Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) قم، سید مهدی صادقی در دیدار مدیر کل و معاونان این نهاد، با قدردانی از برنامه ‌های اشتغال ‌زایی و خودکفایی مددجویان تحت حمایت این نهاد، توانمندسازی محرومان را مانعی برای فقر و بیکاری عنوان کرد و افزود: کمیته امداد با تولید کار برای نیازمندان از فقر و فساد در کشور جلوگیری می‌ کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: خدمت ‌رسانی به اقشار محروم جامعه و تلاش در زمینه رفع مشکلات آن‌ ها از ارزش و فضیلت بالایی برخوردار است؛ کارهای بزرگ و اقدامات چند سال اخیر کمیته امداد استان قم، درخور توجه و شایسته تقدیر است.
وی مشارکت کم‌ نظیر مردم نیکوکار قم در کمک به نیازمندان را حاصل اعتماد عمومی به این نهاد عنوان و تصریح کرد: اعتماد و پشتوانه عمومی سرمایه اصلی کمیته امداد است که خدمات این نهاد را تسهیل کرده است.
وی افزود: برچیدن فقر در کشور نیاز به حمایت همه‌ جانبه مردم در کنار تلاش ‌های دولت و نهادهای حمایتی دارد.

** بانک های قم در پرداخت تسهیلات به نیازمندان کوتاهی می کنند
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم نیز در ابتدای این دیدار با تاکید بر تولید کار و اشتغال برای این قشر ضعیف جامعه، گفت: برخلاف اینکه قم در معرفی و شناسایی مددجویان تحت حمایت برای اشتغال در کشور پیشگام است؛ ولی بانک ‌های این استان در پرداخت تسهیلات به افراد نیازمند و محروم کوتاهی می‌ کنند.
اکبر میرشکار، مسکن را از نیازهای ضروری هر خانوار برشمرد و بیان کرد: با سرانه هر خانوار 400 میلیون ریال تاکنون 70 خانه برای نیازمندان بدون سرپناه خریداری و تحویل داده‌ شده است.
وی مشارکت مردم قم را در حمایت از محرومان کم ‌نظیر توصیف کرد و گفت: کمیته امداد قم بیشترین میزان سرانه کمک به ایتام را در کشور دارد.
وی با قدردانی از مراجع، مسئولان و خیران قم در حمایت از کمیته امداد این استان بیان کرد: تعداد 15 هزار و 820 خانوار به عنوان مستمری بگیر تحت حمایت کمیته امداد استان قم می باشند؛ ضمن این که سه هزار و 700 خانوار نیز به صورت موردی کمک دریافت می کنند.
میرشکار توانمند سازی و کاهش آمار مددجویان تحت پوشش را از سیاست های مهم کمیته امداد استان قم در 2 سال اخیر عنوان و اضافه کرد: از شهریور سال گذشته تا شهریور امسال، تعداد مددجویان قم هفت درصد کاهش یافته است.
20 هزار و 592 خانوار با جمعیت 35 هزار و 539 تن در استان قم زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند که 2.8 درصد از جمعیت کل استان را شامل می شود؛ از این تعداد 15 هزار و 820 خانوار فقط کمک های موردی دریافت می کنند.
از این تعداد، 13 هزار و 730 زن که 11 هزار تن از آن ها سالمند بالای 60 سال و پنج هزار و 570 زن مطلقه بوده سرپرست خانوار می باشند و 625 خانواده زندانی نیز از جمله خانواده های زیر پوشش کمیته امداد قم است.
یک هزار و 624 بیمار صعب العلاج، 588 بیمار زمین گیر، 58 بیمار سرطانی و 137 فرد مبتلا به بیماری خاص از دیگر افراد زیر پوشش کمیته امداد قم است.
/2085/ 6133/ تنظیم کننده: سمیه حیدری ** انتشار- جعفرمسلمی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۲۳۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات تخصصی درمانی با حمایت خیران سلامت شهرستان نور انجام می‌شود

ایسنا/مازندران مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نور گفت: خدمات تخصصی درمانی با حمایت خیران سلامت شهرستان نور انجام می‌شود.

دکتر سید حمید حسینی شامگاه ۱۰ اردیبهشت در آئین تجلیل از خیران سلامت شهرستان نور، اظهار کرد: با توجه به قدمت بیمارستان امام خمینی(ره) این شهرستان تمام تلاش ما ارائه خدمات مطلوب به بیماران است.

وی با اشاره به اینکه توسعه بهداشت، ارائه خدمات و ارتقای سلامت در بخش درمان از اولویت‌های اصلی ما است، تصریح کرد: معرفی خیرین سلامت در سطح جامعه به منظور تشویق و ترغیب مشارکت بیشتر نیک اندیشان در این حوزه است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نور خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت‌هایی که وجود دارد در تلاشیم تا در حوزه فوق تخصصی مردم شهرستان را بی‌نیاز کنیم.

دکتر مجتبی محمدی رییس بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان نور نیز در تکریم از خیران حوزه سلاما گفت: خیرین نقش بسزایی در جهت پیشرفت و ارتقای شاخص‌های سلامت جامعه دارند.

وی تصریح کرد: توسعه زیر ساخت‌های نظام سلامت بدون مشارکت‌های مردمی امکان پذیر نیست، و اقدامات خیرین سلامت دارای ثمراتی بی انتها است که اثرات آن تا ابد باقی خواهد ماند.

محمدی خاطرنشان کرد: کمک خیران موجب تسریع در حل مشکلات حوزه سلامت می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بیمارستان امام خمینی شهرستان نور دارای ۱۰۰ تخت فعال است، یاداور شد: در این بیمارستان سالانه ۱۴۰ هزار بیمار در اورژانس ویزیت، ۱۰ هزار بستری و ۴۵۰۰ جراحی علی‌رغم تمامی کمبودها صورت می‌گیرد. 

رییس بیمارستان امام خمینی(ره) نور یادآور شد: در این بیمارستان حدود ۹۰ درصد از جراحی‌هایی که در بیمارستان‌های بزرگ انجام می‌شود  نیز صورت می‌گیرد و خوشبختانه با کمک‌های خیرین و خرید دستگاه‌های مورد نیاز بیمارستان در قسمت‌های مختلف خصوصا اتاق عمل مدت زمان جراحی‌ها با وجود تجهیزات جدید نسبت به قبل ۴۵ دقیقه کمتر زمان می‌برد.

دکتر محمدی افزود: عمل‌های جراحی از جمله تعویض مفصل زانو، لگن و جراحی لاپاروسکوپی( لیزری) شکم، زانو، چشم و همچنین جراحی خونریزی مغزی و تومورهای مغزی در این مرکز با وجود جراحان باسابقه و مجرب انجام می‌شود. 

قابل ذکر است، غلامحسین واحدی در عملی خداپسندانه تجهیزات پیشرفته اتاق عمل جراحی مغز و اعصاب و جراحی عمومی  را به ارزش ۷۵۰ میلیون تومانی( یادبود زنده یاد فاطمه نیازبالی) را خریداری و به این بیمارستان اهدا کرد. همچنین خانم سلطان جمشیدی نیز در عملی خداپسندانه یک دستگاه اکوکاردیوگرافی برای بیماران قلبی و یک دستگاه کولونوسکوپی برای بیماران گوارشی به ارزش دومیلیارد تومان (یادبود زنده یاد رحمان سعیدی) به بیمارستان اهدا کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۲ هزار و ۳۵۷ معلم بوشهری حامی ایتام هستند
  • خدمات تخصصی درمانی با حمایت خیران سلامت شهرستان نور انجام می‌شود
  • اشتغالزایی برای ۱۲ هزار و ۴۸۱ مددجوی کمیته امداد آذربایجان‌غربی
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام
  • نهاد کتابخانه‌ها با کمیته امداد تفاهمنامه امضا می‌کند
  • کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی
  • حمایت هزارو۱۲۷ میلیاردتومانی ازسبدامنیت غذایی مردم سیستان وبلوچستان