باستاني هستند. صداي خراب شدن بدن آن ها از درون شنيده مي شود. طراحي کلوسي ها به شدت عجيب غريب و داراي زيبايي سورئال است؛ اما مهم ترين و الهام بخش ترين قسمت طراحي، «چشم ها» هستند که انگار روحي درون آن ها دميده شده باشد.
بازي به هيچ وجه حالت «قهرمان در برابر دشمنان بد» ندارد؛ شما بايد تمام کلوسي ها را بکشيد تا عشق خود را که مرده، زنده کنيد. کلوسي ها هيچ وقت در همان لحظه اول به شما حمله نمي کنند و بديهي است اهداف شخصيت اصلي بازي کاملاً خودخواهانه است؛ به گونه اي که انگار شما شخصيت منفي بازي هستيد. هنگامي که بازيکن آن ها را مي کشد، يک حس عجيب گناه به او منتقل مي شود که بيشتر به خاطر چشمان غمگين و معصوم آن ها است -هنگامي که به شما نگاه مي کنند. تيم ايکو شخصيت ها را طوري طراحي کرده که حس ترس و دلسوزي را با هم، و آن هم فقط از طريق ظاهر، به بازيکن منتقل کند.
ديدگاه طراح سايه کلوسوس:اِي جي جفريس، از دارندگان استوديو MDI ديجيتال (فعال در زمينه طراحي گرافيک کامپيوتري) و استاد طراحي سه بعدي، در اين باره مي گويد: «مراحلي که براي هر کدام از 16 کلوسي درنظر گرفته شده کاملاً از بقيه کلوسي ها متمايز به نظر مي رسد. من عاشق اين موضوع هستم که ساختار بدن هر کلوسي با طبيعت و معماري جايي که آن را پيدا مي کنيد، همخواني دارد. سنگ ها شکسته و روکش هاي خزدار که روي بدن آن ها را پوشانده به شما تذکر مي دهد که کلوسي ها موجوداتي باستاني هستند؛ گويي تمام آن بخش از زمين مسيري که در دنياي بزرگ و پراکنده سايه کلوسوس پياده رفتيد، حالا به هم متصل شده و تصميم گرفتند پياده روي کنند. کلوسي ها واقعاً به دنياي بازي تعلق دارند و جزئي از آن هستند.»
گري جي لوکن، طراح پيکسلي بازي آرمي آو ترولز، مي گويد: «يکي از بهترين عناويني که در عمرم بازي کردم. من عاشق طراحي کلي بازي هستم، اما آن کلوسي ها فوق العاده هستند! يک حالت غمگيني در چهره آن ها وجود دارد. کارتون غول آهني را يادتان است؟ هنگام مبارزه با کلوسي ها انگار در حال نبرد با غول آهني هستيد، و بعد از کشتن او احساس گناه مي کنيد.»
در قسمت بعدي به بررسي طراحي هنري بايوشاک، مس افکت، فال آوت و نقاط قوت آن ها در اين زمينه خواهيم پرداخت. هنگامي که نام اين بازي ها را مي خوانيد، چه چيزهايي به ذهنتان مي آيد؟ تا به حال فکر کرديد که بعد از تجربه يک بازي، چه تصويري در ذهنتان براي بازي خواهيد ساخت؟ براي بايوشاک چه چيزي جز اتمسفر تاريک و سرد شهر رپچر و آن بيگ ددي هاي عجيب غريب مي تواند جاي گيرد؟ براي بقيه عناوين چطور؟

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۲۰۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عینکی که می‌تواند به سؤالات شما پاسخ دهد

همشهری آنلاین -یکتا فراهانی: زاکربرگ هنگام معرفی نسل جدید عینک هوشمند ری بن، خاطر نشان کرد ری بن متا META نخستین عینک هوشمندی است که از طریق هوش مصنوعی عرضه می‌شود.

عینک هوشمند زاکر برگ

عینک‌های ZUCKER-VISION متا AI با برند زاکربرگ اکنون می‌تواند به شما می‌گوید به چه چیزی نگاه می‌کنید و درباره آنچه می‌بینید اطلاعاتی در اختیارتان بگذارد. بنابراین از این لحاظ توانسته به درجه بالاتری از عینک‌های هوشمند برسد.

شان کیچ، رئیس فناوری و علوم META با استفاده از دوربین داخلی توانسته عینک هوشمند خود را با قابلیت توصیف آنچه می‌بینید ارتقا بخشد.

عینک های مرسوم Ray-Ban از میکروفون و بلندگوها برای ارائه ویژگی چت به سبک آمازون الکسا استفاده می کنند

عینکی مجهز به بلند گو

عینک هوشمند Ray-Ban Meta سال گذشته توسط میلیاردر فناوری؛ مارک زاکربرگ راه اندازی شد. این عینک به شما این امکان را می‌دهد که فیلم ضبط کنید و به سادگی با استفاده از عینک سؤالات هوش مصنوعی بپرسید.

در واقع شما با استفاده از عینک زاکر برگ به سادگی می‌توانید از هوش مصنوعی داخل عینک در مورد آنچه به آن نگاه می‌کنید و از او سؤال کنید. عینک شما هم با استفاده از بلندگوی داخل خود پاسخ خواهد داد.

بیشتر بخوانید :

سوال از زاکربرگ درباره حریم خصوصی

یادگیری تأثیرگذار معلمان دیجیتال؛ آیا معلمان دیجیتال می‌توانند جایگزین مربیان و متخصصان فعلی شوند؟ | هوش مصنوعی؛ مربی و دستیار قابل اعتمادشما

تحول تاریخی در دنیای فناوری با این عینک جدید

ارزیابی‌های هوشمندانه هوش مصنوعی

اکنون هوش مصنوعی می‌تواند به خوبی آنچه می‌خواهید برایتان ارزیابی کند و پاسخ‌های مفیدی به شما ارائه دهد. مثلاً می‌توانید از او در مورد ساختمان‌ها یا علائمی که می‌بینید سؤال کنید. این عینک همچنین می‌تواند به شما بگوید چطور شیر آبی را که چکه می‌کند تعمیر کنید.

عینکی که می‌تواند نژاد گربه‌ها را تشخیص دهد

این عینک همچنین می‌تواند نژاد گربه‌ها را تشخیص دهد، کلمات به زبان خارجی را ترجمه کند، یا اطلاعاتی در مورد یک مکان مهم به شما بگوید.

متا این توانایی را چند وجهی می‌نامد، به این معنا که هوش مصنوعی می‌تواند بیش از یک نوع ورودی را ارزیابی کند. بنابراین نه فقط صدای شما، بلکه تصاویر جهان اطرافتان را هم تشخیص می‌دهد.

متا توضیح می‌دهد: ما آزمایشات به‌روزرسانی هوش مصنوعی چندوجهی را در دسامبر آغاز کردیم. بنابراین شما می‌توانید از عینک خود در مورد آنچه می‌بینید سؤال کنید و شاهد پاسخ یا پیشنهادهای هوشمندانه و مفید او باشید.

همراهی آگاهانه

به این ترتیب شما می‌توانید کارهای بیشتری با عینک خود انجام دهید چون عینکتان می‌تواند آگاهانه در بسیاری موارد شما را کمک کند. مثلاً هنگام سفر می‌تواند برایتان یک منو به زبان فرانسه را ترجمه کند.

در واقع او این کار را توسط هوش مصنوعی متا انجام می‌دهد و حتی بدون نیاز به استفاده از تلفن یا خیره شدن به صفحه آن، اطلاعات مورد نیازتان را در اختیار شما قرار خواهد دهد.

حفظ حریم شخصی

توجه داشته باشید متا به دلایل حفظ حریم خصوصی افراد نمی‌تواند مثلاً در مورد شخصی که در خیابان دیده‌اید اطلاعاتی در اختیارتان قرار دهد.

این ویژگی اکنون در تمامی عینک‌های هوشمند Ray-Ban Meta در سراسر ایالات متحده و کانادا به عنوان یک آزمایش بتا در دسترس است.

فقط باید مطمئن شوید که عینک خود را به جدیدترین نرم افزار به روز کرده‌اید. سپس به سادگی بگویید «Hey Meta» و سؤالات خود را از او بپرسید.

تماس ویدیویی با دوستان!

عینک متا همچنین به شما این امکان را می‌دهد که هنگام برقراری تماس ویدیویی، دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید. بنابراین اگر از طریق واتس اپ یا فیس بوک مسنجر تماس ویدیویی برقرار می‌کنید و عینک به چشم دارید، می‌توانید آنچه را می‌بینید به تماس گیرندگان دیگر هم نشان دهید.

مثلاً شما می‌توانید با مادرتان تماس ویدیویی برقرار کنید و بر اساس آنچه می‌بینید از او راهنمایی بگیرید یا در سوپر مارکت با کمک متا تشخیص دهید آناناسی که انتخاب کرده‌اید رسیده است یا نه!

البته ویژگی‌های متا در خصوص تماس ویدیویی به تدریج در حال گسترش است. متا همچنین گزینه‌های جدیدی هم به مهارت‌های خود اضافه کرده است که اکنون در 15 کشور از جمله ایالات متحده، کانادا و استرالیا در دسترس هستند.

منبع:

https://www.the-sun.com/tech/11171335/mark-zuckerberg-meta-ai-ray-ban-smart-glasses-camera/

کد خبر 847005 برچسب‌ها هوش‌ مصنوعی نرم‌ افزار اینترنت - فیسبوک ترجمه

دیگر خبرها

  • هفته گرافیک افتتاح شد
  • سینما اسیر سندرم فتوشاپ
  • ربیعی: قسمت بود ببازیم و هوادار تراکتور خوشحال شود
  • «سفر آخر» شهید آوینی تماشایی شد/ بینال ونیز و حواشی غرفه یهودیان
  • عینک هوشمند جدید زاکربرگ با توانایی‌های باورنکردنی
  • عینکی که می‌تواند به سؤالات شما پاسخ دهد
  • ویدیویی از طرز کار ربات‌های چینی که گیج کننده است
  • دانلود پدرخوانده فصل ۳ قسمت ۱ اول ( قسمت 1 فصل 3 پدرخوانده ) با حجم نیمه رایگان
  • استعدادهای برتر ادبی و هنری سیستان و بلوچستان حمایت شوند
  • پیام ویدیویی جدید حماس در مورد اسرای اسرائیلی