Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-28@03:36:27 GMT

سفر نماینده آمریکا و عربستان به رقه

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۲۱۱۷۵

سفر نماینده آمریکا و عربستان به رقه

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از شبکه خبری المیادین، نیروهای سوریه دموکراتیک بعد از درگیری‌های چند ماهه با داعش در رقه روز سه‌شنبه توانستند کنترل آخرین محله در این شهر را نیز به دست گرفته و پایتخت خلافت خودخوانده داعش را به طور کامل پاکسازی کنند.

دیده بان حقوق بشر سوریه پیش از این اعلام کرده بود که با سیطره نیروهای کرد بر ورزشگاه شهر، شهر رقه به طور کامل از وجود تروریست‌های داعش خالی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین برت مک گورک، نماینده آمریکا در ائتلاف ضد داعش، به شهر عین عیسی در شمال رقه رفته است. وی برای شرکت در یک کنفرانس مطبوعاتی درباره رقه به این شهر رفت. ثامر السبهان، وزیر مشاور در امور خاورمیانه عربستان نیز همراه با مک گورک به رقه رفته است.

به گفته دیده بان حقوق بشر سوریه، عملیات فشرده در شهر رقه موجب انهدام ۸۰ درصد از ساختمان‌ها و زیرساخت‌های این شهر شده است.

نیروهای سوریه دموکراتیک کنترل کامل شهر را در دست گرفته‌اند اما شهر هنوز از مین‌ها و بمب‌های کار گذاشته شده پاکسازی نشده است.

سازمان ملل آماده کمک‌رسانی به رقه است.

در همین راستا، استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل گفت که این سازمان آماده کمک‌رسانی به شهر رقه است. وی گفت: اوضاع ساکنان و آوارگان در استان رقه و شمال سوریه همچنان پیچیده است.

دوجاریک تأکید کرد: ما از نزدیک اوضاع رقه را زیر نظر خواهیم داشت و به محض این که شرایط امنیتی فراهم شود، آماده کمک رسانی به این شهر هستیم.

وی تأکید کرد: اوضاع انسانی و حمایت از جان غیرنظامیان دو مساله نگران کننده در شمال شرق سوریه است. سازمان ملل و شرکایش ماهانه به ۳۳۰ هزار نفر در شمال شرق سوریه کمک رسانی می‌کنند.

با این حال ارتش آمریکا اعلام کرده که حتی با اعلام پیروزی نهایی از سوی نیروهای سوریه دموکراتیک می‌تواند آزادی ۹۰ درصد شهر را تأیید کند.

همچنین رایان دیلون، سخنگوی ائتلاف ضد داعش اعلام کرد که ظرف یک ماه ۴۰۰ داعشی در رقه خود را تسلیم کردند که چندتن از آن‌ها خارجی هستند.

وی افزود: قبل از آغاز درگیری‌ها ما شاهد فرار بسیاری از فرماندهان داعش بودیم. اکنون مأموریت اصلی و سخت ما، خنثی سازی بمب و مین‌های کارگذاشته شده است. باید تمام مواد منفجره‌ای را که در این شهر وجود دارد خنثی کنیم.

دیلون گفت: ائتلاف همچنان در عملیات نظامی علیه داعش در استان الانبار شرکت می‌کند و هفته گذشته ۳۰ حمله هوایی علیه تروریست‌ها صورت گرفت.

داعش همچنان کنترل شهرهای راوه و القائم در غرب عراق را در دست دارد.

از سوی دیگر هدر ناوئرت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: ما در صدر کشورهایی خواهیم بود که آب و برق و سایر نیازهای شهر رقه را برآورده خواهیم کرد. آمریکا و هم پیمانانش برای اقدامات آتی آماده شده‌اند و ما با شرکایمان برای ارائه کمک انسانی به همکاری ادامه خواهیم داد.

رقه عربستان آمریکا داعش دموکراتیک

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۲۱۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه

به گزارش همشهری انلاین وزارت امور خارجه آمریکا شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد آنتونی بلینکن دوشنبه و سه شنبه آینده به عربستان سفر خواهد کرد تا در مورد تلاش های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه با مقامات سعودی گفت‌وگو کند.

در ادامه بیانیه آمده است: وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به عربستان بر اهمیت جلوگیری از گسترش درگیری و تلاش برای دستیابی به صلح و امنیت در منطقه تأکید خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه اعلام کرد بلینکن در سفر خود به عربستان سعودی در نشست وزیران شورای همکاری خلیج فارس با هدف تقویت هماهنگی امنیت منطقه ای شرکت خواهد کرد.

کد خبر 847622 برچسب‌ها خبر ویژه ایالات متحده آمریکا

دیگر خبرها

  • سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • کنعانی: اگر رشادت مستشاران سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد
  • آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند
  • سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • تنها راه امنیت در منطقه از زبان نماینده ایران در سازمان ملل
  • پیام‌های حمله به پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه