Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-05-01@05:03:02 GMT

دولت باید جریمه دیرکرد گندمکاران را بدهد

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۲۲۴۹۲

رئیس‌ کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه دولت مکلف شد جریمه دیرکرد پرداخت مطالبات ۵۰ درصدی گندم‌کاران را بپردازد اعلام کرد این حکم از سال جاری قابلیت اجرایی دارد و بعد از پرداخت اصل طلب، از طریق کمیسیون پیگیری می‌شود.

محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه حکمی گنجانده شده است که اگر دولت طلب کشاورزان را با تأخیر پرداخت کند باید معادل سود بانکی رایج و جاری در کشور را به کشاورزان بپردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با ‌اشاره به اینکه این حکم برای اولین بار، در برنامه ششم توسعه گنجانده شده است افزود: کشاورزان با توجه به اینکه پولشان دست دولت بود و پرداخت نمی‌شد مجبور می‌شدند به بانک جریمه‌های دیرکرد پرداخت کنند.
رئیس ‌کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به اینکه این حکم در قالب برنامه ششم توسعه قرار دارد، از سال جاری قابلیت اجرایی دارد. به گفته پورابراهیمی، در حال حاضر با توجه به اینکه 50 درصد از پول گندم‌کاران با تأخیر پرداخت می‌شود بعد از پرداخت طلب کشاورزان از طریق کمیسیون پیگیری می‌شود که سود مطالبات کشاورزان نیز پرداخت شود.وی همچنین با ‌اشاره به اعلام نشدن نرخ خرید تضمینی گندم  با وجود گذشت یک ماه از آغاز سال زراعی جاری گفت: شاید دلیل اینکه دولت در سال جاری نیز (مانند سال قبل)، قیمت خرید تضمینی گندم را به موقع اعلام نکرده است، به دلیل نگاهی است که به بازارهای جهانی (برای واردات به جای تولید) دارد؛ تا گندم را با توجه به قیمت پایین‌تر بازار‌های جهانی خریداری کند، در حالی که آسیبی که به برنامه‌ریزی‌های اقتصادی بخش کشاورزی می‌زند، خیلی بیشتر از پرداخت، مابه‌التفاوت خرید گندم داخلی و وارداتی است.

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۲۲۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گندم معمولی هر کیلو۱۸۵۰۰تومان از کشاورزان استان خریداری می شود

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالحسن صداقت کیش ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: برای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان هشت مرکز پیش بینی شده است.

وی بیان داشت: این مراکز از هم اکنون به صورت شبانه روزی تا پایان کار برداشت آماده خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان است و طبق برنامه ریزی صورت گرفته قرار است فهرست خرید گندم روزانه از سوی مراکز خرید به بانک برای پرداخت مطالبات کشاورزان ارائه شود.

صداقت کیش افزود: کلزا نیز توسط کارخانه روغن گچساران از کشاورزان خریداری می‌شود.

کد خبر 6092193

دیگر خبرها

  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • خرید بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان+فیلم
  • خریدبیش از ۷۷۰ هزار تن گندم ‌از کشاورزان استان خوزستان
  • ریالی از مطالبات گندمکاران پرداخت نشده است
  • خرید تضمینی گندم ۳۰ درصد افزایش یافت
  • جریمه دیرکرد بابت وام مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • جریمه دیرکرد وام از مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • گندم معمولی هر کیلو۱۸۵۰۰تومان از کشاورزان استان خریداری می شود
  • سپرده‌گذاری۱۰ میلیون نفر در صندوق امداد ولایت/ عدم دریافت دیرکرد اقساط در این صندوق